Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Caroline - 31 maj 2011 13:13

Ska försöka uppdatera lite.. Har verkligen inte orkat engagera mej i bloggen dom senaste dagarna. Livet rullar på ändå lixom.. =)


I lördags va de bilträff och cruising i sollefteå, ett säkert sommartecken! Så vid lunchtid va jag å Matte redo å begav oss till solle. Gjorde ett stopp på kläddax eller klädextra (ja kan aldrig hålla reda på vilken affär som heter vad, bara att nån av dom ligger i solle å den andra i Lunde) där Mattias shoppade en ny skinnjacka som han tjatat om i evigheter, och jag fick såklart med mej ett linne och ett par sköna jeans shorts som jag hoppas kunna ha i sommar. De va nämligen ingen gylf å knapp utan bara ett resår band så jag kan ha dom fast jag har magen! Mycket bra. =)


Sen vidare till Andreas och My, där vi surrade lite å tog igen oss (jag) innan vi promenera.. ja jag promenerade.!!! Ner till Risön där bilutställningen va i år.

Massa fina bilar å jag blir så lycklig! Hehe. Å Mattias har ju fått ett intresse oxå som han inte hade förr på den tiden de begav sej å man inte missa en enda cruising eller bilträff så det är jätte roligt! Vi prata om att en dag har vi köpt oss en egen raggarbil å glider runt i med tvillingtjejerna bak i bilen i små söta tidsenliga kläder. Vi har ju spanat lite efter en gammal barnvagn att ha när de är crusingen i augusti, då är dom ju så små så de skulle kunna räcka med 1 vagn bara, men de finns mest bara 70 talare å framåt, skulle iaf vilja ha en 60 talare.

Och så måste man åka en bit för häromkring är de ont om dom verkar de som. Får se vad vi hittar. =)


Efter vi tittat klart GICK vi tillbaka hem till Andreas å My, slängde mej i soffan å visste att jag skulle få ångra promenaden.. Men ändå skönt att röra på sej ibalnd. Hade bokat bord på Toledos senare. Så där käka vi å mådde gott. Gick sen över till appelbergs å där vart vi tills vi for hem. Så vart inte så mycket av att titta på cruisingen sen på kvällen, men jag tyckte de va rätt skönt att få sitta ner faktiskt. Och de va kallt å burrigt ute. Vid 11 sa Mattias att han började bli nöjd å kunde tänka sej å åka hem.. å inte är jag den som protesterar.. så strax efter kl 00 va vi hemma å aldrig förr hade sängen varit så skön!  


Men vem va bakis på söndan om inte jag! Alltid alltid alltid när Matte druckit och jag är nykter så är de jag som blir helt förstörd. Jag låg här i soffan å halv sov medans matte for runt med dammsugarn å va jäkligt pigg. 

Igår oxå.. jag sov typ bort hela måndan å va inte alls nå pigg.


Å igårkväll trodde jag nästan att bäbisarna skulle komma ut. Magen va stenhård och det gjorde så ont så ont. Ända ner i ljumskarna/underlivet. Å dom rörde på sej så jag trodde ja skulle gå sönder. Ja de gjorde så ont så ja ville gråta lite. Kände mej toa nödig oxå men kunde inte göra ifrån mej. Så just då kände jag att nu får dom komma ut. Jag går sönder annars.

Men idag känns de lite bättre, även om magen är stenhård å dom rör sej jätte mycket. När jag sitter känner jag i vad som känns som ljumskarna hur dom rör å vrider på sej. Känns som ja ska mosa huve på dom om ja drar upp benen för mycket mot magen.


Men det gör inte ont som igår, förutom när dom är på revbenen å trycker eller sliter som de ibland känns. Men de känns helt plötsligt mycket trångare, som att dom plötsligt tok växte igårkväll å i natt.

Med känslan jag har nu känns tanken på att dom har lite till som dom ska växa lite skrämmande å inte så kul. Men jag skulle bli mäkta förvånad om jag får gå tiden ut, 8 veckor kvar. Men minst 4 veckor till vill jag ändå att dom ska stanna. Så dom får lägga på hullet lite bla. Det är ju ändå en sån kort tid i mitt liv så jag står ut om jag måste. Bara dom har det bra!  


Å förresten.. mitt illamående verkar ha kommit tillbaka, även om jag inte är sängliggandes  som i början av graviditeten (tack gode gud) men ja blir illamående ibland och i söndags kräktes ja som en liten gris. Har läst att illamåendet kan komma tillbaka i slutet av graviditeten. Hoppas bara att det inte blir värre än så här. Inte kul nu då sommarn är här. Borde va här iaf.


En jätte lång uppdatering vart de här, sorry! Men ja kan inte hejjda mej då ja väl börjat. =)

Bilder på kulan kommer i ett annat inlägg. Mattias måste fota mej först. Blir så nära när jag ska göra det själv.

Ska ta en långsam prommis ner till postlådan nu, sen lägger ja nog omkull mej på soffan å hämtar andan och vilar ryggen lite.

Ovido - Quiz & Flashcards