Alla inlägg den 9 april 2011

Av Caroline - 9 april 2011 23:20

Helt otroligt hur mycket grönsaker å dipp man kan få i sej på 45 minuter.. Nu vet jag det! ;) Känns som jag spricker närsom helst. Å jag tror inte töserna blir så glad på mej när jag trycker i mej sådär, blir kanske ännu trångare? För dom visar nu att dom finns där inne iaf.. =)


Och som vanligt när jag ätit får jag det där onda på höger sida, strax under bröstet. Och bak i ryggen ungefär samma höjd. Måste va att dom trycker på nåt.

Ska skriva en lista imorrn med alla frågor å funderingar som jag ska ha med mej i högsta hugg till BM på Måndag när vi ska dit igen. Och även till Doktorn på UL på Onsdag. Eftersom minnet, eller hela hjärnan sviktar mer än vanligt nuför tiden så är de bäst att skriva ner allt..


Nu ska jag iaf bege mej till sängen å sova lite så jag tar mej upp imorrn för jobbet!

Men ja vet hur det är när Matte är borta.. brukar ha svårt att komma till ro, man ligger å väntar på att han ska sticka nyckeln i dörrn å komma in för jag vet att jag ändå vaknar utav det så då är det som att man känner att de inte är nån mening å somna innan. Å så känns sängen stor som en åker när man ligger där själv å det känns otryggt! =) Konstiga saker man har för sej.


Natti natt,, mot sängen!

Av Caroline - 9 april 2011 20:06

Ja mina rubriker är ju inte dom fantasi rikaste men kommer aldrig på nån rolig, mer spännande rubrik på mina inlägg än så där. Å det är ju faktiskt lördag kväll. Kort å gott.


Efter go frullen i morse fick ja ett ryck å började damm torka överallt! Huga huga va dammit de va, måste ha varit ett tag sen sist.. ;P Å det är ju när solen skiner på som man ser det som bäst. Men nu är de ganska damm fritt iaf! =)

Sen åkte vi till Mattes farmor o farfar, som vi inte hann med igår, och dom fick klappa lite på magen, eller mer krama magen som farmorn gjorde, å grät en skvätt.. =) Hehe hon är så söt! Drack kaffe å fika å tittade igenom massa gamla fotoalbum, från när dom va unga till när Matte å alla hans kusiner va små. Så roligt att kolla på kort! =)

Och med mej hem fick jag en låda med massa blåbär, så nu ska jag få i mej lite nyttiga vitaminer, vad dom nu kallas. Mycket bra! Kommer va blå om tungan ett tag. ;)


Sen hem, Mattias svida om å begav sej till folkan där han ska servera och stå i baren ikväll när IFK Nylands ledarna har sin avslutning, och jag åt middag.

Har köpt morötter, gurka å champinjoner som jag ska dippa ikväll när ja ligger i soffan å gör ingenting förutom kollar på film. =)


Skulle eg på tjejkväll men det vart framflyttat och då va jag ju snabb å lånade ut bilen till syster så jag skulle slippa köra henne till H-sand, så jag är strandad här, men gör mej inget då jag är ganska trött och ska upp å jobba imorrn. Trivs nog bäst här hemma ikväll.


Har haft sammandragningar (antar jag att det är?) till och från några gånger på bara några timmar fast jag inte gjort nåt annat än sutte på rumpan typ. Magen  blir alldeles hård, lite läskigt. Det är säkert normalt å eftersom de inte gör ont är de nog ingen fara antar jag, men man blir lite nojjig!

Å då tar ja hellre de lugna, säkra före de osäkra, bara för att!


Så svårt å veta hur det verkligen ska vara, vad som är normalt och inte, när det är första gången. Å att det är en risk graviditet blir man ju inte lugnare av!

Men lite vanligt vett kommer jag säkert långt med, lyssna på kroppen, putta inga tunga fordon, spring inga marathon.. ;)


Nä nu ska jag gå å skära till grönsakerna å blanda till dippen!


Ha de.

Av Caroline - 9 april 2011 09:30

Solen skiiiner!! <3

Vaknade först kl 06.50 imorse av att matte masserar/stryker mej på ryggen. Mys. =) Trodde att klockan va betydligt mer å jag vart pigg å redo att kliva upp och äta frukost. Men så va ju klockan inte alls så mycket, vände på oss och somna om igen. Vakna 08.50 igen. Matte lyssna efter bäbisarnas hjärtljud å sen studsa han upp och klädde på sej och drog ut på en springrunda, men kom tillbaka nu efter 10 minuter en kvart på ett icke solskens humör,, hans ljumsk skada gör sej påmind och han kan inte längre träna som förut. =(

Jag hoppas nån sjukgymnast hittar orsak och får till det där snart annars tror ja på riktigt han blir depprimerad asså! =/


Meen nu ska vi äta gofrulle, jag har kokat ägg. Och längtar efter ett glas Oboy!

Ha en härlig dag hörrni, de ska jag ha!

Ovido - Quiz & Flashcards