Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Caroline - 17 maj 2011 12:28

Ja.. det är sant, men jag kan nästan inte tro det själv.. Hehe. Jag har alltså sovit ca 11 timmar, nästan i sträck, med endst ett toa besök och väldigt lite eller ingen halsbränna alls. Vad hände?

I normala fall skulle jag skämmas lite över å ha sovit så länge, men inte nu, jag förtjänade lite skönhetssömn!  


Hade lite svårt att somna när vi la oss igår kväll, hon va nog efter kl 01 innan jag fick ro i kroppen. Sen va jag upp på tjotta halv 3, la mej å somna om (när hände det sist?) och sov tills Mattias kom å sa hejdå när han skulle ti jobbet strax före 7.. jag va helt vilsen å fattade inte att jag hade sovit hela tiden tiden typ. Å somnade om IGEN å vaknade halv 9.. somnade om IGEN och vaknade kl 10.. somnade om IGEN och vaknade 11.45 Ååååå va hääääärligt! Kanske att jag hade önskat att jag klev upp där vid 10 tiden iallafall.. bara för att. Men de va skönt. =) 


Ont i halsen har jag fått, kände av det igårkväll å idag känns de alldeles rispigt. Det kommer å går den där halsontet, ungefär som hostan. Får nog stå ut med det tills efter graviditeten. Nästäppan oxå, konstant täppt i näsan i 30 veckor nu ca!

Härligt!  


Hehe.. måste berätta en till sak.. Igår kväll nån gång medans jag satt här i soffan med datorn i knät, låg Matte å kolla på tvn, å så fastna han på nån svt kanal tro ja de va, ett djurprogram, å det var älgar, och en älgmamma med en liten unge, och så kom det nåt annat stort djur som va hotande, vet inte om det va sån där bison oxe eller nåt, men älgmamman försökt varna sin unge iaf å sprang ner i vattnet å ville att ungen skulle följa med för där kunde inte oxen(?) ta dom, men ungen hann inte med å oxen börja stånga på älgungen, stånga hårt å putta omkull den flera gånger så den skulle bli skadad.. medans älg mamman sprang fram å tillbaka å försökte distrahera oxen från ungen.. Det var så hemskt, å på 3 sekunder satt jag här å stortjöt å bad Mattias byta kanal. Jag vart helt förstörd!!

Jag grinade okontrollerat!

Mattias vart i shock typ. Men va väldigt snabb med att meddela till mej sen att älgungen hade klarat sej tillsammans med sin mamma.


Snacka om hormoner som styr en! Då man själv inte hinner med riktigt i tankarna, utan man sitter å storgråter på 3 röda utan att man själv hann med å reagera typ. Hehe väldigt traumatiskt då, men såhär i efterhand kan jag skratta åt mej själv....  


Annars väntar ja på att barnvagnen ska dyka upp.. den skickades i torsdags, efter 5 veckors väntan, då dom haft mycket beställningar, så jag tycker den borde komma nån dag den här veckan då. Helst idag..!!! 


Hejja! 

Ovido - Quiz & Flashcards