Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Not feeling great today.

Av Caroline - 23 februari 2011 21:39

Nä idag har den där hemska huvudvärken bott i mitt huvud igen och jag har varit seg å ont i halsen. Å så känns de som att de typ bränner, vet inte nån annan bra förklaring, i näsan på mej. Det står ju att just den här tiden i graviditeten kan man få nästäppa men jag har haft det ett tag nu å vissa dagar är ja så torr i slemhinnorna i näsan så ja blöder näsblod jätte lätt. Har sagt det fört tror jag men det är så obehagligt när den där brännande känslan är i näsan. Skulle nästan vilja köra upp lypsylen i näs borrarna å smörja runt!

Jag har iaf sovit på soffan till å från större delen av dagen så hoppas ja får sova inatt eftersom ja ska upp å jobba imorrn.

När Mattias kom hem va han så söt å satt å strök mej på kinden å masserade tinningarna. Sen satt han å läste lite i min, eller våran kan de ju lika gärna va, graviditets tidningen iaf! Om veckorna som gått å var i utvecklingen vi är nu. Han är så söt å det är så roligt å gulligt å se hur "inne" i det han är. De måste ändå vara svårt för killarna som mer eller mindre bara går brevid å "ser på" när deras kvinnor växer å förvandlas till hormon stinna galningar som kan börja gråta eller skälla när som helst för lite å ingenting. Å vi säger att de rör sej i magen men dom får inte uppleva känslan. Måste va tråkigt å de är viktigt att man inte glömmer bort dom stackarna! Även om de alltid är mest synd om mej å jag ska få hans uppmärksamhet helst hela tiden, även när jag inte vill ha den. Så måste mannen min få känna sej viktig oxå! Jag brukar fråga han om det är nåt särskilt han tänker på eller oroar sej för, tipsa han om sidor på nätet för blivande pappor, och involvera han i den mån de går. Beskriva känslan som hur de känns när bäbisen rör sej, vart jag kände det osv. Å så sist men inte minst, jag kliar hans rygg länge innan vi ska sova!! ;)


Fick även mina efterlängtade mos å fiskpinnar till middag som jag varit sugen på i några dagar nu!

Å nu sitter jag å skulle kunna göra nästan vad som helst för en Dr pepper eller en fanta dricka! Men jag ska göra mej lite honungsvatten ist med en jätte go honung ja köpte igår med smak av eauculyptus (stavas?). Super god!


   


Nu är Mannen hemma från hockeyn å vi ja ska göra mitt honungsvatten å mysa.

Nattinatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards