Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Caroline - 16 maj 2011 12:31

Dåliga på att lämna spår efter er här!!! =) Besöks statistiken går i taket varje dag å det är ju rowligt att ni gillar mitt gravida tjat om allt å inget å min vardag som nybliven "hemma fru".. dvs äta sova å nåt husligt sysslogöra när andan faller på, Men tråkigt att jag bara vet namnet på ett fåtal av er som läser! Va inte blyga. ;)

Jag kanske ska göra med er som man gör med barna... säger jag att ni ska göra en sak så gör ni tvärtom. Så jag säger: Ni får absolut inte kommentera och eller bara lämna ett litet spår efter er. Hör ni det?!  


Slummrade på soffan kl 9 till halv 11 eller så, när Mattias å Mange kom hem å käka lunch här. Men sov nästan för hårt tror jag, fick lite huvudvärk istället och energin jag hade kl 5-6 imorse är som bortblåst. 

Men jag ska ävlas på mej ett par skor nu strax å sätta mej i bilen å gasa in till kramfors en sväng. Kanske jag piggnar till lite.

Lite sol hade ju inte skadat. Detta gråa dass vädret är ju inte till min fördel då man redan är lite trött å seg. Men hade de vare soligt å varmt hade ja väl klagat över hur svetten rinner å jag svimmar av matthet..  

Inte lätt inte! ;)


Hejja!

Av Caroline - 16 maj 2011 07:46

Morning morning. En ny vecka, igen! Klockan 04.20 slog jag upp mina blå och gick upp för att tömma min blåsa, och mätta min mage som genast började kurra. Så en tallrik med vanilj youghurt å lite musli slank ner. När det fått landa kröp ja ner i sängen igen men kunde inte somna om, vred på mej å sälade runt i en timme, till kl 6 då klev ja upp igen. Hoppade in i duschen så hade jag de gjort för dagen. Skönt!


Matte klev upp å med öga på sne (inte riktigt vaken) fråga han varför ja va uppe å duscha å dona den tiden.. Han har nog inte riktgigt vant sej vid mitt nya jag. Jag som annars alltid när jag är ledig ligger i sängen åtminstonde halvsovandes med inte den minsta planen på att kliva upp dom närmsta 3 timmarna efter att han åkt på jobbet strax före 7. Men det är ju ganska mysigt att vara vaken tillsammans på morron å fika ilag innan han beger sej till jobbet å håller ställningarna! Haha fyndigt va?! ;) (matte jobbar alltså som byggnadsställare för er som inte vet)


Sen har jag precis fått i mej dagens andra frulle, en kopp grönt te och gomacka!

Å nu känner jag faktiskt att de skulle va skönt å få slummra lite till. Bara nån timme eller så. Sen idag skulle jag behöva göra några ärenden. Men de blir nog efter lunch nån gång!


Ha en trevlig Måndag iaf.   

Ovido - Quiz & Flashcards