Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Måndag! Rullar sakta in i vecka 22 =)

Av Caroline - 21 mars 2011 09:32

Förlåt min åliga uppdatering men helgen har varit så mysig å vi har haft att göra så jag har inte ägnat en tanke åt att blogga.

Men jag har tagit nya kort på magen iaf och mätt å vägt mej. Jag gör ju alltid de med 2 veckors mellanrum för att ha lite koll på vad som händer.

Å måste säga att de händer förnånansvärt lite på vågen. Men dom är ju 2 så dom tar väl allt jag stoppar i mej. Några tycker att jag ser ut å ha gått ner i vikt, alltså blivit tunnare, särskilt i ansiktet å Mattias tyckerf inte jag har nå lår kvar!

Men de kommer säkert senare. Ja vill ju inte se sjuk ut. Eller så är de bara proportionerna som gör att ja ser tanigare ut, när magen börjar växa allt mer. =)


Här är iaf kort från i lördags, vecka 21 (20+4).

   

Framifrån såg de inte så märkvärdigt ut på just de här kortet. Men har iaf tagit ut piercingen ur naveln. Den kan fortfarande sitta där, jag brukar stoppa in den ibland för å underhålla hålet. Men det är skönt att inte ha den där, för den som sticker ju fram mer nu å de är lätt att ta i den i saker typ.

Från sidan.. ja ni ser ju. Jag har inte hunnit jämföra med dom tidigare korten än men skulle tro att de är skillnad eftersom magen har växt med 5 centimeter på 2 veckor. Första gången ja mätte var de 85,5 cm, andra gången 90 cm å nu 95cm. Så de värkar hålla dom där 5 cm var 14onde dag.

Och så står vågen på 59 kg. Så 2-2,5 kg har ja ju iaf gått upp. Men en del är ju fostervatten å moderkaka å så 2 bäbisar så klart som tillsammans kanske väger 1 kg eller nåt sånt nu. =)) Stora tjejer ;)


Annars så har vi i helgen målat å tapetserat klart blivande barn rummet!!

Så roligt. Å Mattias har studsat upp på mornarna å gått direkt in dit å börjat donat. Han är lika angelägen som jag, om inte mer! =) Jag ville iaf ha frukost innan jag började. Så med 3 målade väggar och en tapetserad fond vägg är nu rummet mysigt rosa. rosa rosa rosa. Vart liite mer rosa än vi hade tänkt oss men de blir ju sällan som man tänkt sej när de väl kommer upp på väggarna i sin helhet jämfört med dom små färgkartor man kollar på på färghandeln. Men vart ändå väldigt bra, å med lite möbler i vitt kanske så blir de kanon! Verkligen ett tjejrum x 2. ;)

Så nu ska vi ta första tillfälle som dyker upp å åka till Birsta för en tur på Barnenshus och Ikea och en till affär som ja glömt namnet på. Hoppas de blir till helgen om de inte är annat som dyker upp.

  Här är Mattias som entusiastiskt målar i barnrummet. Jag klappade magen å sa till bäbisarna att nu håller pappa eran på å målar erat rum. Då säg han: Men ta ett kort dåå. Hehe söt.

Men han skulle nog bli mindre söt om han visste att jag lagt ut kortet här så säg inget... ;)


Idag åkte Mattias bort på jobb och är kvar där till på Torsdag. Shit så länge har vi inte varit ifrån varann på ja minns inte när. Kommer kännas konstigt! Men jag jobbar varje dag, 13 timmar imorrn å till kl 16 resten av veckan så dagarna går nog undan å vips är de Torsdag kväll. =)


Nu skiner solen å de är 7 plusgrader ute så ja tror ja ska leta åt en stol å gå ut å sätta mej efter garage väggen å kanske får man lite färg på de här blekansiktet! =)

Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards