Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Caroline - 13 maj 2011 13:59

som jag sovit bort. Lyckades somna om imorse vid 8 tiden, å vaknade 20 över 12! Galet att sova bort dan så där men jag behövde det verkligen då jag inte fick sova riktigt inatt. Men särskilt sugen på att sätta mej i bilen å åka in till city är jag inte så dom ärenden får bli efter helgen.


Så skönt att det är fredag igen. Matte ringde för ett tag sen å är på väg hem. Sluta tidigare idag. Vi hade tänkt grilla gott idag men får se hur de blir med det i de här regn vädret..

Jag har iaf ätit tonfisksalladen till frukost/lunch och lite chokladpudding (såklart) och vart så fullt i magen så ja skulle vilja lägga mej ner för å lätta på trycket från levern men jag är fasen livrädd att halsbrännan ska komma tillbaka så ja sitter upp å har ont i den istället. Inte lätt som sagt! Men ska pallra upp med lite kuddar så kanske de löser sej.


Ha en trevlig fredag allihopa.

Av Caroline - 13 maj 2011 07:58

Just nu känns allt lite jobbigare än vanligt och jag tycker lite synd om mej själv och jag vill skynda på tiden. Halsbrännan gör så ont så jag skulle kunna grina en skvätt, och ingenting hjälper helt plötsligt. Jag gick ju å la mej för ett nytt försök att sova vid 2 tiden i natt. En halvtimme senare gav jag upp igen och tog kudde å la mej i soffan med tvn på. Kollade klart på en dokumentär, sen när den va slut vid 4 kanske, kände ja hur jag äntligen höll på somna. Och gjorde det! Men 2.5 timme senare vaknar jag igen när mattias kliver upp. Å tillbaka kommer halsbrännan! Klev upp och tog lite fil å banan. Vänta en stund på att allt ska landa. Å nu har jag lagt mej i sängen, å inte ens med fil, som brukar lindra, och 2 tuggtabletter, som de annars räcker med 1, vill brännan försvinna! Å trött å känslig på det gör att jag bara vill grina en skvätt å tiden ska flyga förbi så jag får bli mej själv igen. Typ. Utan dessa gravid krämpor. Tur de inte är ofta de blir så här, peppar peppar. För oftast går ja ju bara å myser å älskar det här, att bära på våra töser. <3. Ja, får se hur den här dagen blir som.. Hade tänkt åka till city å göra lite saker, men frågan är om jag orkar. Nu tänker jag iaf försöka somna å få lite mera sömn. Det åskade förresten i natt när jag låg i soffan. Ordentligt dundra de, å blixtra. Å jag som hatar åska.. Livrädd! Usch. Nä sova va de nu!

Av Caroline - 13 maj 2011 01:24

Kunde inte somna! Först en hallsbränna from hell, hela strupen brinner å gör ont å bara är fruktansvärt obehaglig, å tabletterna hjälper bara en liten stund, knappt. Sen så håller töserna på å byta plats med varann typ, eller iaf sträcker på sej åt alla håll, å de gör så jäkla ont, känns som att närsomhelst går jag sönder. Det är nog ganska trångt för dom. vart dessutom hungrig. Så bara kliva upp.

Så nu har ja ätit äggmacka och ett glas mjölk. Mätt i magen iaf, å kanske lugnar töserna ner sej. Men att äta och sen lägga sej ner för tätt inpå är inget som lindrar halsbränna... Men men!

Inte lätt när de är "svårt". =)


Mina fötter va väldigt svullen innan jag gick å la mej, tror inte dom har varit så svullen tidigare. Tog kort på dom som jag lägger ut imorrn (idag) så ni får beskåda dom!


Mattias ligger å sover så gott, jag vill oxå. Men ska göra ett försök nu igen. Han är ju så rolig... typ de sista han sa innan vi sa godnatt var att han längtar till frukosten... då skulle han äta chokladpuddingen till frulle. (vi gjorde ju till 8 personer så de finns lite kvar..otur;) ) Å de roliga är att han kommer säkert göra det! Haha bästa frullen, eller inte! Den ingår nog inte i Anna skippers frukost iaf.. =P


Nä.. nu go vänner å alla som ja inte känner, nu SKA jag sova gott.

Ovido - Quiz & Flashcards