Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Caroline - 16 februari 2011 20:12

Känns som dan bara susat förbi å att ja inte gjort annat än suttit i bilen större delen av dagen. Men sista turen in till stan va ja in på Dollarstore å kika lite, å jag som väntat på att dom skulle få in nya gardiner vart ju super glad när ja upptäckte att dom var på plats! Men då kunde jag ju ist inte bestämma mej så gick därifrån med endast en vit gardinkappa till sovrummet. Och disktrasor. Å lite kryptonit godisar och filidutter. så klart. =)


Sen hemma så kockade jag å Matte lite wok å nudlar som vi lyckades göra alldeles för starkt men de gick ner ändå!

Jag har även filat mina naglar målat dom så nu känner ja mej ännu lite mer snygg å fräsch! ;) Vad lite vardagslyx kan göra susen.


Har glömt att leta kabeln till min kamera men imorrn ska ja försöka komma ihåg å leta å hittar jag den kan ja ju lägga ut nåt kort på bäbismagen. Har inte tagit nå kort på ett tag så ska bli liiite spännande å jämföra det ja tog för ett tag sen å det nya kortet. Men ja måste fota imorrn på morronen innan frukosten annars blir det lite fejk då jag har en tendens att svälla då jag ätit.


Nu ska ja hänga lite tvätt, vänta på Matte som är å tränar å sen vill jag nog ha lite kvällsfika! =)

Av Caroline - 16 februari 2011 12:39

Inatt hade ja så sjuka mardrömmar som bara avlöste varandra å tillslut grät ja i sömnen så Mattias fick väcka mej! Tror ja måste damma av drömfångarn och hänga upp den igen för de här gå ju inte.

Annars har jag ledig dag idag å den har jag hittils spenderat som så att ja klev upp halv 8 imorse för å skjutsa min far till vad jag trodde va ett snabbt läkarbesök bara men han skulle ju inte bra dit visade de sej så kom hem kl 11.


Men jag unnade mej iaf lite solariumstund för tredje gången å gud så skönt det är å jag börjar redan känna mej som en människa igen. Har känt mej så ful å bedrövlig i flera flera veckor nu så ja behövde verkligen de här!

Har googlat massor om just solariumsolning vid graviditet för lite orolig att de inte ska va bra för bäbis är man ju men de verkar vara som med allt annat.. måttlighet, man behöver ju inte överdriva. Och så solar jag så korta stunder för annars blir ja alltid röd och ibland lägger ja över magen med en tröjja eller handuk för jag kan tänka mej att de blir nog ganska ljust där inne? Jag måste bara se upp för leverfläckar för får ja såna nu kan dom bli bestående å aldrig gå bort. Å vanligt är tydligen att dom uppstår på överläppen så de ser ut som mustach!!

Å de vore ju onödigt..


Väl hemma har ja startat en tvättmaskin med ett nytt sköljmeddel jag köpt! Av nån anledning är de roligare att tvätta när man köpt nya dofter? Ungefär som de är roligt att borsta tänderna med sin nya tandborste eller roligt att sminka sej med nya mascaran. Men de brukar gå snabbt över. ;)


Nu ska ja göra lite go fika och sen är de nog dags att sätta sej i bilen igen.. Pappa fick en snabb tandläkartid kl 15 å vad gör jag?? Jooo självklart, snäll som jag är, säger jag att jag kan skjutsa in han igen! Världens bästa dotra, de utnämner jag mej själv till.

Ska bli skönt den dagen han får ta om sitt körkort men tills dess är de väl bara att ställa upp å försöka komma ihåg alla tusen mil han faktiskt kört oss nä vi va yngre.! =)


Gofika vare ja!

Ovido - Quiz & Flashcards