Direktlänk till inlägg 18 december 2012

aah aaah aaajj!

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt!

Halsbrännan har börjat lite smått men beror nog mest på att jag dricker kaffe just nu så där får jag nog ta på mej skulden.

Bäbis har jag känt av sen vecka 10 om inte tidigare. Det där fladdret som man inte hade vett å känna första graviditeten förrän senare. :)
Härom kvällen efter att jag hällt i mej ett glas kallt bubbel vatten fick Mattias känna på första knuffen! Nu börjar det äntligen bli lite mer verkligt för han å Ul närmar sej. Nästa vecka! :)

Det har gått så sjukt fort den här gången. Jag har gått från vecka 3 till v 18 på 3 röda
Å jag kan inte fatta att halva tiden snart är gjord. Det är lite annorlunda att va gravid då man redan har barn att ta hand om.. dagarna rullar lixom hejdlöst fram och ibland är det nästan så man glömmer att man är gravid. Särskilt i början. Sen på kvällen när man lagt barnen så kom man på sej... ja just ja! ;)

Och den här gången fanns det inte lika stort utrymme för dom dör sjuka trött veckorna. Trött va bara förnamnet. Jag va en zombie som verkligen fick hålla upp mej själv i håret typ.

Och jag kan bara tacka min högre makt att jag inte vart sängliggandes i flera veckor med ett illamående from hell som förra gången.!
Jag mår illa nu oxå men jag har det under kontroll och det är som värst på kvällarna som tur är.
Jag avslutar nästan varje kväll med lite kvälls fika som jag sen ca 1 timme efter dekorerar insidan av toan med. Borstar gaddar å sen godnatt!


Ja nog om det. Tänk att de snart är julafton! Längtar sååå. Förra året va twinsen knappa 6 månader och gjorde väl inte alltför mycket väsen av sej mer än när dom åt, spydde å sket. ;) jag har nästan lite svårt att föreställa mej dom då! Denna jul däremot kommer de bli full fart. :)

 
 
Birgitta

Birgitta

18 december 2012 19:57

hihi.. så roligt att ni ska ha en liten knodd till.=) Själv så har jag drömt flera gånger att vi är i sollefteå på BB och klämmer fram en knodd till... emellanåt är man sugen på en till... men huset blir väl så litet då.. så får vänta tills wilmer flyttat hemifrån.=)

http://www.gittzki.blogg.se

Caroline

19 december 2012 14:16

Hehe nej då finns de hjärterum så finns de stjärte rum! ;) Bara å sätta igång innan du blir för bekväm ;)

 
Ingen bild

Emma Strindlund

28 december 2012 21:08

Jag hade också senadrag när jag var gravid, blev till slut så less på dom där anfallen att jag tog reda på att Magnesiumtillskott skulle göra susen... köpte, knaprade och levde lyckligt vidare som gravid utan senadrag! Du kan få min burk när ni kommer och hälsar på, om du är intresserad att prova :)

 
Ingen bild

mamman

4 januari 2013 22:34

Har ni varit på ul?

 
Vera

Vera

9 januari 2013 00:28

Ja dom attans senadragen. Var under en par veckor jag fick det bara av att röra mig i sängen... Vilken flashback jag fick nu <3
GRATTIS igen till den lill<3
Bra att det föds mer knoddar här, det behövs ;)
kram

http://veriz.bloggagratis.se

Caroline

16 januari 2013 13:20

Ja inatt fick jag i samma vad igen och såfort ja slappna av kom de tillbaka! Går ju så ont så man vill skrika men dumt å skrämma slag på sovande sambo och övriga.. ;) Tack igen! Kram

 
Helena

Helena

15 januari 2013 12:22

Hur många bor det i magen denna gång nu då? :)

http://Bebisimagen.bloggplatsen.se

Caroline

16 januari 2013 13:18

Det va bara 1 som syntes så vi håller tummar för att ingen gömde sej bakom! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Av Caroline - 30 november 2012 10:50

Snön är här och ingen är lyckligare än jag! Inte så mycket men alldeles tillräckligt för att få lite advents stämning och slippa se den fula höst marken och regn å ler pölar!! Skit jobbigt å gå ut med barna när man kommer in med 2 kg grus, blöta...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards