Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Caroline - 28 februari 2011 20:17

Hehe för dom som är totalt ointresserad av andras graviditeter och speciellt mitt tjat om min graviditet måste denna blogg vara den absolut tråkigaste! Men å andra sidan är de väl inte dom som läser bloggen heller.. isf får dom stå ut! =)


För nu är de nämligen en ny vecka, 18+0 för å vara exakt så sakta men säkert smyger vi in i vecka 19.. snaaart halva tiden som sagt!!!

Å imorrn är dagen vi väntat på i eeevigheter, ULTRALJUD dagen! =) Kl 10 imorrn förmiddag ligger ja på BB i sollefteå å vi tittar på vår bäbis och hör hjärtljuden och förhoppningsvis är h*n så pass lugn så det går att mäta å sånt oxå. Vill ju ha ett mer exakt BF datum (Beräknadförlossning) än bara "månadskiftet juli/augusti" som är det vi går på nu typ. =)


Längtar längtar tills vi kan börja göra iordning i rummet här hemma. Mattias har sista hockeymatchen på Tisdag sen är väl säsongen slut för dom så då har vi sagt att vi ska börja röjja i det blivande barnrummet, kasta allt onödigt, få iväg möblerna som står där, allt ska bort så man kan börja göra nåt åt dom hemska gröna tapeterna, måla över med bara nån ljus färg eller vadsomhelst, bara ja slipper de gröna, så har man ett rum så kan vi köpa en byrå å lite smått å gott å så har man nånstans att ställa allt vi kommer köpa hem. Vill ju inte ha nåt ute i boden.

Å vet inte om ja nämnt de eftersom att min ena hjärnhalva numer verkar ha lagt av helt men fick iaf en hel kartong med baby kläder av Annelie i lördags å ja längtar tills ja får vika ihop å lägga ner allt i byrå lådorna! =))


Å nu tror ja de är bäbisen som rör sej för de känns som små pirrningar/bubblor/lätta smekningar (svårt att förklara) i magen på ena sidan.


Ja jag vet inte va mer ja ska skriva om jag kan skriva en hel novell om samma samma typ men de ska jag bespara er ifrån!


Nu ska jag väl bara försöka hålla mej vaken tils de är läggdags tror jag å så försöka förbereda mej någorlunda mentalt inför imorrn så jag inte ställer tll med allt för stor scen där på BB och börjar stor gråta okontrollerat av lycka eller nåt. Risken är stor känns de som. Tur Mattias är med! Men de kanske blir han som tappar kontrollen, va vet man. ;)


//Glad, gladare gladast.

Ovido - Quiz & Flashcards