Alla inlägg under maj 2010

Av Caroline - 19 maj 2010 19:24

Så underbart att sommarn står för våra fötter, eller va man säg.

Helgen som var va verkligen underbar, stekande sol, å allt som hör till och en mysig sambo! =)

Idag har de vart varmt oxå men tyvär inte lika soligt. Precis då ja kom på att ja skulle ut på ballkongen å lägga mej så kom molnen, nästan i samma ögonblick. Men fick lite sol iaf, å de går fort att få färg de behövs inte så länge. Underbart.

Men sen har ja haft en dag med denna jäfla huvudvärk. Man tappar verkligen suget till allt såna dagar. Ja begrip inte! Kan de va pga ögonen eller är det nåt annat? Hur som helst måste ja nog ändå gå å fixa ny synundersökning å nya linser, å så småningom nya brillor.. när börsen är fet! Sjukt dyrt.

Nu väntar ja bara på att Matte kommer hem från träningen sen ska vi äta en väldigt sen middag, lax å potatis gratäng. Mumma!

Ha en fortsatt trevlig kväll hörrni.

 

Av Caroline - 11 maj 2010 11:16

Vad göra på min lediga dag?

Ska inta lite frukost strax, sen måste ja diska å plocka undan lite. Starta en tvättmaskin vore ingen dålig ide heller.

Va inte så soligt å fint som ja hoppats på. Men kanske blir bättre, bara molnen kan flytta på sej lite. Hade vart underbart att få gå ut å sätta sej mot husväggen å sola lite å lyssna på musik. Jag håller tummarna.

Får se om Mannen kommer hem idag. Det är så skumt, jag är sällan "rädd" eller känner mej otrygg här hemma. Men när han inte är här måste ja faktiskt kolla under sängen innan ja går å lägger mej. Jag fyller alltså 26 i oktober.. å får ändå för mej att nån kommit in å lagt sej under sängen å väntar rills jag ska somna innan han slår till.. haha. Läskigt!

Jag låg ett tag å tänkte på att balkong dörrn heller inte va stängd riktigt, bara igen skjuten lixom. Med handtaget på utsidan. Men orkade inte kliva upp å fixa det. Tillslut somnade jag. Å ja lev än. =) peppar peppar..

Nu kurrar de i lillmagis så bäst ja äter nåt!

Ha en bra dag hörrni.

Av Caroline - 10 maj 2010 22:57

Ja så va en ny vecka här och en ny Måndag gjord.

Idag har ja vart sjukt trött. Alltså sjuukt trött. Helgen va full med saker att göra. På fredan hade vi en underbar kväll med jobb gänget med spa och trend show och på lördan va det först jobb sen avslutades kvällen/natten med lite dans å alkohol på vårt 10 års jubileum. Alltså 10 år sen vi gick ut 9an. Helt sjukt. Känns som... inte så jäkla längesen. Samtidigt som de känns som hundra år sen. Så sjukt mycket har hänt dom här åren.

Ja så söndan va ja ju inte alltför hurtig, sov bort större delen av dagen faktiskt.

Därför ja inte kan förstå varför ja har varit så sjukt trött idag. Men kroppen hänger väl inte med lika mycket idag som för.. ja 10 år sen. Eller bara på typ dom 2-3 senaste åren tycker ja de har hänt mycket med mej, både kroppsligt och själsligt! Men de ska ja inte gå in nå djupare på.. =)


Hur som så är Matte borta på jobb igen å jag är åter själv i vår lya. Men som de verkade är han hemma redan imorrn eftermiddag så ingen större fara.


Idag har jag kämpat med mitt inre jag. Haft en sån där tanke dag då jag slåss med mina tankar å den där eviga processen jag har i mej själv. När lillhjärnan min går igång är de svårt att stoppa den. Det tar tyvär mer energi att försöka ändra dom negativa tankarna till nåt positivt än vad det gör att bara låta det flöda. Å det är synd! För då är det lätt att man hamnar i nåt som inte är så bra.

Det är sjukt vad en sak man går igenom en gång för längesen kan sätta spår. Å efter den händelsen är man aldrig densamme.

Men jag kämpar. varje dag. Och oftast går det ofattbart bra. Det gäller att våga tro på sej själv. WORD. 


Nu ska ja iaf borsta gaddarna å sova gott. Läsa bok först, sen sova gott. I den ordningen. Läser en bok som ja inte riktigt hänger med i, fast jag kommit till ungefär halva boken. Å normalt hade ja slage igen å grävt ner den för längesen. Men nånting gör att ja måste fortsätta. Kanske för att ja hoppas på att ja tillslut ska få en uppenbarelse, ett "aha". Å tycka den va så värd att läsa. Om inte så kan ja iaf va stolt att ja slutfört ännu en bok. De är ovanligt.


Borsta tänder va de ja.

Av Caroline - 6 maj 2010 18:27

Äntligen är Matte hemma. Skönt! 4 dagar är för mycket. 2 är lagomt.

Har legat på soffan en stund å tagit igen mej efter jobbet. Hade lite skallebank men nu har de gått över. Men är så jäkla trött. Ska ligga å slöa en stund till sen ska ja se om ja kan he ut mej på en motions runda igen. Va ju himmla skönt med den igår. Det är vägen dit, innan man tagit sej för som är kruxet.

Ledig imorrn iaf. På eftermiddan/kvllen ska vi på jobbet på spa å belöna oss lite å senare är det mat och stilmässa med modevisning å sång. Ska bli riktigt kul! Ser särskilt fram emot spa delen! =)

Soffan nu.

Hejja.

Av Caroline - 5 maj 2010 22:35

Jag tog mej i nacken å rustade mej för en riktigt lång motions prommis runt Nyland på ca 1 timme! Å helt otroligt va skönt de känns nu. Som en sten som lyfts nästan.

Motion kan verkligen va som balsam för både kropp å själ.

Nu ska ja bara titta klart på celeb. rehab på tv.n å sen borsta gaddar å kasta mej i säng, läsa lite i boken kanske å.

Ny dag imorrn, upp kl 6 å sen jobba. Matte kommer hem imorrn oxå. Längtish!


Natti natt. <3

Av Caroline - 5 maj 2010 18:54

Ja ska de va så svårt att ta sej för nåt? Hatar såna här dagar när man vill men inte orkar. Tänker snart, sen om en stund. De enda ja fått gjort idag sen ja kom hem imorse är: Diska, ut med sopern, ner till postlådan. ja sp va ENDAST 15 minuter ihjälslagna. Ha tänkt hela dan att jag ska iaf ut å gå eller sprina en sväng. De enda ja ha "sprunge" idag är mellan soffan, kaffebryggen å toan.

Självklart kan de va skönt att ha dagar man gör absolut nada på men för att riktigt kunna njuta av dom bör ja iaf ha gjort EN RIKTIG ansträngning. Å dit räknas faktiskt inte disken, hur jobbigt jag än tycker att den är.


Men nu fick ja ju lite att göra iaf, kan ju meddela att ja skirivit om det här inlägget tredje gången nu. Internet som kopplar ur ibland.


Snusen är oxå slut å frågan är ju: ska jag klä på mej å göra åtminstonde en prommis bort på macken, då snackar vi kanske 5- 10 minuter fram åtebax. För tar ja bilen då få ja skämmes! Eller... ska ja hålla ut tills ja far på jobbet imorrn?

Mmm inte lätt idag inte.

Av Caroline - 5 maj 2010 13:12

Imorse när ja for hem från jobbet var det strålande sol å klarblåhimmel, underbart tänkte jag. Skulle bara sova några timmar sen ut å sätta mej efter husväggen å njuta med en bok.

Nu: Mest molnigt, någon sol glimt ibland. Ja vill ju bli lite brun i fejjset å få fräknar! Men tydligt att så ska de inte få bli. Lika samma igår när ja vakna, hade sett fram emot en ledig för å eftermiddag, klev upp, titta ut å de snöööar!!!

Drog ner rullgardin å gick genast å la mej igen. Deprimerande.


Så vad jag ska göra nu är väl å ta tag i disken å sen.? Syster ringde å vill ja ska komma till henne å gå en prommis. Skulle verkligen va skönt men vet inte om ja orkar åka. Ja bli vrång.

Hoppas Matte kommer hem ikväll, (borta på jobb) men ja skulle nog tro att de blir imorrn. De e skönt å va själv en dag eller två kanske. Men sen få de va bra tyck ja!


Ja.. diska va de ja.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards