Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Uppdatering!!

Av Caroline - 27 april 2011 11:21

Förlåt min dåliga uppdatering, men jag har haft viktigare saker för mej! =)

Påskhelgen har varit hur härlig som helst, Jossan å Fredrik har varit hemma, go mat, och såklart det underbara vädret! Värsta sommarn juh.


Solat å spelat kubb. Jag å Matte har cyklat till å från sandslån fredag, lördag, och det va väldigt skönt å välbehövligt..! Mjölksyra so hette duga i benen, större delen av vägen till slån puttade Mattias på mej så ja inte skulle tuppa av! Haha men tillbaka vägen gick jätte bra. Å skönt att jag kunde röra på mej utan att få ont i fogarna, höften eller ryggen. Kommer nog bli fler cykel turer framöver. =)


I måndags eldade vi gräset här utanför kråkslottet, Eller lägdan typ. Gräset var sååå långt, eftersom det aldrig är nån som sköter om gräsklippningen här, om inte vi själva tar på oss det men då måste vi oxå fixa gräsklippare. Våran vaktmästare ser vi aldrig skymten av. Så nu är det svart å fint här ute. ;) Blir fint sen när de blir grönt!


Såg imorse att de börjat bli gröna löv på björkarna här ute. Sommar!!! =)


Igår jobbade jag mitt sista arbetspass, konstig känsla! Kommer sakna ihjäl mej efter jobbet. Men nu ska jag försöka bara njuta av tiden som är kvar fram till tvillingarnas ankomst, boa å baka å laga mat! Låter verkligen som mej va..?? Då skulle mattias svimma! Men vem vet, under har ju skett förr.. ;)


Nä men njuta ska jag göra. =))


Näst sista föräldraträffen  va vi på igår, ammning va vad som gällde.

Mycket bra info! Jag hoppas allt kommer fungera, men som de känns nu så är jag inte orolig. Å Mattias är så söt, han säger att han längtar tills han får kliva upp på nätterna å mata dom å sånt. Så roligt. =)

Så en bröstpump ska inhandlas så ska han få mata hur mycket han vill!


Matte har även börjat tänka på öppna förskolan redan.. vart ska vi gå frågade han mej igår. Ibland är han hästlängder före mej i hela den här nya bäbis världen och jag tappar ofta hakan och blir riktigt impad. Att jag måste lista om mej om vi vill gå på öppna förskolan här i nyland hade jag inte en tanke på.. med de hade han!

Han kommer bli en suverän Pappa, om jag får skryta lite såhär i förväg?

Både vad gäller föräldraskap/uppfostran och allt de där praktiska..

Jag är inte särskilt nervös över min roll som mamma.. Den tror jag faktiskt att jag kommer klara ganska bra som det känns nu. Men det där praktiska.. där oroar jag mej lite, jag kommer verkligen va den där strulmorsan som springer in på dagis med en unge under varje arm stressad för att jag aldrig lär mej hur jag ska göra för att inte komma i sista minuten..! Jag skulle kanse tillomed ha glömt ena ungen hemma i hallen å kommer på dagis med bara den ena!!! Likadant med fritids aktiviteterna.. fotbolls träning eller hockey eller vad dom kan tänkas bli intresserad av.. (jag gissar hockey...) "ikväll har ni träning tjejer glöm inte det... neeeej mamma vi veeet... Mamma skynda dej vi kommer försent till träningen... igeeeen..!!"  Och har dom tur har jag hunnit få i dom lite mat innan.! ;) Haha. Spännande!! Mattias kommer få både mej å dom att hålla reda på! =)


 


Hur som så längtar vi!


Nä nu ska jag hoppa i lite andra kläder än nattlinnet å se om jag kan göra lite nytta.

Ha de!

 
 
Birgitta

Birgitta

27 april 2011 22:17

Ja.. nu är du bara hemma och njuuuuter av tiden... =)

http://www.gittzki.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards