Direktlänk till inlägg 7 december 2011

BVC

Av Caroline - 7 december 2011 23:56

Onsdagen har bestått av lite städ, evigt tvättande och disk på förmiddan. Sen kl 14 packade vi in oss i bilen och begav oss till bvc. 5 månaders vaccineringen va det dags för som vi egentligen skulle göra för 2 veckor sen men blev framskjuten då flickorna va förkylda med feber. Med oss hade vi även deras farmor som fick vara tröst av Lovis å jag hade då Bella. Men den här gången vart dom inte lika ledsna som första gången, va bara med detsamma dom stack men så fort ja klev upp från stolen va det "glömt". Skönt! <3 vägning vart det oxå å nu väger lovis strax över 7 pannor och bella strax under. Skiljer inte fullt ett halv kilo på dom men jag tycker Lovis känns mycket tyngre. Konstigt. :-) föräldragruppen vart inställd pga sjukdom så nu blir det inte nå mer förrns i februari då vi ska slås ihop med en annan grupp tyckte jag hon sa. Spännande! Och flickorna gick upp i vikt så fint så nån mer vägning före de tyckte hon inte behövdes om inte jag själv ville det. Får väl se. Tjejerna har iaf fått feber efter sprutorna så dom har varit lite lojj här under kvällen. Inte alls grinig eller så bara lite trötta. Dom vägrade äta sista kvällsmaten men drack gärna vatten så det va ju bra iaf å få i dom lite vätska. Har avvaktat med alvedon eftersom att dom inte verkar direkt besvärad av febern mer än tröttheten och den va inte så hög heller. På morron ska det ju vara 37.5 och på kvällen 38 för å räknas som feber sägs de å dom hade 38.3 Så får se hur natten blir, hoppas dom får sova. Våra änglar på jorden. <3 <3

 
 
Vera

Vera

19 januari 2012 19:53

Läser ikapp lite nu i efterhand ;) hihi sju pannor, va små dom är... ;) var & vägde vår 10v son igår & han vägde 6145, men så vägde han ju 4060 vid födseln oxå ;)

http://veriz.bloggagratis.se

Caroline

25 januari 2012 11:47

Hehe ja dom är inga jättar direkt för å vara snart 7 månader! =) Men de blir väl så då dom kom 1 månad för tidigt å bara vägde 2600 nånting, jag minns inte exakt.! =P Men jag tycker dom är nog tunga nu så för lilla späa mej passar det utmärkt då musklerna lyser med sin frånvaro! =) Enda träningen jag får just nu är av att bära på dom små. Hehe. Men din blir nog en stadig liten gobit, å det är ju bra! Blir dom små liven sjuka vill man ju att dom ska ha nåt å ta av.=) Visst är det underbart med mamma lyckan?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards