Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Caroline - 2 maj 2011 22:31

Ja förlåt för mitt uber långa inlägg igår. Herregud orkade ni ens ögna igenom det så gjorde ni det bra! ;)

Blir inte lika långt nu, jag svär.


Igår kväll hade jag sjukt ont på höger sida i bröst regionen. Ville dö nästan när jag försökte djupandas. Va riktigt otrevligt. Antar att kanske lungen eller nåt sånt blev klämt? Det är ju lustigt att alla krämpor i mage/överkropps regionen enbart är på min högra sida. Och det är den högra rackarungen som bökar å har sej mest. Så min vänstra sida å dess organ är ganska skonade då den vänstra tösen är mer layd back, chillar mest å tar de lugnt. =) Lik sin mor medans den hurtiga tösen är lika rastlös som sin far.. =) 2 indiver är det absolut fast dom är tvillingar, kanske enäggs dessutom.


Idag var sisra föräldragrupps träffen. Vi va in på öppnaförskolan och fick lite info därifrån. Å sen träffa socionomen som prata lite om vårdnaden om barnen å vad som är bra att tänka på om man inte är gifta med varann m.m Till sist fick vi se en film om känslorna å tankar som kan uppstå när man kommer hem från förlossningen å helt plötsligt är allt nytt. DET ÄR OKEJ ATT KÄNNA, ATT OROA SEJ, VARA TRÖTT, LESS, FÅ PANIK, SAKNA SITT GAMLA LIV. Om dessa känslor skulle uppstå, vilket det gör för MÅNGA nyblivna föräldrar, så är det okej. Det betyder inte att man inte kommer älska sitt barn och vara en bra föräldrer. Det är något helt nytt och det kan ta tid att växa in i sin nya roll som mamma eller pappa. Otroligt skönt att höra, även om jag inte är ett dugg orolig för det just nu. Men man vet ju aldrig vad som händer.

Det ordnar sej nog! ;) Annars har vi många runt omkring oss som nog gärna ställer upp.. =)


Oj oj.. sitter å försöker sträcka på mej å bli lite längre. Revbenen verkar va ivägen för den livlige. Känns nästan som hon håller på å vända sej igen, å det skulle ju inte va helt fel.. Men det KÄNNS! =) Det putar ut å har sej.


Känner att jag bara babblar å är påväg att skriva en ny novell så jag ska avsluta här å göra mej en sen kvällsmacka tror jag!

Ovido - Quiz & Flashcards