Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Gårdagens ultraljud

Av Caroline - 31 mars 2011 20:24

OBS! I detta inlägg skriver ja bla om mitt toa behov..


Ja igår va vi ju på ett nytt Ul besök.

Man längtar så mycket till varje koll men man är oxå väldigt nervös.

Vi sa inte många ord till varann i bilen på vägen upp Matte å jag. Å det är alltså en restid på ca 40-45 min iaf, (vägarbete vanliga vägen så vi måste åka en annan väg).

Å inte blev nervositeten mindre av att Mattias stog å spraya håret i 10 minuter medans ja stog startklar å trampa ute i trapphuset.. (så mycket hårspray till så lite hår..)


Kom upp i tid iaf efter en guppig halvflygande färd. Å väl där va läkarn, som vi tycker ser ut som Jack Nickholsson i filmen The shining (alltså galen) på ett möte så vi fick sitta å vänta ett tag i väntrummet. Fick oxå veta att han eg heter Adrian, (tro ja de va, nåt liknande iaf!) vilket vi tyckte inte alls passade in på han.. Så för oss är han en Jack.


Medans vi vänta kom jag iaf på att jag behövde gå på toa... för nr 2!

Precis när ja satt mej kommer en barnmorska å knackar på toa dörrn å ropar: Vänta! ja vill att du ska kissa i en mugg!

Va fan?? men jag är nödig.. (tänkte jag)

Drar på byxern å skyndar ut.. "Hann du kissa?" frågar hon.

Nä.. (för jag va ju inte KISSnödig..)

Å så får ja följa med henne till en annan toa där de finns kissmuggar å sån där gullig lucka som hon hämtar mitt kiss från..

MEN.. medans hon och en läkarstudent från Umeå sitter utanför å väntar på mitt kiss så har jag ett problem.. jag kan inte kissa. Jag vill bara göra nr 2! Men med dom utanför väntandes kännde ja mej stressad å pinsamt. VARFÖR vet ja inte men situationen va liite halv jobbig iaf! Haha. Ja jag va ju tvungen att göra de ja behövde.. nöden har ingen lag. Å efter det gick det utmärkt att kissa i muggen! Lite genant klev ja ut å dom satt tålmodigt å väntade å hänvissade sen in mej i ett rum. Hoppas hon håller andan när hon öppnar luckan.. va de ja tänkte på mest just då.

Haha ursäkta mitt skitsnack, ni ville säkert inte veta vad jag gjorde på toan. Men jag tycker situationen va lite rolig ändå så här i efterhand, iaf i mitt huvud. =)

Allt såg bra ut iaf, inge protein i kisset och blodtrycket va okej, lite högt undertryck sa hon men jag hade ju lite puls just då oxå, efter min lilla pärs där på toan.. =P

Och så sa hon att de syntes att jag druckit Oboy till frukost.. Mycke socker!


Sen va de äntligen dags för ultraljudet. Å allt såg bra ut, pigga tjejer som håller ett ganska jämnt steg med varann, båda låg med huvudena neråt mot varann å rumpan uppåt, förmodligen vänder å vrider dom på sej men kan ju hoppas att dom ligger så den dan de är dags för dom å ploppa ut! Inge kejsarsnitt tack!

Jag har ju känt mest aktivitet på min högra sida, å de visade sej ju att den högra va något större än den vänstra och hjärtat slog liite snabbare, så den är helt enkelt lite spralligare å den andre är mer cool lugn. Det är ju trotsallt 2 personligheter sa doktorn. Å de är ju sant, den ena kanske är som jag å den andre mer lik Mattias. =) Lat-rastlös.

Men de va inte mycket som skillde å de va skönt. Att den ena kan va lite större eller mindre är ju normalt för tvillingar men de får inte bli för stor skillnad, så den ena tar mer/får för lite. Det är det vi vill ha koll på.


Så nästa återbesök blir om 2 veckor! Skönt med täta kontroller.


Å sen efter UL så har de varit mycket aktivitet, dom har rört på sej ovanligt mycket å ja känner dom flera flera gånger under dan igår och idag. Å idag har ja verkligen känt den vänstra, mer än ja gjort tidigare. Som den högra. Riktiga rörelser å sparkar, eller boxing slag antar ja att de är om dom ligger med huvudet neråt å de är neråt ja kännt det. =)


Från de ena till de andra...

Idag for Mattias med resten av hockeygrabbarna till Åre. Som en sista säsongsavslutningsgrejj tillsammans. Äääända till på söndag är han borta! Hur ska ja klara mej? ;) Säkert alldeles utmärkt, men liite tråkigt.

Han funderade först på om han verkligen skulle åka för de skulle kanske gå så mycket pengar.. Men jag sa passa på för de kommer kanske dröjja innan han kan åka iväg på sånt där igen..! Haha världens bästa flickvän va? =)

Men jag förbjöd han från alla dumheter som att åka där de är lavinvarning eller klättra i skidliften eller kissa från balkongen.. Man vet ju aldrig vad dom kan hitta på.! Han lovade att va rädd om sej. =)

Han skickade just sms: "jag vann: säsongens mest värdefullaste spelare =) saknar er. Puss"

Stolt hockeyfru. ;)


Nu ska ja göra lite kvällsfika sen sova tror ja. Sista arbetsdagen imorrn den här veckan sen helg! Då ska ja sova mycket känns de som, den här veckan har ja varit ovanligt trött fast ja kommit i säng bra tider och sovit oförskämt bra.


Hare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards