Alla inlägg under oktober 2010

Av Caroline - 19 oktober 2010 20:30

Tänkte precis ställa mej i duschen eller fylla badkaret å sen ha lite spa tid med mej själv här hemma när min syster ringer å frågar om ja vill följa med å sola. "Det är inte bra att sola när man är sjuk" säger ja. "Men ja fryser som en bäver" säger hon. Okej. En bäver? De låter inte bra. Ja vet inte hur bävrar fryser men ja är snäll å skippar mitt spa å följer med min bäver. Hon ska inte behöva frysa.

Av Caroline - 18 oktober 2010 20:54

jag skulle vilja vara en hjälte, inte typ super woman eller batman. Utan en vardags hjälte. Jag skulle vilja vara DEN DÄR som gjorde skillnad för någon på ett speciellt sätt. Förstår ni?


Jag är säkert en slags vardags hjälte för någon på nåt vis, tex för min syster kanske eller för en kompis, precis som dom kan vara min vardags hjälte. Mannen min är ju oxå en vardags hjälte, som alltid finns där för mej.

Men ibland vill ja vara något utav de där extra, de där kanske lite sällsynta, som man inte ser varje dag. Men hur?


De finns så klart tusen saker jag skulle kunna göra, men aldrig gör. Som tex skänka pengar till fattiga, för trots att jag inte är stenrik så är jag säker på att jag har mer än vissa, inte bara ekonomiskt utan även materiellt.

Jag skulle kunna bli fadder. Börja tänka på miljön lite mer. Plocka upp lifare efter vägen (och hoppas på att de är harmlösa liftare bara).

Jag skulle kunna ge bort lite av mina kläder som ja ändå inte använder men har kvar ifall att..


Jag skulle kunna börja arbeta ideellt på ett äldreboende å ta dom gamla med ut på härliga promenader, spela kort, å dricka kaffe ihop.

Jag skulle kunna... ja skulle kunna göra så mycket!

Men varför sitter allt i tjära? Är jag självisk eller bara lat? Jag vet faktiskt inte. Kanske lite utav båda. Usch ja har lust att sparka mej själv i arslet när ja tänker på det. Fan att de ska va så "svårt".


De behöver ju inte vara så STORA saker, ja behöver ju inte komma på hur man botar cancer tex, för att det ska betyda nåt (även om det skulle vara kanske bland det bästa) eller typ.. ja. Utan det är kanske dom här små vardags grejjerna som förgyller någons dag. Att hjälpa en farbror över vägen, bära en tung matkasse ut från affären, säga till nån hur vacker hon/han är. Hålla upp dörren, säga hej med ett leende.. Ja ni fattar.

Det är nog där jag ska börja, med dom små sakerna, sen kanske ja långsamt men säkert tar mej uppåt till dom lite större grejjerna. Typ hyr ett flygplan som ja fyllt med 50 ton mat som ja flyger till ett annat land där det är svält å elände. =) De vore nåt de!

Vi får se!


Hejja Carro!

Av Caroline - 14 oktober 2010 12:26

De blåser så ja tror taket ska lyfta när som helst asså!

Läskigt. Idag vågar man sej inte ut mer än till å från bilen, men knappt att den känns säker. Imorse gunga hela bilen när de tog i.

Ja va å lämnade in bilen för 4de å förhoppningsvis sista gången på länge på verkstan imorse för en sista fixning innan ombesikningen imorrn. jag hade tur med tider för från å med imorrn har ja körförud! Nu vill ja att bilen ska klara sej heela vintern. Hoppas hoppas.

Har hört att de snöar på en del ställen, undrar när de kommer hit? Känns sjukt, de va ju nyss sommar!

Ska tydligen bli en rekord kall vinter oxå =/ känns inge kul alls! De va ju svin kallt i vintras! Inte många dagar man kunde va ute å njuta känns de som. Jag vill ha en sån där skön vinter som man kan va ute å de är så fint å vita vallar överallt å framför allt att man kan lämna bilen nånstans i några timmar å den ska starta sen!!! Så jäkla drygt med att inte veta om man kommer iväg när man ska.

Men men de tar vi när de kommer. =)


Annars är ja fortfarande på helspänn och håller tummarna å väntar efter ett tecken.. =)

Bye bye!

Av Caroline - 12 oktober 2010 20:45

Nu håller vi tummar å tår! Spännande så ja skulle kunna spricka men tiden får utvisa, får inte stressa upp mej! Bara koppla av... å VÄNTA! =) Ja hoppas ja hoppas ja hoppas! Kan inte säga det nog många gånger.

Nu ska ja slänga mej i duschen så ja är redo för soffan å tv tittandet!



Å förresten,, grann tanten har flyttat å med sej har hon tagit vår katt! VÅRAN KATT! Vem tar med sej grannens katt när man flyttar lixom?? STÖLD! Ja va så förbannad härom kvällen så ja böla av ilska. Är inte katten tillbaka inom några dar då skickar vi farbror blå..  Rädda Börje, död eller levande!


Bye bye.

Av Caroline - 11 oktober 2010 00:17

Åren går å ja minns så mycket.. ja minns högstadiet.. 14 år, ja minns  första dan i gymnasiet å pirret i magen, ännu mer minns ja pirret av att en kille i min klass å jag fatta tycke för varann.. 16 år, underbart. ja minns när ja fyllt 18 å va på krogen första gången. Jag minns studenten. Jag minns när ja fick mitt första jobb. ja minns när ja flyttade hemifrån på riktigt. Ja minns. ja minns ja minns ja minns. Det är så mycket. Å allt känn som att de va igår. Eller i förrgår.

 Å den där killen som gick i min klass som ja tyckte om,, ja tycker om han än idag. Vi är fortfarande i tvåsamhet. Snart 11 år senare. Kärlek. Men de ha varit en bumby road så klart, vi va ju så unga. Men nu är vi äldre, lite mognare å vet bättre. 26 år.. När ja va 18 å va på krogen så tyckte ja 26 åringarna va dom där "lite äldre" om inte tillomed att man tyckte dom va gammla. Nu förstår ja hur dom där gammla kanske kände sej.. Förmodligen precis som jag gör nu när ja är ute,, Gammal!

Fast ja är ju inte ute så värst ofta nu för tin heller. jag har väl blivit... gammal?


Fast nu kanske de verkar som att jag har nån form av ångest över att ja blir äldre. Men så är de inte. Enda ångesten är väl kanske att mina kvinnliga behag inte sitter där dom gjorde för dom där 11 år sen jag å min älskade fann varann.. allt vandrar ju neråt så är de ju. Även om de inte är nån mer än jag som tycker det så anar man sakta men säkert en viss förändring. Men vad gör de?

Vad gör de när man som jag just nu längtar efter vad livet som "lite äldre" har att ge! Husköp, barn, framtid.. allt de där som man aldrig trodde man skulle komma till som 14 åring.

Jag är ju faktiskt där nu, vid den tidpunkten att ja längtar till allt de där. ja längtar så ja dör. Förväntansfullt. Går inte en dag utan att ja tänker på et.

Men den som väntar på nåt gott... det är ju inget som sker bara så där. Det händer när det är meningen. så är det. =)


Ja 4 år kvar tills jaär 30. Tiden går fort. Sjukt fort. De va de ja ville säga.

Av Caroline - 6 oktober 2010 14:37

Äntligen Onsdag å efter några dagars ledighet ska ja snart åka å jobba natta! De är skönt att va ledig ibland men efter 2-3 dagar blir ja lite rastlös å känner att ja inte gör nytta. Så skönt att ha ett jobb å framförallt ett jobb man kan längta till!

Å de är inte riktigt desamma att va ledig på veckodagarna som de är på helgerna, de känns bättre å va ledig när alla andra är ledig oxå. Då känns de mer "tillåtet" på nå vis. =)

Syster är sjukling å hon å hennes hund har sovit över här i natt. De va inte igår!

Snäll är jag oxå å förser henne med fika å rastar hennes hund. Å medans ja rastar hunden ber ja en tyst bön att hon inte ska bajsa på ett opassande ställe så ja måste ta fram påsen å ta reda på det.. Haha! Hittils har de gått bra.


Nä nu ska ja göra mej klar för en avfärd snart. Undrar när dom ska ringa från verkstan oxå så ja få tebax min bil?

Hejja!

Av Caroline - 5 oktober 2010 19:40

Tisdagen har bara rusat iväg å ändå va ja uppe med tuppen, efter att ja inte kunde somna om då Matte åkt på jobbet vilket är ganska ovanligt. Å sen skulle ja åka in med bilen å dumpa den på verkstan. Igen! Nu hoppas ja att de är sista gången på länge.

Sen hem å syster som ja hade lejt som skjuts tillbaka följde med, surra lite sen började faktiskt med middan fast klockan va bara 1 mitt på ljusa dan. Tänkte att den skulle få stå å gotta till sej den där kassler gratängen. Diska sen å grejja lite. Kände mej så himla vuxen. =)


Hann med en liten kort powernap på soffan innan Matte kom hem, käka min uber goda middag, sen tog Matte en powernap på.. 2 å en halv timma kanske? Sen ila han iväg till hockey träningen. Roligt roligt så mycket hann ja se av han.. Men men =)

Under tiden han snarka fila å måla ja naglarna så fina så fina. Ochså sällsynt att ja orkar dona med naglarna för rätt tråkigt göra men blir ju fint å känns ra när de är gjort. Ungefär som med disken! Haha.


Ikväll står Desperate Housewifes på schemat å sen cougartown. Fantastiskt rent ut sagt att serierna som gör att man inte kan få nåt annat vettigt gjort än å glo på tv kommer tillbaka lagomt till höst mörkret! Å imorrn är de Greys. Löööve it.


Ajja back to sista lagret av nagellacket sen blir de nog en snabbdusch innan pyamasen åker på!

Av Caroline - 4 oktober 2010 11:31

Helgen va ju över i ett naffs å ja funderar om de ens va nån helg eller om nån där uppe bestämde att vi plötsligt skulle hoppa över den å gå direkt från fredag kväll till måndag. Nä lite helg har de nog varit för ja va ut på wallmans i lördags med ett glatt gäng å de va trevligt. Nykter som vanligt men de trivs ja bra med. Men lix förbaskat  kände ja mej bakis hela söndan! Som om de hör till om man varit ut kvällen innan, oavsett nykter eller ej. Mycket skumt.

Men hellre än fejkbaksmälla än en riktig en! =)


Ledig idag är man men tråkigt blåsväder ute så utanför dörrn vet ja inte om ja kommer he mej, men kanske ett perfekt tillfälle att försöka få nåt gjort här hemma. Matte å jag har lyckats få till ett diskberg som inte är av denna värld så hade vart najs å fått undan den.


Men först lite kaffe!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards