Alla inlägg den 5 april 2011

Av Caroline - 5 april 2011 13:12

En sak slog mej just.. de är 16 veckor å typ några dagar kvar till beräknad förlossning..(40 veckors graviditet) bara det låter ju som lite å ingenting. MEN om det bara blir 36 veckor som är vanligt med tvillingar så är det bara 12 veckor kvar.. fattar ni? 12 veckor!!! Vart tog tiden vägen? Men får jag gå till vecka 36 så blir ja jätte glad, då får dom gärna komma om dom absolut måste. Men inte före, HÖR NI DET TÖSER!! NI STANNAR INNE TILLS DESS! ;)


Och så ang bilderna på magen i föregående inlägg.. naveln ser ju lite läskig ut då den petar ut så där, plus hålen från piercingen.. och så har ja fått sån där snygg rand, Linea negra tror ja den hette. Tjusigt. =)

Å lite sol på den där kulan skulle heller inte skada.. så blek, nästintill igenom skinlig så snart ser man väl tvillingarna vinka genom huden.! ;)


Hej!

Av Caroline - 5 april 2011 12:40

Ja NU kommer bilderna på magen. Men jag har fortf inte hittat laddarn till kameran så de vart med mobilen, å ja glömde kliva upp imorse så Matte kunde fota så jag gjorde de själv så avståndet är ju inte de längsta när ja inte har 2 meters armar.

Så det kanske gör att kulan ser extra stor ut ja vet inte? Men ett hum iaf! =)

Beskåda!

 

Vecka 24 (23+2) 

Bedårande eller hur.? ;) Jag kan sitta hur länge som helst å stirra på min mage, å framförallt känna p den. Större delen av dagarna går man å tar på sin mage! Haha det är sjukt, men magen är längre inte magen på nå vis.. det är svårt att beskriva. =)

Å inte är jag såå stor för å vänta tvillingar? Hade föreställt mej själv större vid den här tiden, men grejjen är att de går så fort på kort tid, å i vecka 30 är man tydligen lika stor (kan ju såklart skilja) som en som väntar bara 1 å är i V 40 å ska till å kläcka! Så vi få väl se vart de slutar.. =)


Igår va jag å Matte på vårat första föräldragrupp möte. Vi skulle va 7 par men 2 par hade ringt återbud så då skulle vi va 5 par.. 2 par dök upp, inklusive oss. Så de va lite trist att vi va så få men de kanske dyker upp fler till dom andra träffarna. Den andra tjejen som va med hade mindre kula å jag kände mej som ett hus i jämförelse så när hon sa att hon va i V. 28, alltså 4 veckor före mej höll ja på svimma nästan.. =) Haha.

Men ser verkligen framemot träffarna, ska fråga allt ja kan komma på. Så varje måndag, 4 eller 5 träffar kvar. En tisdag va de förresten oxå.


Nästa vecka är de återbesök hos BM oxå på måndan, då mäter hon magen och så får vi lyssna på hjärtljuden. Och på Onsdan är de UL dax igen. =)


Bäbisarna är livliga som bara den, så mycket som ja känt dom röra på sej å sparka dom senaste dagarna har ja inte känt på hela tiden. De är härligt å lugnande. Mattias tycker de är liite läskigt å känna hur nån sparkar rakt ut där han håller handen, han skriker till lite å låter som en tjej! ;) Haha nä men jag kan oxå tycka att de är lite läskigt. Bara tanken på att en annan person, eller 2, ligger i min mage är ju lite creapy, å sen att dom rör sej å har sej. Jag kan stirra på magen å rätt som de är buktar de ut! Just där dom slog eller sparka. De känns lite alien aktigt. Eller som Mattias så fint beskrev det: Jim Carrey filmen- Ace ventura pet detective när han kryper ur arslet på fejk noshörningen.. ni vet då skinnet på noshörningen stramar över hans ansikte. Mattias har livlig fantasi..


Men de är såå mysigt!


Idag sov jag till 10 fast att vi gick å la oss kl 22 igår igen. Jag har kommit in i sån där trött period igen då ja kan sova nästan hur mycket som helst, som de va i början. Jobbar natt idag så fram till kl 16 lär j ainte göra många knop. Jo vika tvätten ska jag faktiskt göra å starta en maskin. Men sen så är ja nog nöjd. =)


Trevlig Tisdag hörrni!

Ovido - Quiz & Flashcards