Alla inlägg under oktober 2009

Av Caroline - 13 oktober 2009 19:36

Livet är kort. Det inser man plötsligt. Särskilt när någon går bort.

Livet är orättvist ibland. Eller ganska ofta.

Ta hand om varandra och slösa inte tid.. Det tänker inte jag göra mer.


Av Caroline - 8 oktober 2009 23:09

ligger ja i soffan å har hunne somna 2 gånger. Otroligt skönt var de, önskar nästan ja hade gått å lagt mej i sänga då direkt å somnat där ha ja inte behövt vakna nå förrns imorrn bitti när väckarn ring. 

Har iaf sen ja vaknade för lite över en timme sen jobbat på min sov/mys playlist. Alltså letat åt alla underbara rockballader och låtar man kan krypa till sängs med.

 Finns ju huuur mycket som helst å listan är lång. And i love it!

Mycket sällan jag går å lägger mej utan musik på. Händer nog endast om jag är väldigt sjuk eller somnat på soffan å är extremt trött å inte orkar engagera mej när ja beger mej till sängen.

Nu ska ja borsta gaddarna och hoppa i sängen med min laddade låtlista. Hade vart mys å lyssna på denna låt lista med någon...


Sov Gott.


Av Caroline - 8 oktober 2009 19:02

Idag har ja varit så jäkla effektiv å duktig så!

Hoppade av nattskiftet på jobbet kl 8 imorse å ilade iväg till några minuters varma solarium strålar och extra rynkor.. sen iväg till gymmet och gjorde ett skönt morron pass på bandet. Sen följde jag med syster och hjälpte henne med lite maskerings jobb nere på bil lacken.. Mycket jobbigare än man tror måste jag få säga!

Krävs tålamod och en gnutta precisions arbete, 2 saker jag inte har så mycket av Eller va man säg. Men jag gjorde det riktigt bra!

Och lillasyster fick en chans att basa över mej och ge order, vilket nog gjorde henne ganska nöjd. =)

Sist men inte minst for ja tillbaka på hallen och gjorde ett sista tränings pass för dagen.

Sitter hemma nu med en blåsa på lilltån och en ömmande rygg! D känns att ja lev iaf.


Ska bli otroligt skönt att fortsätta kvällen i ryggläge på soffan.

Skulle behövas ett rejält handtag här hema hos mej å för d ser förjävligt. Inte varit hemma så mycket på sistonde, bara komme hen en snabbis å stkat ner, skitat ner disk å sen dragit. Så det är allt annat än rent å snyggt å FRÄSHT här nu..!

Fyller år på lördag men blir absolut ett firande på annan plats, typ hos mormor o morfar.. Lär inte hinna eller orka ta tag i kaoset innan dess. Å en hjärtinfarkt vill man ju inte bjussa på i onödan..


Nu: ryggläge.


//Caroline

Av Caroline - 7 oktober 2009 13:18

Har inte gjort mycket idag förutom att vänta på att tiden ska gå..

Har nördat vid facebook och fixat en blogg. Var huur längesen som helst ja tog bort min gamla blogg så får se vad d blir utav d här.. har varit väldigt skönt att inte sitta å blogga! Haha av nån anledning.

Precis gjort mej lite lunch iaf, blev ägg å bacon. Väldigt gott. Ska snart packa väskan å bege mej mot ännu ett träningspass på gymmet. Riktigt skönt att jag har kommit igång med träningen! Inne på andra veckan bara men tycker redan det ger mej något. Kanske inte så mycket fysiskt ännu men absolut mentalt. Som ett litet lyckopiller för själen. =) Hoppas jag har lika mycket eld i baken idag som jag hade igår på löp bandet. Svetten spruta! Nästan. haha.

Sen bär d iväg till jobbet å kvälls/nattpasset på 16 timmar. Helt okej. Skulle kunna jobba enbart nätter tror ja, nattuggla som ja är. Går av klockan 8 imorrn bitti å sen bär d iväg direkt till gymmet igen. =)


Nu ska ja packa svett kläderna innan syster kommer å hämtar mej.. Ja lite lat får man va, måste ju spara på krutet till löpbandet! Haha.

Mer än så hade ja inte att komma med idag men helt okej början tyck ja.


En snus.

Av Caroline - 7 oktober 2009 11:30

ska man ta upp bloggandet igen kanske? =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards