Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Caroline - 18 maj 2011 17:17

Nu har ja fotat vagnen så här är den!


      


Här är den alltså från sidan med sufletten uppe och på den andra bilden är den nerfälld. 2 separata liggliftar som ni ser så en i varje hand då man lyfter ur dom, (tex så kan vi ställa vagnen nere under trappen och bara bära upp liftarna med töserna sovandes sött där i efter en härlig prommis =P) .


   

Och med shyssta enkla knapptryckningar gör vi om vagnen till en sittvagn sen när dom blir så stor så dom vill sitta upp. 4 st rygglägen, oxå dom separata så vill den ena ligga ner går de alldeles utmärkt! Och handtaget på barnvagnen går att fälla över till vilken sida man vill, framför eller bakom. Super!

Korg under att lägga saker i, liten väska på suffleten för förvaring, och en större skötväska att hänga fast på handtaget. Även regnskydd och åkpåse följde med. Allt detta för 4000 + frakt 500 kr. Tycker jag va ett bra köp å förhoppningsvis håller den vad den lovar men just nu är vi super nöjda iaf!   


Fanns ju många andra fina färger oxå, som vinrött å vitt.. Men tänkte att kanske är den här färgen lättare att sälja iväg sen om vi vill det. Passar ju både tjejer å killar lixom.

Av Caroline - 18 maj 2011 16:10

Våran efterlängtade barnvagn står äntligen parkerad här hemma!

Leverans gubben ville nog svimma lite när ja snällt å försiktigt men med ett stort leende på läpparna undrade om han hade lust att bära upp det stora paketet, som vägde hur mycket som helst! Stackars karl. Men jätte snällt!


Å så klart kunde ja ju inte hålla mej tills Mattias kom hem, nä jag skulle ju börja packa upp den själv, ur kartongen, bort med all plast, montera dit hjulen, (som va super enkelt isej, endast ett knapptryck) och sen gå igenom instruktinsboken för att förstå mej på den å fälla upp den å sätta fast resten av de lösa delarna. Va inte så mycket men jag som är tung å ovig isej å så hålla på lyfta å vända å dra i en tvillingvagn... ja jag va helt slut när ja va färdig. Men super nöjd!  

Å när ja höll på å få ut den ur kartongen tänkte jag att jag kommer aldrig orka dra den själv eller få in den i bilen osv.. jag kommer alltid va beroende av att nån är med mej för den kändes såå tung å otymplig å jag han tänka tusen deprimerande tankar på 5 minuter. Men sen, när hjulen va på plats å den stog som den skulle kändes de genast mycket bättre! Jag vart förvånd över hur smidigt å fjäderlätt den kändes på nå vis. Lättsam å styra runt å dra fram å tebax å allt de där. Lättnad! 

Prova å lyfta in den i bilen tänker ja vänta med annars kommer tvillingarna få ligga i den tidigare än väntat..

Skulle vilja ut å provköra oxå men tror ja ska vänta på Mattias å inte bege mej utför trappen med den ensam just nu..  


När ja bökat klart kom sammandragningarna som ett brev på posten å ja gatt lägga mej ner å pusta ut! Töserna va helt vild inne i magen sen, dom va nog lika exalterad som jag. Jag somnade iaf, en skön 1 timmes eftermiddags lur. Å töserna har lugnat ner sej. 


Knäpper väl kort på den sen å lägger ut så ni får kika på den.   

Av Caroline - 18 maj 2011 08:33

Äntligen! Gubben som kör ut stora paket ringde precis å undrade om jag var hemma vid 12 slaget idag för han har ett paket till mej!!! Men jag sa att jag hade lite ärenden till city just då så han får komma en annan dag...... ELLER INTE! Ååå våran efterlängtade barnvagn är på väg hit å jag kommer sitta som på nålar tills klockan 12! Kan ingen slå mej i huvet så ja däckar å vaknar upp lagomt till han är här å levererar vagnen??!!!

Jag skulle kunna gå ut på balkongen å ge iväg ett glädje tjut men då skrämmer ja nog livet ur stackars barnen som är ute å leker på skol gården mittemot...  


Barnsligt glad!   

Av Caroline - 18 maj 2011 07:45

Haft andra natten i rad nu som jag sovit riktigt bra, och endast ett toa besök. När Mattias sa hejdå och for mot jobbet halv 7 började mina mage kurra så då klev ja upp. Sitter i soffan nu mätt å belåten och kollar på The voice.

Funderar på vad jag ska göra idag då..? Kanske ta en sväng in till city å kolla efter nå sköna sandaler jag kan ha i sommar, några som passar även till svullna fötter. Och ett nytt svart långt linne skulle ja behöva då jag upptäckte att jag har ett hål nertill på sidan av mitt nuvarande, jag tror jag har dragit sönder den på nå vis.


Posta ett brev till Försäkringskassan måste jag oxå göra. Får inte glömma!

Starta tvättmaskin skulle jag oxå vilja göra, men får inte! Va, har ni hört? =P

Mattias har plockat bort en grej till tvätthon/avloppet i bänken brevid som slangen från tvättmaskin går genom eller nåt sånt? ja vet inte har inte kollat så noga, som iaf va sprucken så han ska byta ut den, för annars kan töserna skära sej på den där saken när dom ska bada där i. Å de är ju dumt! Så startar ja maskin nu kommer de vatten överallt.


Ja.. nu ska jag göra mej en kopp kaffe iaf, kanske slår på nån gammal go film att slö titta på innan ja gör nåt annat. Topgun, coctail, grease, la bamba, sista natten med gänget? De är frågan. Men ja tror de blir La Bamba! Känner för lite skön gammrock. Å så måste ja ladda för damrallyt jag å svärmor ska köra på lördag! SOMMAR!!!  



 

Ovido - Quiz & Flashcards