Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Caroline - 12 maj 2011 20:39

Min dag har sett ut ungefär som igår, klev upp kl 6 med Matte å åt lite frukost. Fjärde dan i rad som ja kliver upp den tiden å äter, å imorse v jag så hungrig så de gjorde ont! Nu har ja väl vant magen vid mat den tiden kanske. Men det är bra, då hinner ja få i mej ett till mål varje dag å det behöver jag nog. Tycker faktiskt att jag känt mej lite piggare den här veckan oxå, inte lika matt i kroppen lixom. Sen om de beror på Blutsaften eller den extra frullen vet ja inte, eller en kombination av båda kanske? Det är bra iaf, hoppas det fortsätter till det bättre.


Startade tvättmaskinen och låg å kolla på Vakna med the voice på tvn, somnade efter ett tag och sov underbart skönt i nästan 3 timmar, ja jag sov bort nästan hela förmiddan men vad gör det? Klev upp och hängde tvätten och startade en ny, den sista, med Mattias arbetskläder. Så nu behöver vi inte tvätta på ett tag, inte i helgen iaf. Otroligt befriande att ha precis allt tvättat, torrt å viket där det hör hemma! =)


Lite födo intag där igen vid lunchtid. Sen började jag dammtorka! Men efter 2 rum fick jag ta en vilo paus å slänga mej på soffan ett tag. Mattias kom hem från jobbet å medans han gjorde middan fortsatte jag med resten.


Sen åt vi tonfisksallad, super gott! Och till efterätt vart de chokladpudding och en kopp kaffe. Ljuvligt. =)


Men det känns idag att jag gjorde nytta här hemma igår.. jäkligt ont i höften och puppbenet. Allt "spring" å böja sej ner å upp osv. Egentligen inget avncerat men de krävs inte så mycket mer för att bäckenet ska säga ifrån. Tanken på att skelettet där håller på att luckras upp är lite läskig tycker jag. Usch ja ryser vid tanken. Får mej att tänka på sån där tavel krita som pulveriseras sönder typ. Men riktigt så illa är de väl inte. Men att de mjukas upp är nog.. Huga, ja gillar inte sånt där. Men konstigt nog, när jag har som ondast, så är det skönast att ligga på den höft som gör ont. Kan de va att de "trycks ihop" lite i höft å bäcken då kanske när jag ligger med min tyngd på lixom. Ja inget att grubbla över, glad att jag kan lindra de onda på nå vis. =)


Så imorrn ska jag inte göra nå gymnastiska övningar. Ska bara en sväng till city för ett litet ärende. Å dit tar min lilla räser mej på en kvart. =)


Annars sitter ja å bläng på hockeyn på tv nu, Matte gav mej en valmöjlighet, titta på hockeyn eller tv programmet Herr o fru... å jag valde hockeyn! Fattar ni? Även om jag inte sitter å biter i nagelbanden å jublar vid mål (canada-ryssland) så gillar ja att slökolla å höra hockeyn i bakgrunden. Det känns tryggt på nå vis. Efter 11 år börjar jag väl komma in i det lixom... ;P


Fast ja tror ja ska bege mej in i barnrummet å sätta mej å sortera de sista av barnkläderna som ja inte gått igenom än. =)


Hejja!

Ovido - Quiz & Flashcards