Alla inlägg under april 2012

Av Caroline - 27 april 2012 16:44

Helgen är här IGEN. Mattias har åkt iväg på pizzerian så här ska det svullas lite. Barnen ligger för tillfället ute i vagnen och sover sen strax efter 3 nån gång. Kanske måste gå ut å peta på dom om dom sover längre än till kl 17.. =)


Imorrn ska jag jobba 8-16 och Mattias ska fixa på Kingen så barnen ska åka till Farmor och spendera natten där. Blir en barnfri lördag kväll med andra ord så vi får se vad vi hittar på!

Barnen har varit helt underbara idag, det är dom alltid så klart, men dom har bara varit lixom. Dom följer varandra vart den ena än kryper/står. Sitter å leker ilag och lixom följs åt. Tänk att dom alltid kommer ha varandra, följa varann genom livet. Tänk oxå att dom legat tillsammans i min mage. Helt otroligt!! 


Massa tänder har dom fått nu å. Nu har dom 3 nere å 2 uppe. Sjukt va stora dom håller på å bli!


Ja nu hade jag inget mera att skriva om så avslutar med Trevlig helg!



Av Caroline - 27 april 2012 09:50

Ja hela veckan har tvillingarna varit sjukt snoriga. Under deras snart 10 månader har dom nog aldrig varit så snoriga! Det bara rinner och rinner och är tjockt och grönt. Alltså riktig förkylningssnor! Det har varit några oroliga nätter, först 2 med Lovis å sen 2 med Bella då hon vart snorig nån dag senare. Det blir ju så jobbigt för dom på natten då de där tjocka slemmet åker fram å tillbaka å dom nästan kippar efter andan. Tur dom inte har nå problem med att man sticker dit snorsugen, det tycker dom oftast bara är kul och skrattar åt sug ljudet!

Lovis har sovit ganska bra i natt men Bella hade feber och vaknade mitt i natten storgråtandes och vägra bli lämnad i hennes säng. Så hon fick sova mellan mej och Mattias och även om dom sparkas och vänder å vrider på sej så är det så mysigt. <3

Extra mysigt är det när dom sen vaknar på morron och väcker en med ett handflate slag över näsbenet.. ;)


Nånting annat som jag inte nämnt är att vi för tillfället, sen en vecka tillbaka inte har någon dusch. Då vi flyttade hit och började duscha som vanligt rent folk gör så började det droppa efter ett tag ner i hallen till tanten under! Dom förra hyresgästerna kan inte ha duschat så ofta annars skulle det ha upptäckts tidigare menade gubben som va hit å kolla på läckaget..


Så golvet är upprivet och det står en avfuktare där inne som ska ta bort vattnent. Jätte roligt när man har barn dessutom. Men men sånt som händer antar jag! Tur Mange bor nedanför så vi kan låna duschen där. =)


Nu ligger barnen och sover och jag ska gå ut och  sätta mej på balkongen i den underbara solen!

Av Caroline - 26 april 2012 10:54

Men ska försöka komma igen lite.

Vad jag har gjort senaste tiden sen sist minns jag inte. Ibland minns jag inte ens vad jag gjorde imorse ens så jag tänker inte ens försöka.. =) Men det rullar på iaf. Ungarna lallar på och jag gör mitt bästa för att inga större incidenter ska hända.. =) Lovis ramlade dock ur soffan en kväll, hon lixom gled ner på mattan men jag vart livrädd och va helt säker på att hon fått hjärnskakning då hon endast grät i 20 sek kanske och sen somnade mot min axel.

Det va visserligen läggdax och hon var hemskt trött men ändå.. jag vågade inte lägga ner henne på studs utan ville se att hon inte va groggy eller nåt och sen klev jag upp 1-2 ggr/timmen och störde hennes sömn hela natten bara för å se om hon va okej. Det såg förmodligen värre ut än de va och hon vart nog mest rädd men FAAAAAN va man känner sej värdelös när nåt sånt händer lixom. Hur tänkte jag?!


Jag vet ju så jävla väl att nu klättrar dom och tar sej ur både babysittern och den andra gungstolen som jag brukar flaskmata dom i sittandes i soffan med en på vardera sida om mej. Och jag brukar även sätta ner en på golvet vid mina fötter och sen lyfta ur den andra innan jag kliver ur soffan. Nu somnade Lovis i denna andra "gungstolen" (den som tillhör en acta graco sweetpeace) så därför tänkte jag att då kan jag kliva upp och sätta Bella på filten på golvet. Men förmodligen så vakna hon samma veva jag steg upp och precis när jag ska sätta ner Bella skjuter Lovis ifrån med fötterna mot soffryggen så stolen åker bakåt mot bordet och sen tippar åt sidan och hon lixom glider ur.


Kan säga att nu matar jag på golvet..! Det händer så snabbt och jag är säkerligen inte den första och säkert kommer det hända fler saker men va fan..!


Jajja en läxa lärd, glöm och gå vidare..

Idag har jag googlat ett fenomen jag dragits med i 2-3 veckor. Jag har nästan hela dagarna ett otroligt störande ryck i högra ögonlocket. Ibland rycker det så de känns som det fladdrar å alla kan se det. Detta ska tydligen bero på stress, för lite sömn eller för mycket kaffe. Särskilt stressad vet jag inte om jag känner mej. Kan jag stressa ens?  Skynda långsamt är mer mitt motto. För lite sömn? Nja det är som vanligt, inget oföränderligt just. Sover när jag kan om jag är trött så det tror jag inte heller det beror på. För mycket kaffe? Kanske. När jag tänker efter hinkar jag ju några koppar under en dag. Så ska nog försöka dra ner på kaffe sörplandet å se om det slutar. För dessa ryckningar är otroligt irriterande! Känns som ett lakan som fladdrar i vinden!

Av Caroline - 3 april 2012 19:25

Vädergudarna verkar sannerligen ha svårt för att bestämma sej. Det kräksnöar just nu!!

Jag blir riktigt deprimerad.


Till middag fick brudarna ta del av maten som vi vuxna åt. BLODPUDDING!

Till det serverades kokta morötter och ärtor. Första intrycket va väl sisådär. Gjorde bitar av den och så fick dom plocka själva. Det åkte in och ut in och ut men dom åt iaf så jag tror inte det var såå hemskt. Va ju första gången oxå. Har skivat upp och stoppat in i frysen så är det bara å ta fram till nästa gång. Hoppas dom lär sej och tycka om för det är ju lätt och smidigt att värma och dessutom nyttigt! Jag älskar det. Gjorde det inte tidigare men under graviditeten hade jag ju nästan dille på det. Va väl för att det fattades järn i kroppen kanske. Å efter det tycker jag om det.


Nu är det dags för kvällsgröt och sen godnatt för småtjejerna.

Bjussar på en härlig bild på Lovis i sina solbrillor. Vi hade ju en skön lunch ute på balkongen i solen.

 

Av Caroline - 3 april 2012 09:11

 

Så här ser frukost stund ut hos oss. Eller varje mat tillfälle vid köksbordet faktiskt. =)

Grötkladd är väl de bästa som finns?! Medans man äter måste man få en klick gröt att kladda med, då är man som nöjdast. Sen ska kladdet gärna upp i håret oxå.  Så lagomt tills vi är klara har det torkat fast och sitter som tapetklister och ungarna luktar skinkost. Då blir det kökskranen.. och på kvällen blir det en snabbdusch!


Vi har konstaterat att det va dumt av oss att lägga en matta under köksbordet. Den skulle ha varit av plast eller inplastad! Vi måste nog ta bort den iaf..


Efter lite välling ligger dom nu och sover fm. Mätta i magen sover dom såklart bäst!

Båda somna med flaskan i munnen i soffan så när jag bar in dom till sovrummet sov dom redan gott. Det är tröttsamt att krypa omkring och klättra å stå överallt. Dom har redan hunnit ramla 3 gånger till morron så tårarna kommit. Igårkväll fick Bella sin första bula i pannan då hon föll rätt in i dörrkarmen. Ni må tro tårarna spruta!!

Det gör så ont i en å helst skulle man ju vilja ta på dom en hjälm. Men det är fort glömt och dom kommer göra om samma saker tusen gånger innan dom lärt sej så det kan väl inte vara såå hemskt farligt.


Men lite jobbigt är det allt. Det är nu man börjar känna att det var ju så lugnt å skönt när dom va mindre och låg på samma ställe som man lämna dom.. Men då längtade man till nu och såg så framemot varje framsteg! Hehe det är väl konstigt. =)


Nu ska jag ta mej nåt att äta å en kopp kaffe å gå ut å sätta mej på inglasade balkongen å sola lite!

Så skönt att kunna sitta där å få lite färg och det blir varmt fast det är kallt ute. Igår putsade jag glaset där ute och höll på svettas ihjäl lite lätt.


Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards