Alla inlägg den 1 december 2011

Av Caroline - 1 december 2011 10:36

Ja igår vart tvillingrna 5 månader. Vart tar tiden vägen? Känns som att jag klämde ut dom igår! ;-) men så är det ju inte, nä igår va jag å barnen på föräldragruppen och den här gången fick vi träffa en socionom. Nyttigt att få sitta å surra med andra mammor och få dela tankar, känslor och råd. För bland alla rosa bäbis moln dyker det faktiskt upp ett å annat regn eller åskmoln ibland och det är inte alltid en dans på rosor. Och det är skönt å veta att man inte är ensam om att känna så. Såklart vet jag ju att ibland blir det jobbigt för alla föräldrar men det är skönt att HÖRA det från dom. Men sen vart det mycket prat om mej oxå. Dom undrar ju hur jag klarar av att ta hand om 2 barn själv på dagarna när dom tycker att dom har fullt upp och lite till med bara ett barn. Det är lite roligt å jag känner mej faktiskt väldigt duktig och lite stolt när jag får berätta hur jag gör. Sen är det ju skillnad på barn. Jag känner när jag hör dom andra berätta om sina att jag har nog ganska lättsamma och "snälla" barn. Dom har olika behov helt enkelt. Idag sov mina flickor ända till kl 9 och det var inte förrns efter kl 5 som dom börja små böka lite och jag fick stoppa in tutten då å då. När vi klev upp fick dom starta dagen med varsin smakportion gröt och sen flaskan med babysempen. Hittills har dom bara fått dela på en smakportion för jag har tyckt det sett så mycket ut och varit rädd att dom ska få ont i magen. Men då fick jag veta igår att ersättning och gröten är som lika kraftig för magen så äter dom ersättning är dom som redan van. Så idag körde jag då på varsina portion. Få vi se hur de blir som. :-P dom verkligen älskar banangröten iaf. Det kan typ inte gå fort nog mellan tuggorna! roligt. :-) Lovis hamna nog i matkoma för hon tvärslockna när hon ätit upp och har sovit 1 timme men nu har hon vaknat igen men då har Bella somnat ist. :-) Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och överraska Mattias genom att starta en tvättmaskin! ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards