Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Caroline - 12 juni 2011 22:21

Vilken värme bölja vi har haft här nu! Helt underbart samtidigt som de är lite smått plågsamt för mej oxå. Svettas är bara förnamnet, jag spolar fötterna i kallvatten så fort jag får chansen och benen är som 2 stabbiga stockar. Det spänner å gör ont när jag går och jag får inte på mej några skor, kan bara ha flippfloppen men inte utan att dom skär in i ovansidan på foten. Jag får tillomed valkar på tårna och runt ankeln. Så svullen är dom. Meeen inte sååååå länge kvar nu.


Vi har iaf blivit med ny bil. Jag å Mattias har köpt våran första gemensamma familjebil, en vinröd Volvo V70. Super najs!  

Barnvagnen ryms gott i bagaget och det vart spejs över tillomed.

Man sitter som en gud och kanske det bästa just nu..... Det finns AC!!!!

Min Golf har varit fantastisk, inte svikit mej en gång, jag kommer aldrig glömma den, finns alltid i mitt hjärta, men nu känns den verkligen som en gammal traktor i jämförelse, där allt är en kraftansträngning.. att ratta, trycka ner pedalerna, växla. Riktigt skönt med en ny bil må ja säga.


Va på ett nytt BM besök i fredags oxå å lyssna på hjärtljuden och mätte magis och kolla blodtryck. Nästa besök den 22, kanske blir det sista BM besöket..? =)


Igår, lördag packa vi fika väskan och begav oss ut till hästagrund å solade å gjorde årets första dopp! Riktigt skönt. Jag satt i solstolen alldeles nere vid vattnet så jag kunde sitta med fötterna i svalkan. På kvällen va de fotbollsmatch i Undrom som vi titta på. Eller dom titta å jag åt hamburgare å godis å slog ihjäl mygg.

Jag har massvis med myggbet å såklart är dom största på benen å fötterna där jag måste göra en kraftansträngning för å komma åt å klia så jag håller på att bli lite smått galen.


Idag sov vi verkligen ut och har sen bara glidit omkring. Varit på sandslån å ätit bla. Tacksam för det lite svalare vädret faktiskt.


Lite bilder från Hästagrund:

  Matte grävde en grop i sanden åt mej där magen fick plats så jag kunde sola ryggen lite. =)


  Här ser ni början till mina stabbiga ben, tänk dubbelt så tjocka innan kvällen är slut.. typ.


  Tero å Matte.


  Sommar!


Ja en trevlig helg har det varit. Måndag igen imorrn och en får se vad dagen har att ge, vad jag orkar ta mej för. =)

Nu ska ja iaf ta mej en smörgås och ett stort glas mjölk!

Natti natt.


Ovido - Quiz & Flashcards