Alla inlägg den 30 december 2011

Av Caroline - 30 december 2011 17:02

ja idag blev tvillingarna 6 månader, alltså ett halvår!!

var när hur?? jag fattar ingenting. Stora håller dom på att bli iaf.

Både Lovis å Bella har 2 tänder var nu och dom har haft lite besvärligt. Gnälliga och trötta. Dom stoppar allt dom får tag på i munnen, händer, nallar, leksaker, min haka och tillomed tvätten som hänger på torkställnigarna attackerar dom när dom går runt i gåstolarna. Haha.


Nu har vi börjat införa vällingen oxå och den slinker ner som bara den! Tillomed jag tycker den är god jämfört med ersättningen som jag får kväljningar av. Blää!

Och mera mat ska införas, inte bara potatis, majs osv. Det är så roligt å ge dom å dom är så matglada!

Och dom har upptäckt att vi vuxna äter oxå å sitter å stirrar när vi stoppar nåt i munnen. Känns jätte hemskt, ungefär som när en hund sitter å tigger så vi försöker ge dom nåt oxå samtidigt så det blir känslan av att man äter tillsammans lixom. =)


Ja annars då..? Jo julen har varit underbar. Lite mycket rännande bara då familj är spridda som skurar härsan å tvärsan. Rutinerna blir ju lätt rubbade och det har tagit på på oss alla men mest barnen.

Nästa år bor vi större så då får dom som vill träffa oss nog komma till oss. Fast å andra sidan blir det väl lättare ju större barnen blir oxå.


Men vi har iaf sagt upp lägenheten och ska i början på April flytta till en 4.a Här i Nyland självklart!

Ska bli heeeelt underbart med lite större ytor för just nu trampar vi på lekgym, gåstolar, leksaker å tår! Å det såkallade barnrummet ser mer ut som ett förråd. Ja kort sagt blir vi tokiga! Men det är med en liten tår vi kommer lämna detta plejs, vi har ju bott här typ 7 år eller nåt sånt och trivts jätte bra!


Och det bästa av allt.. jag har blivit moster till en liten Enya!!! Efter 30 timmar av värkar behagade hon komma ut och Charlotte är nu en stolt mamma! Hon hamnade dock på operatins bordet direkt efter då moderkakan tyckte att den skulle stanna kvar där inne.


Ja å sist och kanske minst värt att läsa är väl att medans andra har varit och besiktat sina nedre regioner ;) har jag varit och besiktat volvon! Den gick som förväntat inte igenom då handbromsen är totalt värdelös. Jag har ju en förmåga å glömma den så ja har ränt runt med den idragen några gånger å de sätter ju såklart sina spår..! Och så var det nån detalj mer men inget jätteallvarligt.


Annars får ni väl ha ett gott nytt år hörrni! Näst sista dagen på det här året juh.

Nyårslöfte? -Att fortsätta vara den bästa mamman jag kan bli för mina barn! Och att börja bygga lite muskler..

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards