Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Caroline - 7 juni 2011 21:44

Ja jag smälter lite i hjärtat när Mattias kommer hem från en hel dags hårt arbete och oroar sej för mina svullna ben de första han gör typ. Han letar fram ett par stödstrumpor som ligger blöta i tvättmaskinen och tar hårtorken å blåser dom torra. Sen beordrar han ner mej i soffan å pressar så försiktigt han kan ner mina tjocka korv ben å fötter i dessa stödisar.

Hämtar sen alla kuddar han hittar och pallrar upp mina fötter till taket. Och börjar sen med middagen som jag annars hade tänkt göra.

Va säger ni.. har jag det bäst eller har jag det bäst.??   


Å så nu för en stund sen.. jag sitter här i soffan och tjejerna i magen är mer vild än tam, magen är stenhård och jag fick en sammandragning. Så jag säger till Matte att stunder som dessa gör att de känns som att dom skulle va redo å komma ut vilken dag som helst.

Då kliver mattias upp ur fåtöljen, går in i barnrummet å börjar välja ut vilka bäbiskläder som ska ner i BB väskan, bodysar, byxor, mössor, strumpor filtar ja allt som kan tänkas behövas. Och så påminner han mej om att höra mej för om hur det ser ut som på bilbarnstolsfronten.. om vi kan hämta hem dom snart.


Jag blir så kär så det gör ont! Och ofta nu för tiden är Mattias ett steg före mej i allt, tänker på sånt som inte jag tänkt på, tar tag i sånt jag tycker inte är nån brådska med. Han är defenitivt kvinnan i detta hushåll/förhållandet oftare än vad jag är. Men ändå är han så mycket karl man kan bli på nå vis! Jag älskar min Mattias. Jag älskar att han får mej att skratta varje dag, många gånger, av olika anledningar. Tillomed när jag är som argast (vilket är sällan) så får han mej att skratta, just då kanske jag hatar att han får mej å skratta, men sen gillar jag det.  


Ni som känner Mattias vet hur barnslig han kan vara.. vilken fantasi värld han ibalnd lever i.. typ som att han som snart 27 år, väldigt gärna skulle vilja ha en Darth vader utstyrsel. Och ett svärd som lyser och man kan skjuta laser strålar med. Men jag älskar det och slutar aldrig att förundras! Å nästa sekund är han den mognaste, ansvarsfullaste jag känner. 

Kanske har sagt de förut.. men töserna kommer inte få en tråkig stund med deras pappa iaf.. han vill leka och dom är döless...! Haha ;)


Vart jätte mycket kärleks dravell nu känner jag och kanske lite osammanhängande. Men summan av kardemumman... Jag fick de bäst!    


Nästan så ja vill radera allt ja skrivit om hur bra jag har det för skrockfull och full med diverse tvångstankar, vissa mer oroväckande än andra.. ;) Så händer det väl nåt bara för att jag skryter lite här. Meeeen peppar peppar ta i trä..


Nu är det iaf dags för lite go kvällsfika!


 

Av Caroline - 7 juni 2011 14:19

Baaara 1 vecka försent men nu ska ni få bilder på kulan, togs igår. 3 veckor sen vi fotade sist.

  Så här ser kulan ut nu. Ingen dålig kula inte! =) Å petar rätt fram gör den. Har nu äntrat vecka 33. Och än så länge inte en bristning och det är man ju glad för, även om det är det absolut sista jag oroar mej för. Men 7 veckor kvar till BF så än finns de tid att växa lite till.. Ställde mej oxå på vågen i helgen och den visar nu +14 kg. Inte alls mycket!


Skulle ta en bild på mina ben igår men glömde det.. bilden jag la upp på mina svullna fötter för några veckor sen är absolut ingenting mot för hur mina fötter och ben ser ut nu. Det är så sjukt mycket vatten i dom och på kvällen har jag inga knän kvar, dom smälter in i låren typ. Det är endast på morron när ja kliver ur sängen som jag känner igen mej själv från låren ner till vaderna ungefär. Resten är ständigt svullen.

Ska komma ihåg å fota jätte korvarna!


Annars har solen lyst och jag fick mej lite soltid i lördags innan tromben kom å jagade in mej från balkongen.

    Med solskyddsfaktorn på magen lapade jag å töserna lite solenergi.


  Även Börje chillade, med huvudet hängandes ut genom staketet.



Lördag kvällen spenderades på 30 års fest med rocktema och självklart hade vi klätt ut oss, speciellt Mattias som inte missar ett tillfälle att spöka ut sej och gärna går all in och lite till.. Men vi va sjukt snygga! Jag tog inga kort av nån anledning men fanns några andra som hade kameran i högsta hugg så ja ska se om ja kan få tag på några kort.


Nu ska jag starta igång en tvättmaskin å vädra lite sängkläder å ta reda på min klädhög i sovrummet...

ska bli bättre på att uppdatera igen. ja lovar!


Å tack alla för dom fina kommentarerna, dom värmer!   

Ovido - Quiz & Flashcards