Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Några dagar i en berg och dalbana.

Av Caroline - 26 juni 2011 12:31

Barnmorske besöket i onsdags visade iaf att jag hade förhöjt blodtryck och äggvita i urinen så med det och att jag svällt så mycket vart vi lite lur på om det va nån havandeskapsförgiftning på gång, fick en ny tid nu på tisdag för återbesök och koll och under helgen fick jag i uppgift att vila  och va uppmärksam med hur jag mår, om huvudvärk eller ont i magen uppstår, då skulle jag åka in på sjukan ögonaböjj.


För att göra oron lite större så fick jag såklart huvudvärk 2 kvällar i rad men det var efter en hel dags massa hostande så jag tror det berodde på det. Jag hostar så fruktansvärt och det låter som en trumma i bröstkorgen ibland.


I Torsdags va vi på midnattstravet och kollade lite. Matte försäkrade sej om att hans mor kunde köra om något skulle hända så han å Mange avnjöt några öl medans jag stog i korvkön i en evighet så när ja väl fick mina korvar trodde jag att jag skulle avlida. Gick en pytteliten sväng med Charlie och sen var all min ork borta å benen gjorde ont. Klockan var bara strax efter 23 å de slutade kl 01 så jag tänkte att jag skulle härda ut bara jag fick sitta ner så gick det bra. Men Mattias är uppmärksam som en hök och ser vad jag tänker så han föreslår att vi åker hem och det älskar jag han för.  


Fredag, på självaste midsommarafton, hade jag nån inre katastrof dag. Jag grinade för allt från det att jag klev upp till eftermiddan/kvällen typ. Allt kändes hopplöst och jag ville bara att tiden skulle gå. Jag grinade för att jag inte kunde klä på mej själv, jag grinade för att det är så bökigt att sitta på toa, jag grinade för att mattias försökte trösta mej.. jag grinade för ALLT. Jag hade verkligen min värsta dag hittils. Kvällen vart lite bättre när vi begav oss bort till Helen och Erik mfl och där åt vi god mat och surrade till 23 tiden, då tog vi bilen till sandslån och kollade lite.Sen hem och sov. Sov ganska bra faktiskt.


Lördag och vi begav oss upp till Junsele där svärfar mfl campat hela helgen. Käkade och satt i förtältet och umgicks tills vi senare på kvällen hade tänkt gå å kolla på Brolle som uppträdde men vid kl 22 va både jag å Matte å Mange nöjd så vi åkte hemåt. Stannade i solle en sväng hos My och Andreas och kollade in deras nya fina lägenhet och åt goda muffins.


Borta bra men hemma bäst sen när vi äntligen fick krypa ner i våran säng.


Nu sitter jag här i soffan å gör mest ingenting, oduglig som jag är just nu medans matte har städat trapphuset, vikt undan tvätten och plockat lite.  


Jag försöker mest bara kontrollera min hosta så inte bäbisarna skjuts ut snart av allt hostande.

Skulle vilja bege mej ner på affärn för jag är super sugen på vindruvor och ramlösa.


Ny vecka imorrn och nya tag.. tills dess ha en trevlig söndag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards