Alla inlägg under mars 2011

Av Caroline - 31 mars 2011 20:24

OBS! I detta inlägg skriver ja bla om mitt toa behov..


Ja igår va vi ju på ett nytt Ul besök.

Man längtar så mycket till varje koll men man är oxå väldigt nervös.

Vi sa inte många ord till varann i bilen på vägen upp Matte å jag. Å det är alltså en restid på ca 40-45 min iaf, (vägarbete vanliga vägen så vi måste åka en annan väg).

Å inte blev nervositeten mindre av att Mattias stog å spraya håret i 10 minuter medans ja stog startklar å trampa ute i trapphuset.. (så mycket hårspray till så lite hår..)


Kom upp i tid iaf efter en guppig halvflygande färd. Å väl där va läkarn, som vi tycker ser ut som Jack Nickholsson i filmen The shining (alltså galen) på ett möte så vi fick sitta å vänta ett tag i väntrummet. Fick oxå veta att han eg heter Adrian, (tro ja de va, nåt liknande iaf!) vilket vi tyckte inte alls passade in på han.. Så för oss är han en Jack.


Medans vi vänta kom jag iaf på att jag behövde gå på toa... för nr 2!

Precis när ja satt mej kommer en barnmorska å knackar på toa dörrn å ropar: Vänta! ja vill att du ska kissa i en mugg!

Va fan?? men jag är nödig.. (tänkte jag)

Drar på byxern å skyndar ut.. "Hann du kissa?" frågar hon.

Nä.. (för jag va ju inte KISSnödig..)

Å så får ja följa med henne till en annan toa där de finns kissmuggar å sån där gullig lucka som hon hämtar mitt kiss från..

MEN.. medans hon och en läkarstudent från Umeå sitter utanför å väntar på mitt kiss så har jag ett problem.. jag kan inte kissa. Jag vill bara göra nr 2! Men med dom utanför väntandes kännde ja mej stressad å pinsamt. VARFÖR vet ja inte men situationen va liite halv jobbig iaf! Haha. Ja jag va ju tvungen att göra de ja behövde.. nöden har ingen lag. Å efter det gick det utmärkt att kissa i muggen! Lite genant klev ja ut å dom satt tålmodigt å väntade å hänvissade sen in mej i ett rum. Hoppas hon håller andan när hon öppnar luckan.. va de ja tänkte på mest just då.

Haha ursäkta mitt skitsnack, ni ville säkert inte veta vad jag gjorde på toan. Men jag tycker situationen va lite rolig ändå så här i efterhand, iaf i mitt huvud. =)

Allt såg bra ut iaf, inge protein i kisset och blodtrycket va okej, lite högt undertryck sa hon men jag hade ju lite puls just då oxå, efter min lilla pärs där på toan.. =P

Och så sa hon att de syntes att jag druckit Oboy till frukost.. Mycke socker!


Sen va de äntligen dags för ultraljudet. Å allt såg bra ut, pigga tjejer som håller ett ganska jämnt steg med varann, båda låg med huvudena neråt mot varann å rumpan uppåt, förmodligen vänder å vrider dom på sej men kan ju hoppas att dom ligger så den dan de är dags för dom å ploppa ut! Inge kejsarsnitt tack!

Jag har ju känt mest aktivitet på min högra sida, å de visade sej ju att den högra va något större än den vänstra och hjärtat slog liite snabbare, så den är helt enkelt lite spralligare å den andre är mer cool lugn. Det är ju trotsallt 2 personligheter sa doktorn. Å de är ju sant, den ena kanske är som jag å den andre mer lik Mattias. =) Lat-rastlös.

Men de va inte mycket som skillde å de va skönt. Att den ena kan va lite större eller mindre är ju normalt för tvillingar men de får inte bli för stor skillnad, så den ena tar mer/får för lite. Det är det vi vill ha koll på.


Så nästa återbesök blir om 2 veckor! Skönt med täta kontroller.


Å sen efter UL så har de varit mycket aktivitet, dom har rört på sej ovanligt mycket å ja känner dom flera flera gånger under dan igår och idag. Å idag har ja verkligen känt den vänstra, mer än ja gjort tidigare. Som den högra. Riktiga rörelser å sparkar, eller boxing slag antar ja att de är om dom ligger med huvudet neråt å de är neråt ja kännt det. =)


Från de ena till de andra...

Idag for Mattias med resten av hockeygrabbarna till Åre. Som en sista säsongsavslutningsgrejj tillsammans. Äääända till på söndag är han borta! Hur ska ja klara mej? ;) Säkert alldeles utmärkt, men liite tråkigt.

Han funderade först på om han verkligen skulle åka för de skulle kanske gå så mycket pengar.. Men jag sa passa på för de kommer kanske dröjja innan han kan åka iväg på sånt där igen..! Haha världens bästa flickvän va? =)

Men jag förbjöd han från alla dumheter som att åka där de är lavinvarning eller klättra i skidliften eller kissa från balkongen.. Man vet ju aldrig vad dom kan hitta på.! Han lovade att va rädd om sej. =)

Han skickade just sms: "jag vann: säsongens mest värdefullaste spelare =) saknar er. Puss"

Stolt hockeyfru. ;)


Nu ska ja göra lite kvällsfika sen sova tror ja. Sista arbetsdagen imorrn den här veckan sen helg! Då ska ja sova mycket känns de som, den här veckan har ja varit ovanligt trött fast ja kommit i säng bra tider och sovit oförskämt bra.


Hare!

Av Caroline - 28 mars 2011 22:15

Först ringer Mattias å frågar hur dan har varit å hur de gått för dom. Sen säger han att mest troligast kommer dom hem imorrn kväll, typ till 98 %. Å jag börjar gråta.. nästan så jag inte kan prata för då bölar ja ännu mer.

Varför är du lessen frågar han förvånat..

Med pipig gråtröst svarar jag att jag inte vill åka själv på UL på Onsdag.

Han svarar: Men nää de är klart du inte ska göra, jag ska ju med det är redan bestämt med jobbet. Bara det att OM vi inte skulle åka hem imorrn kväll så far ja direkt på Onsdag förmiddag.

Jag: känner mej lite dum å kommer på mej själv att så klart, åker dom inte på tisdag kommer han ju ändå på onsdag på UL.

Meen kan fortfarande inte sluta gråta!

Inte ska du va lessen säger Matte. Vi syns imorrn!

Herregud. Så här i efterhand fattar ja inte vad som hände? Känslig!


Å sen kolla ja ju på En unge i minuten... behöver ja säga mer?


Iaf så har de varit väldans rörelse i magen ikväll. Verkligen så de känns å jag kan känna ena ungen på min högra sida som verkar ligga väldigt nära mot magen om man säg, för det är hårdare på den sidan å det är där ja känner mest aktivitet, medans på min vänstra sida är det lite mjukare när man trycker och lite lugnare, så hon ligger nog längre in. Tror jag. =) Myys pyyys men de är så typiskt att de är när Mattias inte är hemma å kan känna!


Nu ska ja gå å borsta gaddarna och krypa till kojs. Lång arbetsdag imorrn och upp med tuppen. Men jag har varit ovanligt morronpigg nu den senaste tiden. De är faktiskt skönt de. Kanske en förvandling man går igenom när man är gravid? Kan ju hoppas för de lär nog behövas... =)


Sovgott!

Av Caroline - 28 mars 2011 19:22

Att jag inte skrivit nåt på hela helgen. Men jag har haft roligare för mej. =)

Vart inge Ikea på lördan... Vi tog de på fredan ist!! Jag slutade kl 16 sen dundra vi ner jag å Matte. Med oss hem fick vi en vit spjälsäng, typ den dyraste, som Matte valde dessutom! Och tillbehör så som madrasser, sängkläder, spjälskydd.. ja allt. Å ja blir så himla imponerad av Mattias. Jag hade inte haft en tanke på de där man skulle ha till sängarna, de va Mattias som börja plocka å kolla på olika madrasser osv.. Han är ju super. <3

