Alla inlägg den 2 december 2011

Av Caroline - 2 december 2011 11:25

Efter en morgon med lite grin har jag äntligen fått lite frukost i min egna mage och ligger i soffan å pustar ut lite medans flickorna tar en lunch tupplur. Igår när jag gav dom frukosten med först gröten å sedan semp kunde jag ta dom en i taget eftersom bella sov lite längre än lovis. Men idag slog båda upp sina blå strax före kl 9 och därmed blir det dubbelt av allt samtidigt. :-) båda vill ha ny blöjja samtidigt och medans jag byter på den första får den andre ligga kvar mindre nöjd. Medans jag tar upp den första och säger god morgon, pussar lite på och sedan lägger ner på lek filten får den andra ligga kvar i sängen mindre nöjd.. :-) det är orättvist. Men morsan har ju bara 2 armar! Så nu vid frukost matningen när jag skulle ge dom gröt före vart det ju så klart lite kallabalik. Medans den ene får sin tugga håller den andra på å hungra ihjäl å vice versa. Och dom är inte blyga att visa vad dom känner.. Grannarna hörde dom nog. Det kan alltså inte gå fort nog. Så efter några tuggor besegrade dom mej och jag tog till flaskorna istället som jag kan ge dom samtidigt med en i varje hand och tystnaden infann sej. Sköna, underbara lugnet. Men innan dom druckit sej mätta på det ville jag ge dom lite mera gröt och det gick ju lovis nöjt med på men bella hon har verkligen sin egna starka åsikt.! ;-) men nu är dom iaf mätta på båda delarna och sover skönt. Igår höll dom sej 4 timmar efter gröt frukosten så får se om dom gör det idag oxå. Jag tror att jag ska ta en liten lunch tupplur jag oxå nu när jag har chansen och sen vid 14 tiden ska vi nog bege oss ut på en prommis med barnens faster jossan. Ikväll blir det väl hockeymatch nere på hallen skulle jag tro.. :-) Äntligen fredag! <3

Ovido - Quiz & Flashcards