Alla inlägg under september 2012

Av Caroline - 18 september 2012 15:20

Jag har nästan ingen koll på dagarna dom bara springer iväg ju!
Idag hade jag tänkt att vi skulle åka till Bollsta kyrkan där det idag va start för lek å sång för barn mellan 0-5 år. Tänkte att de kan ju va kul för barnen iaf även om jag lär få det svettigt.!
Men efter en lite orolig natt tog barnen sov morgon och så även jag då så ist för å stressa struntade jag i det! Barnen är fortfarande ganska snorig oxå så det kanske va lika bra för å inte göra dom andra föräldrarna oroliga för eventuella smittor.

Istället tog vi en prommis på apoteket och sen stanna vi till i lekparken. Ganska tråkig lek park som inte har så överdrivet mycket att erbjuda och allra helst inte för dom lite mindre barnen tyck ja. Men roligt för dom att utforska ändå och när dom blev så modig att dom vågade sej utanför staketet då var de dags att gå hem för å undvika nå stora katastrofer eller trauman..! Ligger ju hemskt nära vägen så man vill ju undvika situationer då dom springer åt varsitt håll..!

Hem å käka lunch sen lägga ner 2 trötta barn i sängen. Nu väntar jag på att My och Nomi ska komma på besök från Sollefteå. :)

Av Caroline - 18 september 2012 15:20

Jag har nästan ingen koll på dagarna dom bara springer iväg ju!
Idag hade jag tänkt att vi skulle åka till Bollsta kyrkan där det idag va start för lek å sång för barn mellan 0-5 år. Tänkte att de kan ju va kul för barnen iaf även om jag lär få det svettigt.!
Men efter en lite orolig natt tog barnen sov morgon och så även jag då så ist för å stressa struntade jag i det! Barnen är fortfarande ganska snorig oxå så det kanske va lika bra för å inte göra dom andra föräldrarna oroliga för eventuella smittor.

Istället tog vi en prommis på apoteket och sen stanna vi till i lekparken. Ganska tråkig lek park som inte har så överdrivet mycket att erbjuda och allra helst inte för dom lite mindre barnen tyck ja. Men roligt för dom att utforska ändå och när dom blev så modig att dom vågade sej utanför staketet då var de dags att gå hem för å undvika nå stora katastrofer eller trauman..! Ligger ju hemskt nära vägen så man vill ju undvika situationer då dom springer åt varsitt håll..!

Hem å käka lunch sen lägga ner 2 trötta barn i sängen. Nu väntar jag på att My och Nomi ska komma på besök från Sollefteå. :)

Av Caroline - 13 september 2012 22:26

Vart himmelens trött när jag slängde mej i soffan men ska uppdatera er så gott jag kan ändå. :)

Det händer så mycket med flickorna våra å som vanligt hänger jag inte riktigt med!
Nu är dom verkligen ÖVERALLT och köksstolarna får nu mer ligga ner på golvet annars är dom på bordet på 3 sekunder. Toa stolen är ju rolig den med medans man byter på den ena så klättrar den andre!

Och nu vet dom vilka skåp och lådor dom inte får va i.. jag har knytit igen vissa skåp å lådor med snören. Måste sätta dit såna där stopp saker. Imorse stog lovis å åt spagetti från sop tunnan! Sånt man kanske inte berättar egentligen men.. :) Riktiga vildingar har dom blivit. Isabelle gallskrek inne på Dollar förra veckan så ja tror alla vart döv. Skulle betala presentpappers rullen som hon såklart höll i å det fick gudarna veta att de inte va okej!

Va hände med barna som bara satt lugnt å helt tysta i vagnen och studerade omgivningen? :)

Men det är inte bara "kaos" som är det nya. Dom har blivit så förstående på nå vis å ibland blir ja helt paff när dom verkar förstå så mycket mer än va ja tror ibland. Dom är så duktiga när vi ska gå ut tex. Dom vet att man ska ha skor å är så hjälpsam när man ska klä på dom. Såklart kan dom tycka att man bara behöver 1 sko på och springer iväg innan den andra är på men.. :)

Sen tycker jag det är så roligt när dom kommer till oss för å få hjälp med nåt. Tex om en ljudleksak är avstängd eller när vatten flaskan är tom. Ja jag skulle kunna göra listan lång med allt nytt å alla hyss dom gör men ska inte va så tråkig.

Vi har ju sagt att Lovis är lik mej i sitt sätt å Bella är lik Mattias och nu har vi verkligen fastställt att så är det! Lovis kan bli arg å tappa tålamodet IBLAND, men Bella är verkligen den med ytterst lite tålamod och ett sjujäkla humör om det vill sej illa. Tar man ifrån henne nåt hon inte får ha kastar hon sej ner på knä å slänger sej fram med armarna utåt. Å ljudet hon gör är det gnälligaste "låtsas grinet". Och när nåt inte funkar som hon vill slänger hon det i golvet. Ungefär som pappa Mattias en gång i tiden löste sina problem. ;)

Ja tydligt är ju att dom inte är nå bäbisar längre. Börjar bli stora tjejer som vet vad dom vill och förstår mer än vi tror!

Annars är det förkylning på G för Lovis. Snorig sen imorse. Och tand invasion utan dess lika! 2 kind tänder nere på vardera sida och 1 uppe på vardera sida. Alltså 6 nya tänder. Inte konstigt heller om humöret inte alltid är på topp eller sömnen lite orolig emellanåt.

Nu ska jag ge mej när gubben precis kom hem från hockeyträningen.

Godnatt.

Av Caroline - 13 september 2012 18:31

Då tänkte jag försöka uppdatera lite.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards