Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Caroline - 9 maj 2011 19:10

Ja jag höll på svimma på förmiddan igen.. men den här gången berodde de på att jag titta på termometern och den stog på 25 grader varmt, i skuggan!!!

Va hände? =)

Underbart härligt, sommar linne på!

Men den obefintliga ACn i min lilla golf höll på ta livet av mej, vilken sekund som helst vänder jag om å far hem å bokar om besöket hos BM tänkte jag några gånger i bilen på väg till K-fors. Jösses amalia. Ooooolidligt varmt. Å jag som är mitt eget lilla hormon element just nu va nog varm ändå.


Men jag tog mej iaf dit levandes. Fick lämna blod igen som jag gjorde i början av graviditeten, kolla blodtrycket och värdet. Trycket va bra men blodvärdet va lågt. Men hon tyckt ändå inte att jag skulle behöva järn tabletter, trots att jag berättade om mina svimmingsanfall och den totala mattheten ja känner ibland.

Det tycker ja är lite skumt? Å jag äter ju faktiskt järn kapslar som dom uppe i sollefteå rekommenderade, så jag får ju i mej extra men ändå va jag låg.. Men hon tyckte inte de skulle behövas? Jaja jag har iaf köpt Blutsaft idag som jag tänkte prova.


Annars va de bra, magen växer bra, hjärtljuden ticka på. Ibland undrar ja fasiken om det inte är så att de är 3 bäbisar i min mage... för jag kan inte få ihop det med vart hon hitta hjärtljuden och hur dom låg som på ultraljudet. Å inte heller när dom trycker ut sina kroppsdelar.. det som borde vara huvet på ena bäbisen enligt hur hon låg som på UL skulle jag mer vilja beskriva som rumpan eller ryggen.. Eller så har hon ett bauta huvud? Eller så har hon hunnit ändra läge igen, dom har ju varit väldigt rörlig nu.

Men de har ju hänt förr... att det varit tvillingar på UL men vid förlossningen kommer en tredje, för då har den sista legat gömd bakom!

SPÄNNANDE! ;)


Det hon sa ang svimmningarna och mattheten är att trots att jag äter bra så får jag nog inte i mej mycket av det, därför blir ja trött å svimmar nästan å orkar knappt stå upp ibland. Dom äter alltså upp mej inifrån dom små rackarna!!! =)

Så små äta typ hela tiden och försöka ha med mej druvsocker å nåt att knapra på i handväska all the time är nu mitt mission.

Fick väga mej oxå, å sen inskrivningen i December har jag gått upp 10 kg. 10 kg! Det är ju heller ingenting! Det mesta är typ vad magen väger sa hon. Och mina elefant fötter. ja för idag va ja ju inte sååå sugen på ett par stödstrumpor...

Jag känner mej lite som den minsta som gått å burit på tvillingar.. alla blir så förundrad över hur liten jag är i övrigt, absolut inga armar kvar snart och kinderna är mer markerad får jag höra.


Magen med Carro, de är jag de! ;)   66.6 kg!


Åååå nuuu går mina revben sönder snart, verkar som hon boar under min högra sidas revben. känner hur de spiter i dom typ å de gör oooooont. Aaaandas iiiiiiin.....andas uuuuuut.... tänk på en vacker väldoftande blomma som BM sa på avslappningsövningen. Jag tänker på en apelsinkrokant marabou choklad kaka...

Whatever that works lixom.


Ja måste tippa omkull mej nu, hej!

Av Caroline - 9 maj 2011 07:21

Är uppe med tuppen idag, klev upp 20 över 6 efter att Matte klivit upp, kurrade så i min mage så ja va tvungen å fylla den med lite vanilj fil å musli.

Har även ringt till tandläkarn för att avboka mitt återbesök, typ 3dje eller 4de besöket i den här rotfyllnings historien. Svimmade ju nästan förra gången, för att jag låg på rygg, så ja känner att jag inte vill chansa igen, de va så jäkla obehagligt. Och så stressar jag upp mej. Så jag ska återkomma nån gång efter att töserna har kommit till världen, och får ja problem innan så är de ju bara å ringa då isf. Men jag avvaktar gärna!


Igårkväll fick jag ont i halsen och det har jag idag oxå, känns som typ katten har klöst mej i halsen, alldeles rispig på nå vis. Å slemmig. Rätt som de va efter att vi lagt oss för att sova, hosta ja till och det kom upp massa läskigheter! Fick springa på toan å kräkas, bara så där. Mysko.

Sen har ja sovit utan täcke nästan hela natten typ, svettades å kände mej varm. Tänkte gå upp å kolla febern men ja iddes aldrig å till slut somnade jag. Idag känner ja inte av nåt sånt så antingen hade ja en liten tillfällig feber topp eller så var de bara nåt hormonellt värmeslag.. skulle kunna gissa på de sistnämnda.

Vill verkligen inte bli sjuk.


Å denna halsbränna.! Dom senaste dagarna har den varit värre än nånsin. Tidigare har den mest bara kommit på kvällen och en tablett novalucol så har det blivit bra. Men nu går ja å tuggar på såna där tabletter flera gånger om dan. Å jag vaknar av halsbrännan på natten. Den är bara hemsk, verkligen känns som de brinner från magen upp i halsen.

Men har upptäckt att mjölk och fil lindrar ganska bra oxå, å mjölk kan man väl aldrig få för mycket av så det är bra!


Idag ska jag göra ett återbesök hos BM på vårdcentralen. Ska be hon kolla allt som kollas kan.

Återkommer mer om det senare!

Nu ska jag nog ta å krypa ner i sängen en stund till. Soligt å varmt verkar de kunna bli idag, men lite disigt just nu. Men kanske klarnar till så man kan lägga sej på balkongen sen. =)

Ovido - Quiz & Flashcards