Och så vart de en skön stol ja kan sitta å gunga i när de är ammnings dags. Super skön men jätte enkel. En golvlampa och slutligen en byrå, en sån där MALM med 6 lådor, alltså den lägre men längre. Vi hade oxå roffat åt oss en vit stor lurvig matta men den glömde vi kvar på lagret när vi stog å lasta på byrån. Vi hade ju sån tur å fick byrån för halva priset. Den skulle ha kostat 1100 kr, men när vi kom dit på lgret så fanns de bara 1 kvar, å den hade dom kört in truckgafflarna i så den hade blivit skadad, men typ bara några flisor eller små bitar och så va skadan i eller bak på så det är inget som syns! Super. =)


När vi kom hem å allt va färdig monterat insåg vi att mattan nog hade varit för stor så de va nog meningen att vi skulle glömma den där.

Nu fattas de bara grejjer på väggarna, en hylla ovanför byrån å lite annat smått å gott. Men de är så roligt att ha lite möbler där inne. Å sängaran är så fina å bäddade. Vi brukar gå in å sätta oss där å bara va lite då å då. De är så mysigt samtidigt som de känns overkligt. Å sjukt att de står 2 spjälsängar där.. de betyder att vi ska ha 2 bäbisar.. att ja ska sitta å amma 2 bäbisar i den där stolen.. att vi nattar å bäddar ner 2 bäbisar.. ja allt vi gör gör vi 2 gånger! Visst är det sjukt? =)


Fantiserat om tiden som nyblivna föräldrar har man ju gjort många gånger.. men det var faktiskt aldrig 2 bäbisar med i bilden.. vem kunde tro det lixom? Hehe helt otroligt!

Ibland blir de inte som man tänkt sej... Det blir bättre! =) <3


Ja lördan va vi i hästagrunne, å pimpla fisk å grilla korv å bara mös å hade de gott. Förutom när de blåste å haglade men då solen stråla å de vart stilla va de lovley!

På kvällen va de styrdans på folkan, å gud va vi dansa! Längesen å de e ju så roligt. Jag å Mattias å magen där i mitten. =)

Men ja fick lite ont i höfterna efter ett tag. Vet inte om de kan va så att de håller på att mjukas upp eller nåt sånt?

Somna iaf sen som en stock. Så mycket ha ja nog inte rört på mej på länge! ;)

Söndag, tog de mest lugnt, va å lämna lite skräp å kartonger, åt glass, handla middag, åt middag å mös.


Imorse for Mattias bort på jobb igen men den här gången kommer han hem imorrnkväll, så inte så fasligt länge blir han borta.

På onsdag är det Ultraljuds dags igen! Längtar så samtidigt som de är nervöst, precis som första gången. Vill ju att allt ska va bra å båda har växt som dom ska.


Å igår fick förresten Mattias känna en spark! <3

Å idag har dom varit extra rörliga. Roligt att de blir mer å mer. =)


Oj nu sitter ja plötsligt i mörkret här nästan, va fort de gick. Måste tända lite lampor.

Hörs!

Av Caroline - 24 mars 2011 22:59

Jobbat idag, blåst halvt iväg oxå. Jäklar va de ha blåst. Å rätt va de  är så snöar det! Hoppas de blir finare väder i helgen.

Fick med mej en spjälsäng idag som vi fått av en arbetskollega till mej, så den kan ni ju gissa er till att de va de första ja tog mej an när ja kom hem. Skruvade ihop den och in i barnrummet. Jätte fin! =)

Men den är i träfärg och eftersom vi tänkt ha vita möbler typ så målar vi nog om den. Fast de är ju ganska fint med träfärgat oxå.


Sen kom Mattias äntligen hem å nu känner jag mej hel igen! =)

Å så säger han att vi kan ju åka på Ikea på lördag.... Höll mej lugn och sa ja de kan vi göra, medans jag egentligen ville lägga mej ner å svimma å samtidigt hoppa av glädje. ;)

Ni förstår, åka å handla så där är inte Mattes favvo syssla.. Så det är stort. =)


Sen har han färgat håret på mej, jag orkade inte göra det själv. Skönt å bli ompysslad. =)


NU ska vi sova, natti natt!

Av Caroline - 23 mars 2011 22:54

Innan vi begav oss hemåt idag gjorde vi ett snabb stopp på klädextra å med mej hem fick jag ett till par Mamma byxor, såna där sköna, linnetyg? ja vet inte men löst sittande å snörning nertill så man kan dra åt å såklart den där härliga mudden över magen! Men fanns bara storlek S kvar i färgen svart så får väl se hur länge jag kan ha dom.. Hade ju tänkt vare lite förutseende å ta str M men då de inte fanns i svart så fick de bli så. Kaki grön å sandbeige som annars fanns r inte riktigt mina favvo färger, inte på sånna där byxor iaf. Kommer nog bli väldigt sköna att ha speciellt i sommar men då kanske dom blivit för små, är det bara magen som fortsätter å växer så kanske kanske ja klarar mej men skulle rumpan sätta fart så är de nog kört! =)


Hem och käka middag, svärmors goa biffar!

Sen har ja vart lite duktig å tvätat två maskiner och diskat undan berget.

Pratat med Mattias i telen lite. Deras jobb har blivit fördröjt så dom har inte kunnat gjort de dom for dit för å göra så kanske måste dom va kvar längre men jag hoppas att han kan komma hem imorrn som de tänkt! För 4 dagar ifrån varann känns länge när man inte är van. =) Fast de är såklart skönt med lite egen tid oxå å få sakna lite. Men nu räcker det.


Nä nu ska jag sova. Va trött redan då Greys Anatomy skulle börja men det måste ju ses men nuu släcker ja lampan för ikväll. Upp å jobba imorrn. Å skulle va najs med strålande sol å massa plus på termometern. Men såg förut när ja va ner å släppte ut katten att de snöat. Men är ju Mars än sålänge å de brukar väl alltid va samma väder vid den här tiden varje år men ändå hänger man upp sej på vädret jämt! Men de hör väl till de å. =)


Sov gott!

Av Caroline - 23 mars 2011 14:39

Ja jag sitter i väntrummet på sjukhuset å väntar på att min syster ska va färdig opererad. Visst låter det dramatiskt? Men det är bara en knöl i tummen som ska tas bort. Men det verkar ska ta hela dan. Kl 12 skulle hon va här. Satt i väntrummet till kvart över ca. Sen in på ett livet rum där hon fick nå tabletter och så rita dom ett streck på tummen. Sen gick de säkert 1 timme innan dom kom tillbaka å satt lite socker dropp i armen. Å typ nu för en stund sen fick hon komma in för operationen. De är då till att de ska ta tid! Men finns säkert en anledning. Jag gasa med räsern min iaf ordentligt på vägen hit. Tidsoptimisten jag som aldrig kan va ens bara 10 minuter före i planeringen.. Å aldrig lär ja mej men svär lika mycket varje gång ändå. Haha men vi kom i tid! Sen att bilen fick utstå alla gupp å gropar efter prästmovägen är en annan femma. Vi flög mer än va på backen tro ja. ;-) haha. Nu skriker min mage efter nåt att äta å tanken på att ja vet allt gott som brukar finnas här i fiket gör inte saken bättre heller. Men ja lova syster att jag skulle vänta på henne. Så hoppas hon är klar snart. Annars är ja ju på sjukan om ja skulle svimma. :-) de va en liten uppdatering från mobilen! Skriver väl mer om min fortsatt händelserika dag ikväll.. Hörs! Ps. Det snöar idag, va hände?? Ds.

Av Caroline - 22 mars 2011 21:42

Väckarn ringde kl 06 imorse å solen strålade in genom fönstren! Hur trött ja än va så ville jag inte ens somna om, bara låg å mös(?) medans ja hade på snoozning. 5 plusgrader visade termometern oxå. 5 plusgrader så tidigt på morron! Underbart.

Vart lite besviken när ja gick ut till bilen å de blåste massa men men då försvinner ju snön fortare! Har blåst typ storm sen hela dan mer eller mindre.

Jobbade till 20.30 Dagarna går så himla fort så de är helt otroligt. Kanske för att jag har världens bästa jobb/kollegor och det är sällan en tråkig stund.


När ja kom hem sitter katten inne innanför dörrn och jag funderar å funderar hur sjutton katten kunde komma in som?? För ja va ganska säker på att jag släppte ut han igår eftermiddag och han inte varit in sen dess. Tankarna gick..

Tills jag ser en kastrull på spisen full med hemlagade biffar och en lapp på locket från bästa svärmor! <3 Hon är nog orolig att jag inte ska äta tillräckligt nu när Mattias är borta till på torsdag, då det är han som är mästerkocken annars i detta hushåll. Medans jag oftast kan nöjja mej med fil å flingor eller mackor. Men nu va jag ju faktiskt å mat handlade igår just för att nu ser ja till å äta riktigt även fast de är döjobbigt ibland.. ;) Å nu kan ja leva gott på svärmors biffar!!! =D


Vart iaf varken nå bada badkar eller färga håret igårkväll som ja tänkte, satt vid datorn alldeles för länge, sen var det En unge i minuten på tv å vips vart klockan för mycket. Å likaså nu. Så kanske jag kommer mej för imorrn kväll! Kanske. =)

Nu är de Cougartown å jag ska gå å göra mej lite go kvällsfika. Bästa ja vet!

Imorrn är ja ledig. Ska skjutsa och följa med syster på sjukan för hon ska operera tummen. Kanske man tar en sväng i nån affär å ser om man hittar nåt att köpa. =)

Nä fika vare nu. Hej!

Av Caroline - 21 mars 2011 19:17

Mina läsare blir sakta fler å fler men aldrig är ni så många som när jag lagt ut bilder på tvillingkulan!! Vilka är niii?? Sagt de förut å säger de igen, va inte blyga, lämna en kommentar eller bara säg hej! Vem ni än är. =)


Sitter å kollar på Halv 8 hos mej på tv nu å hon gör en efterätt som ser gudomlig ut ja tror ja dör!

Dagen har gått fort! Å inte fick jag den där sol brännan jag ville ha. Vid 10 började ja koka lite snabbkaffe å letade febrilt efter den där mini termosen fi haft utan å hitta den, fick ta en som inte funka ist! Sen ut å leta en stol i garaget å böka på med å få stolen å stå stadigt i snön/leran så ja inte skulle tippa omkull med trynet ner i sövlet. Satt mej äntligen ner å solen lyste så skönt... i ca 10 minuter sen gick han i moln!! Ett stort sådant så de va ingen mening ens å sitta å vänta..

Stånk å stön för de lilla! Typiskt.


Gick in å slog mej ner i soffan igen framför ett tv program å där somnade jag! Sov underbart skönt i kanske 3 timmar!! Alltså 15.20 vakna jag.. så kan de gå.

Gnuggade bort sovränderna från kinden å for iväg å lämna tillbaka en film på macken å sen ner till ICA å handlade lite för veckan. Bla fiskbullar, måste ju passa på då jag är ensam! =)

Hon i kassan va så söt, "Skällde" lite på mej för att jag handlat så tunga saker som ja sen måste bära ut själv till bilen. "Å så går du försiktigt ut nu då!" Säg hon medans hon knappar in alla kunders varor. Hehe =)


Hem å käka go middag. Men jag får verkligen inte i mej mycket nu innan jag blir tvär mätt. Bäbisarna måste verkligen ligga på magsäcken så den blir mindre typ.

Så gäller att jag ist försöker äta de lilla som får plats men ofta kanske. Så ja inte får i mej för lite, vi är ju 3 som ska dela på allt!


Sen har jag vikit å hängt lite tvätt.

Stått i barnrummet å drömt mej bort lite.

Å nu funderar jag faktiskt på om ja ska ta å färga den där hemska utväxten jag har! Ser bedrövlig ut. Å skulle även va skönt med ett bad. Ja nåt av dom iaf. =)


Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards