Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Fredag igen.

Av Caroline - 16 december 2011 11:52

Å vips är helgen här igen.

Dagarna rullar på som vanligt mest, jag har väl inger extra ordinärt att skriva om. Det flyter på!

Hela veckan har jag å tjejerna inte klivit upp förrn halv 9-9.  Och sovit ganska bra under natten, in med tutten nån gång så där men inte så att det direkt har stört min "skönhetssömn". Helt under underbart, precis vad jag behöver för att jag ska fungera under dagen!

För nu är det verkligen mer hålligång med barnen på dagarna, dom sover som sagt lite mindre och varje vaken stund vill dom helst ha min uppmärksamhet på ett eller annat sätt, vill dom inte bli road å underhållen så vill dom kanske bara va i famnen. Att ligga själv på filten på golvet är inte alls lika roligt längre, nu vill dom upp å stå!


Som tur är har deras farmor fixat 2 gåstolar åt dom, som dom får åka runt i när man behöver ha händerna fria och måste göra nåt annat. Och dom älskar att sitta i dom å gå runt och upptäcka i hallen eller köket. Stolarna har även visat sej vara en stor hjälp på morron innan jag fått ordning på frukosten åt dom. Jag tar upp dom och byter på dom och sätter ner dom i stolarna och där sitter dom helt nöjda och leker tills jag kommer med maten, inget grin alls! Jämfört med förut när dom antingen låg på golvet och bara va nöjd en stund men oftast inte tillräckligt länge och båda grinade sej hesa ibland innan man hunnit med å fixa maten och båda satt i sina stolar. No more stress! Väldigt skönt för en morron trött mamma. =) Och framförallt för deras skull.


Lite bilder tänkte jag oxå bjussa på:

     Här är för nån vecka sen, FÖRSTA gången jag fick upp båda i famnen samtidigt utan hjälp. nte det lättaste! (ignorera min morron frilla och att jag har 2 olika strumpor på mej)


  Bella myser på mosters tjockis mage fast när hon ligger ner ser hon inte så tjock ut. och så är det några veckor sen. Men om 6 dagar SKA den där lilla ungen oxå ploppa ut! =)



Mattias ringde precis, dom är å käkar lunch nu å sen har dom jobbat klart för dagen och han kommer hem. Vi älskar fredagar och pappsen blir våran på heltid igen för några få dagar! =) Men i mellandagarna ska han ta ledigt för han saknar sina tjejer. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards