Alla inlägg under juli 2012

Av Caroline - 11 juli 2012 10:58

Mysteriet löst. Isabelles kind tänder har skymtats. Mattias som gjorde upptäckten. Jag skulle kolla på Lovis oxå men höll på få fingret mitt avbitet så jag gav upp. Men är väl samma där oxå då eftersom hon skiter lika hejdlöst. Herregud va dom kommer fort alla tänder. Då kommer dom väl tappa dom lite tidigare oxå än "tänkt". Men dit är det ju ett bra tag kvar iaf! :)

Lovis vart snorig igår och hade svårt att sova så hon fick komma till våran säng när vi gick och la oss. Och där sov hon sött hela natten. Isabelle har oxå sovit som en prinsessa, inte en gång har vi behövt kliva upp. Mycket skönt! Men hon är riktigt snorig idag, tjock grönt läskigt snor. Jag har ju en fobi för ungar som käkar snor så jag mår lite dåligt när jag ser det rinna under näsan på dom och dom försöker lapa in det med tungan!! Så ni kan förstå min panik som uppstår när Bella nyser och jag inte har nåt att torka med inom räckhåll..! Huvaligen.

Men men alla ungar gör väl så, jag har säkert lapat lite snor i mina yngre dar och jag har överlevt. Jag får nog vänja mej vid det helt enkelt. ;)

Mattias är febrig och helt förstörd. Iaf när medicinen gått ur kroppen. Han är ganska låg tempad i normala fall så det behövs inte så mycket för att han ska bli riktigt dålig.

Så det blir en innedag med mys å film tittande idag. Men inte helt fel de heller ibland. ?

Av Caroline - 10 juli 2012 13:58

Isabelle är för tillfället en riktig snorunge. Hennes kran rinner och det verkar inte finnas något stopp på snoret . Hon sover oroligt så det blir lite spring på natten. Å till råga på det så verkar dom inte ha nåt stopp där bak heller. Dom skiter flera flera gånger om dagen och har så varit i 1 vecka snart. Trodde först att Bella ätit något olämpligt men nå dagar senare vårt det samma för Lovis å det verkar ju hålla i sej. Funderar på om det kan va fler tänder på G men näst kommande tänder "ska" ju inte dyka upp förrns vid 16 månader men det är ju såklart inte en regel och dom har ju varit lite "före" med dom andra tänderna så det är ju såklart inte omöjligt även om jag tycker det känns hemskt tidigt.
Det visar sej väl.

Mattias känner sej lite krasslig oxå å jag har noll energi. Och det dåliga vädret gör ju inte saken bättre heller. Ja roligare än så blir inte detta inlägg men jag har skrivit några rader iaf å nu sätter jag punkt.

Av Caroline - 9 juli 2012 10:52

Hela dagen igår gick jag bara å längtade efter att få gå å lägga mej och vakna upp som en ny människa. Huvaligen va jobbigt allt kändes igår morse när ja vakna upp i det där varma kvava rummet på gålsjö. Lördagen va jätte trevlig med mycket skratt, trevligt folk och dans in på småtimmarna. Och kanske en aning för mycket alkohol. Men så kan det gå när man har roligt!

Våran utklädnad vart iaf väldigt uppskattad och vi bjöd på en hel del skratt under kvällen då vi verkligen gick in för det. Speciellt Mattias som inte sparade på krutet. 40 års festen till ära kom vi dit som gubbe och tant, eller käring som matte kallade mej hela kvällen. Enda gången de va ok att han kalla mej för kärring .. ;)

Av Caroline - 6 juli 2012 23:24

ser nu att bloggappen har kommit och jag har nu laddat ner den till min mobil så KANSKE KANSKE KANSKE kommer jag att börja uppdatera här lite oftare igen. men bara kanske :) . Har jobbat ett lång pass idag och svettats ihjäl i värmen men på kvällskvisten for vi till dämsta och kolla på uppträdande. Trevligt trevligt. Imorrn är det 40 års fest med massa massa folk och temat är: "har jag kommit rätt?" Vi ska klä ut oss men jag ska inte avslöja hur än. Men bild kanske kommer. :) vi ska hålla till upp i gålsjö så jag å matte har bokat stuga där över natten så då blir några kalla öl som slinker ner. Hoppas på kanon väder imorgonoxå. Ja å så lite info om stortjejerna våra då... Lovis har blivit riktigt duktig på attgå nu så hon knatar omkring mest hela tiden medans Bella mest vill krypa eller gå på knäna fortfarande. Hon tar några steg ibland men känner sej nog inte riktigt redo än. Jag tycker det är ganska skönt, en i taget lugnt och skönt.! ;) Och så till den första stora olyckshändelsen.. igår fick Bella tag i en kopp rykande hett kaffe med hjälp av en sked i handen så hon nådde precis och välte den så kaffet rann ner över hennes mage!!! Men snabbt som tusan hade vi fått in henne i duschen och kylde med vatten så det vart inte ett spår av nå brännskada, inte ens rodnad, och det tackar jag gud för! Fy fan vad rädd vi vart. Men mest hon tror jag då hon nog vart lite chockad då vi tog tag i na å sprang in i duschen innan hon nog hann fatta vad som hänt. Och så spola vi kallvatten på stackaren till råga på allt. Ni må tro hon grinde å bara ville upp i famnen! Ja hujeda mej, nu börjes det, det där va väl startskottet för alla olyckor som kommer hända framöver känns det som. Vi som har haft det så lugnt på den fronten hittills. Tänk om msn kunde skydda dom från precis allt! Men det går ju tyvärr inte. Men inge mera kaffe koppar på rums bordet iaf. Även om man är duktig å ställer dom så dem inte når så är det lätt hänt, ett ögonblick så är olyckan framme. Den här gången gick det bra iaf. Jäkla tur i oturen!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards