Alla inlägg den 5 december 2011

Av Caroline - 5 december 2011 10:31

Ännu en helg har flygit förbi. I fredags så var hela familjen såklart och tittade på hockey när nyland hade hemma match. lovis sov som vanligt som en stock i vagnen men bella var vaken första och halva andra perioden och satt med oss på läktaren för första gången med sina rosa fina hörselskydd på innan hon somna i famnen och jag la ner hon i vagnen. Helt otroligt att dom kan sova så när det är match för det kan ju ändå leva om ganska mycket. Men här hemma kan dom vakna bara man vänder sej i sängen för stommen knarrar lite. Konstigt. :-) på lördagen fick jag sov morgon då mattias tog barnen och klev upp å mata dom och allt som görs på morron. <3 sen va de tänkt att vi skulle gå ut med vagnen ner på jul skyltningen men det regna och blåste kallt så vi hoppade över det. Åkte till familjen på mästaregatan ist och åt middag och hade mys lördag. Natten till söndag sov barnen helt underbart trots täppta näsor, kl va kanske 6 första gången jag behövde stoppa in tutten och sen sov dom vidare. Vi klev upp kl 10! :-) efter frukosten tog vi genast tag i julpyntningen som vi hittills inte haft varken lust,ork eller tid till. Jag brukar va snabb med det annars då jag älskar att ha jul hemma men då det inte funnits någon snö har stämningen varit på noll och vi övervägde tillomed att skita i allt med jul gardiner, stakar osv. Men nu äntligen fick vi det gjort även om det inte va det lättaste med 2 barn som skriker på en så fort tålamodet är slut. :-) och det känns genast mycket bättre! Men alla våra stakar va trasiga av nån konstig anledning så dom måste vi köpa nya. Sen på kvällen drack jag å mattias lite glögg å hade mys. Å så idag är det måndag igen då.. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards