Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Ibland går de trögt.

Av Caroline - 22 juni 2011 10:19

Va behändigt de skulle va om bloggen kunde uppdatera sej själv ibland.. =)


Igår va vi tillbaka på Ultraljud, måste vara det 7 UL eller nåt sånt. Många har de blivit iaf. =) Och allt såg bra ut, dom ligger fortfarande med huvudena neråt, växer bra och det fanns gott om fostervatten att plaska runt i mm... Ganska stora tjejer är det ändå på sammanlagt ca 5 kg.. så det är ju inte konstigt att man känner sej lite tung å otymplig! Plus allt vatten i benen, men som en skänk från ovan fick jag vätske drivande tabletter att försöka få bort iaf lite av vattnet med så hoppas det funkar. Skulle göra dagarna lite lättare!  

Nästa Ul tid blev om inte fullt 4 veckor, den 18 Juli. Hinner vi på det tro? =) Det är även då förlossningen öppnar igen i Sollefteå vilket innebär att vi inte behöver brassa upp till Övik om jag kniper tills dess. Vi får se.. =)


Lika mycket som jag kan önska att dom kommer om 1 vecka vill jag att dom ska stanna tiden ut.

Fick lite ångest igår kväll igen för att de känns som att jag gnäller så mycket. Men

jag är så otroligt lyckligt lottad och jag tar inget för givet! Varje dag, även då jag mår som sämst, tackar jag nån högre makt för att jag har, inte bara 1, utan 2 änglatöser i min mage! Och dom mår bra. Mattias å mina bäbisar! Det är ju bara för häftigt.   


Men det är verligen så att graviditeten är uppdelat i 3 delar... Första delen, 3 månader, står tiden stilla och allt man gör är att dagrömma om framtiden och man är lika glad som orolig.. hoppas jag för mycket händer nåt så jag väntar med att bli FÖR glad..


Andra delen, mitten.. man passerar dom där 12 veckorna man väntat på i vad som känns som en evighet men man lusläser alldeles för mycket på internet och hittar historier om vad som har gått snett i vecka 13,14,15,16,17 osv...  å det kommer ju naturligvis hända mej.. men man kan ändå börja njuta lite av min lilla kula (stora om man väntar 2.. =P) som börjar avslöjja för andra det man själv velat skrika ut i flera flera veckor!!! Det efterlängtade men SÅ NERVPIRRANDE ultraljudet är här och tårarna är ett faktum, vare sej resultatet är bra eller mindre bra.. för en del kan livet plötsligt ta vägar man inte riktigt hade räknat med och man försöker hitta en mening med allt, medans det för andra, dom flesta är det mest glädjande å underbaraste beskedet man kan få, det är ett (för vissa 2) liv där inne som kanske suger på tummen eller vinkar just när ditt första UL foto tas. Och på nåt vis är det nu resan börjar på allvar.

Halva graviditeten passerar och man går som på moln!


Tredje och sista delen i denna historia.. vart tog tiden vägen? Nyss satt jag deppad för att min mage aldrig skulle börja växa å bli stor. Tiden stog still. Nu är magen här och vart kom den ifrån om jag får fråga? =) Alla mina tröjjor har blivit fula och noppriga pga att jag inte kan sluta ta på min mage, smeker den omsorgsfullt hela dagarna och det känns som den alltid varit där nästan. Vad ska jag göra när den är borta? Vart ska jag he mina händer då? =)

Tiden som du aldrig trodde skulle komma, då du tappar humöret och vill ha tillbaka din gamla kropp, inte pga utseendet, utan pga av hur mycket lättare allt är när du inte sväller, har halsbränna och kan vända dej i sängen utan att hela havet stormar spelas på nattradion är här och man räknar sakta men säkert ner tiden. Snart är man föräldrer och en helt ny resa börjar!


Snipp snapp snut så har sagan bara börjat..  Och det händer massa mer där emellan under dom där 9 månaderna men det är ganska otroligt hur lika det är för många fast vi kan va så olika. 


Idag ska jag iaf tvätta lite sängkläder och filtar som ännu inte blivit tvättad åt töserna. Ska oxå till Barnmorskan men de är inte förrns på eftermiddan. Där emellan hoppas jag att jag får springa som en dåre på toan så mina ben töms och jag blir lite mer graciös!


Det var ju även foto dags på kulan i helgen som var. Meeen glömde igen! Så antingen dyker de upp ett ikväll eller så blir de som sist.. inte förrns helgen som kommer.


Ha en bra dag hörrni!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards