Alla inlägg under november 2012

Av Caroline - 30 november 2012 10:50

Snön är här och ingen är lyckligare än jag! Inte så mycket men alldeles tillräckligt för att få lite advents stämning och slippa se den fula höst marken och regn å ler pölar!!

Skit jobbigt å gå ut med barna när man kommer in med 2 kg grus, blöta väntar och ja.. skit tråkigt väder har de vare. Tacka vet ja lite kyla å snö, varma kläder och att få dra barna runt i deras pulkor på byn. För de va precis va vi gjorde igår. Roligt!!

De blåste visserligen lite å kinderna vart tomat röda på noll tid och inatt har Lovis hostat och rosslat och det kanske är mitt fel men.. vi välkomnar vintern iaf!!

Av Caroline - 19 november 2012 10:55

Började veckan med en riktig mys morgon. Lovis vaknade strax efter 7 så då myste vi ner oss i min säng och där somnade hon om tätt intill mej! Strax före kl 8 vaknade Bella och jag hämtade även henne. Så myste vi i sängen till halv 9 typ. Bättre start går nog inte att få!

Helgen har varit lugn och skön. Lördagen gick vi en prommis till barnens faster och fikade lussebullar och hade mys. Hunden Totte får de han gör då ungarna är som tokig i han.

Prommis tillbaka hem å ungarna gick nästan hela vägen. Så roligt tycker dom att det är och jag tycker det är så skönt när Mattias är med och håller koll behöver jag aldrig oroa mej för att dom springer åt varsitt håll.!

Jag tänker nog dra till övik eller Birsta nån dag och kolla efter nå bra gåsele eller promenad sele. Kanske låter hemskt för en del, kollade ett forum om det på Internet och dom flesta tyckte det är kanon medans andra tycker det är som att ha koppel på sina barn, som nån hund.

Men jag anser att det är en bra och billig livförsäkring till mina barn då jag omöjligen kan springa åt två olika håll samtidigt. Och att gruva sej för å gå ut med barnen varje dag är inte kul. Och att dom bara ska få sitta i vagnen å glo när dom så gärna vill gå och utforska själv känns heller inge kul.
Nä i detta fall skiter jag fullständigt i vad folk kommer tänka å tycka, ett "koppel" till mina barn är precis vad jag tänker införskaffa!

Ja åter till helgen då.. på söndagen åkte vi till solle och hälsade på lilla Nomi å hennes föräldrar. Alldeles för längesen sist och mycket surr blir det över gott fika. :)

Idag är Mattias åter på jobbet efter en vecka hemma med oss. Får se vad hans axel tycker om det.
Nu ska jag återgå till ungarna. :)


Av Caroline - 16 november 2012 15:01

Den där appen ja skrev om sist?
Vette klåen hur de här ska gå då..
Sitter i soffan och önskar sååå att jag hade en kaffe maskin och kunde välja kaffe sort. För just för tillfället är det latte jag vill ha!

Vi har haft en sån där liten super visp med tillbehör så man kunde göra egna. Men den har vi slängt tror jag. Och det blev ändå inte desamma. En kaffemaskin... ska önska mej i julklapp!

Har haft en död-vecka med en sån där "käftsmäll-förkylning" med massa migrän som grädde på moset och jag har varit den sämsta morsan 2012. Har inte varit så förkyld sen innan jag hade twinsen i magen och så plötsligt bara kom det. Men jag har väl inte haft tid.. ni vet med tvillingar å så... å nu så skadade Mattias sin axel så han har varit hemma å då slappnade jag väl av och fick tid. Kroppen works in mystiska ways!

Barnen snorar oxå. På bättringsvägen men ändå. Grönt äckligt ständigt rinnande snor! Dom kippar efter luft när dom äter. Stackars små älsklingar. Men dom sover rätt ok ändå. Vi sov till halv 9 imorse dessutom.

Mattias har varit på sjukan å tagit nå röntgen plåtar på axeln idag. Få se vad de visar. Jag känner mej lite mer människa och har skurat toan.
Twinsen vaknar nog snart och den ständiga funderingen kommer på tapeten.. vad ska vi äta idag? Får jag bestämma så skulle jag vilja ha nåt i storlek med en hel häst.

Ja men ser ni.. en uppdatering!
Trevlig helg.

Av Caroline - 16 november 2012 15:01

Den där appen ja skrev om sist?
Vette klåen hur de här ska gå då..
Sitter i soffan och önskar sååå att jag hade en kaffe maskin och kunde välja kaffe sort. För just för tillfället är det latte jag vill ha!

Vi har haft en sån där liten super visp med tillbehör så man kunde göra egna. Men den har vi slängt tror jag. Och det blev ändå inte desamma. En kaffemaskin... ska önska mej i julklapp!

Har haft en död-vecka med en sån där "käftsmäll-förkylning" med massa migrän som grädde på moset och jag har varit den sämsta morsan 2012. Har inte varit så förkyld sen innan jag hade twinsen i magen och så plötsligt bara kom det. Men jag har väl inte haft tid.. ni vet med tvillingar å så... å nu så skadade Mattias sin axel så han har varit hemma å då slappnade jag väl av och fick tid. Kroppen works in mystiska ways!

Barnen snorar oxå. På bättringsvägen men ändå. Grönt äckligt ständigt rinnande snor! Dom kippar efter luft när dom äter. Stackars små älsklingar. Men dom sover rätt ok ändå. Vi sov till halv 9 imorse dessutom.

Mattias har varit på sjukan å tagit nå röntgen plåtar på axeln idag. Få se vad de visar. Jag känner mej lite mer människa och har skurat toan.
Twinsen vaknar nog snart och den ständiga funderingen kommer på tapeten.. vad ska vi äta idag? Får jag bestämma så skulle jag vilja ha nåt i storlek med en hel häst.

Ja men ser ni.. en uppdatering!
Trevlig helg.

Av Caroline - 6 november 2012 20:56

Om dom kunde upofinna en app som själv skriver ner det jag pratar in så skulle här bloggas lite oftare.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards