Alla inlägg under maj 2012

Av Caroline - 22 maj 2012 11:48

Glömde att berätta att tjejerna har fått eget rum, dom har alltså fått börja sova i barnrummet.

Tyckte att dom börjat sova lite mer oroligt om nätterna, och det kan ju såklart bero på olika saker, men kanske kan det vara så att vi faktiskt stör dom. Mattias lider ju av restless legs så han kan ju vända å vri sej 78 gånger på en natt. Tillomed ställa sej upp å göra benböjj mitt i natten. Händer oxå att han snarkar lite lätt så där.. ;) även jag drar säkert nån stock ibland. (även om jag inte vill erkänna det). Jag pratar oxå i sömnen emellanåt. osv osv.. alla har vi ju våra små egenheter och ljud för oss när vi sover. Så vi tänkte ge det ett försök å se om dom börjar sova bättre eller om det är lika.. Och så har jag börjat längta efter ett eget sovrum oxå. Även om det känns hemskt tomt utan barnen brevid sej men jag tror jag slappnar av lite mer och sover bättre då jag inte hör minsta lilla ljud dom ger ifrån sej.


Det har alltså gått 3 nätter nu och inatt va bästa natten. kl va halv 5 tro ja när jag behövde stiga upp första gången. Kl 6 hämtade jag Bella in till mej och vi fortsatte och sov till kl 7.

Av Caroline - 22 maj 2012 10:58

Twinsen börjar bli stora alltså! Det händer så fort allting å vi hänger inte med.

Om 8 dagar är dom 11 månader, snart 1 år då!! Dom har numera börjat stå själva, släpper taget om oss, bord, stolar mm och står helt enkelt själva. Lovis reste sej upp 1 gång utan stöd för några dagar sen men inte nå mer sen dess. Båda har börjat klappa händerna när man sjunger "klappa händerna när du är glad", så gulligt! =)


Massor med tänder har dom å känns de som, dom har lixom bara ploppat upp från ingenstan på nolltid typ! Så nu är munnen "full" med hela 8 framtänder, 4 nere,4uppe. Så fint när dom ler! =)

Jaa.. tiden går och jag tror inte det är alltför långt borta tills dom tar sina första steg själva.


Igår fick jag även 2 pussar av Lovis! Alltså hon GAV mej dom, jag behövde inte själa!! Haha helt underbart. Jag låg på golvet å hon kröp upp på mej å la sej på min mage med ansiktet mot mej och så plutade hon med munnen (dom har börjat härma mej som alltid "pussar i luften mot dom") och då fråga ja "får mamma en puss?" å då luta hon sej ner mot mej å jag fick en!! Gissa om jag vart glad? =)


Det är såååå mycket roligt som händer med dom nu å jag ser så fram emot sommaren å alla bus dom hittar på!

Love it, Love it Love it!

Å det bästa är att jag, vi får uppleva alla framsteg 2 gånger!!! Haha Lyx å ha twins! ;)


Vi var å gungade i lekparken med dom i helgen, första gången. Å de tyckte dom va såå roligt! Ska sno bilderna från Mattis tele sen ikväll å lägga in lite kort. Försöka iaf!


Imorrn är det lite shopping och sen vårruset med Teamet, så laddad!! Hoppas på kanon väder. =)

Av Caroline - 9 maj 2012 20:48

Går hemskt dåligt för  mej på bloggfronten just nu.

Har haft några dagar med huvudvärk igen och häromkvällen hade jag sån migrän så jag låg i soffan å lipade. Är så fruktansvärt trött på att mer eller mindre alltid ha ont i huvet eller iaf känna som om nån mosat huvet på mej.

Igår va jag till optikern och gjorde synkoll och kollade på nya brillor, på fredag ska jag ha bestämt mej vilka jag vill ha (hade ju bara 6st med mej hem att välja bland) och sen dröjjer det väl 1-2 veckor innan jag får dom. Jag hoppas så innerligt att denna huvudvärk ska ha med ögonen att göra och att det kommer bli bra när jag börjar använda brillorna.


Jag använder ju bara mina gamla när jag kör bil för dom är så fantastiskt fula och ena glaset är det ju en fet spricka i.

Ja måtte denna huvudvärk bara försvinna. Kanske dax å kolla blodtrycket igen så det inte har stigit och det är det som orsakar betongkepan och migränen.


Tänkte slänga in lite bilder för engångs skull. Inte en massa men några iaf. Alltid nåt.

  Lovis å Bella sitter i soffan å käkar smörgåsrån med mjukost på, sååå gott!

  När dom vaknat mitt på dan brukar det va Charlie Björn på tvn å det gillar dom att titta på. Enda gången dom är intresserad av tvn, förutom hockey de gillar dom oxå! =)

  Morsan är ju så seg så man hinn ju somna innan med ens kommit iväg!!

  Farsan har fullt upp.! ;)

  Det är såå kul att krypa fram å tillbaka mellan rummen, och påvägen hittar vi alltid på bus!

Av Caroline - 4 maj 2012 09:54

Det finns några saker som kan få mej att må väldigt illa. Så det bara skär i hela mej och jag verkligen mår dåligt.

När någon knäcker fingrar eller nacken är en sån sak. Jag håller alltid för öronen när Mattias gör sånt för det får mej så illamående så ja vill krypa ur skinnet nästan. Men det finns en grej som är snäppet värre. När någon gnisslar tänder!

Jag kan inte med ord ens beskriva hur jag känner när jag hör det ljudet. Jag vill lixom bara dö.


Så..vad har då mina älskade ungar kommit på att man kan göra med dom där risgryna dom har i munnen..? Just precis..GNISSLA Å GNISSLA Å GNISSLA TÄNDER TILLS MORSAN BLIR GAAAAAAAALEN!!!


Lovis började först en dag bara så där. Men jag hörde det bara en gång å bad till gud att det bara va en tillfällighet eller att jag hörde fel. Några dagar senare gör hon det igen. Men bara nån gång under förmiddagen.

Dagen efter börjar Isabelle. Jag dör. Så nu har jag 2 gnisslande ungar varje dag. Jag dör igen.

MEN det verkar som att det är mest gnisslande på förmiddagen för sen verkar dom ha tröttnat på det så dom slutar.


Jag googlade detta och det verkar ju då va väldigt vanligt. Efter omkring 5 årsåldern när dom "riktiga" tänderna börjar komma så brukar dom sluta. EFTER 5 ÅRS ÅLDERN??!! Jag kommer helt säkert med största möjliga sannolikhet ha förlorat allt förstånd och sans innan dess isf. jag kommer behöva bli inlåst. Själv med nån form av terapi.

 

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards