Alla inlägg under februari 2011

Av Caroline - 16 februari 2011 12:39

Inatt hade ja så sjuka mardrömmar som bara avlöste varandra å tillslut grät ja i sömnen så Mattias fick väcka mej! Tror ja måste damma av drömfångarn och hänga upp den igen för de här gå ju inte.

Annars har jag ledig dag idag å den har jag hittils spenderat som så att ja klev upp halv 8 imorse för å skjutsa min far till vad jag trodde va ett snabbt läkarbesök bara men han skulle ju inte bra dit visade de sej så kom hem kl 11.


Men jag unnade mej iaf lite solariumstund för tredje gången å gud så skönt det är å jag börjar redan känna mej som en människa igen. Har känt mej så ful å bedrövlig i flera flera veckor nu så ja behövde verkligen de här!

Har googlat massor om just solariumsolning vid graviditet för lite orolig att de inte ska va bra för bäbis är man ju men de verkar vara som med allt annat.. måttlighet, man behöver ju inte överdriva. Och så solar jag så korta stunder för annars blir ja alltid röd och ibland lägger ja över magen med en tröjja eller handuk för jag kan tänka mej att de blir nog ganska ljust där inne? Jag måste bara se upp för leverfläckar för får ja såna nu kan dom bli bestående å aldrig gå bort. Å vanligt är tydligen att dom uppstår på överläppen så de ser ut som mustach!!

Å de vore ju onödigt..


Väl hemma har ja startat en tvättmaskin med ett nytt sköljmeddel jag köpt! Av nån anledning är de roligare att tvätta när man köpt nya dofter? Ungefär som de är roligt att borsta tänderna med sin nya tandborste eller roligt att sminka sej med nya mascaran. Men de brukar gå snabbt över. ;)


Nu ska ja göra lite go fika och sen är de nog dags att sätta sej i bilen igen.. Pappa fick en snabb tandläkartid kl 15 å vad gör jag?? Jooo självklart, snäll som jag är, säger jag att jag kan skjutsa in han igen! Världens bästa dotra, de utnämner jag mej själv till.

Ska bli skönt den dagen han får ta om sitt körkort men tills dess är de väl bara att ställa upp å försöka komma ihåg alla tusen mil han faktiskt kört oss nä vi va yngre.! =)


Gofika vare ja!

Av Caroline - 14 februari 2011 22:01

Sviiiinkallt ute men varmt och mysigt inne!

Mattias kom hem från jobbet med en söt liten alla hjärtans dag nalle å grädde å blåbärssylt och våffelmix!

Så vi har frossat i våfflor ikväll å myst. <3


Annars då? Sov alldeles för bra och för länge inatt/morse så hoppas ja kommer kunna sova inatt. Jobbar imorrn å upp med tuppen så jag ber snällt om en sovandes natt.

Ber oxå snällt om lite mildare väder..

Säger även förlåt till katten Börje för att ja glömde köpa kattmat.. tror vi har en falukorvs bit i kylen jag ska gå å skiva upp åt han nu.


Natti natt, sov gott!

Av Caroline - 12 februari 2011 08:55

Mattias har åkt iväg på hockeymatch borta upp i umeå nånstans, ja låg kvar i sängen och tittade ut i tv rummet några sol strimmor började sakta lysa in genom fönstret och plötsligt var rummet fyllt med sån där röd gul varm känsla som man får en tidig sommar morgon när solen hälsar på. Jag vart så glad å livet kändes barnsligt vackert. Jag vart så glad så jag tillomed klev upp!

Att jag klivit upp strax efter kl 8 en ledig lördag morron har inte hänt på..?? Länge. Men såna här dagar kan ja absolut offra lite sovmorron för. Några plusgrader på termometern hade ju gjort allt ännu bättre, men ja får vara nöjd över att de åtminstonde är under -10 grader strecket!


Hals ontet är ungefär desamma som igår. Halstabletterna är min bästa vän även fast ja är osäker på om dom ens hjälper.

Om 3-4 timmar kommer en tjej och ska kolla på våran fina dövkatt som vi tyvär måste he bort. Blandade känslor. samtidig som ja vet att de förmodligen är de bästa både för han och för oss just nu så är han ju som ingen annan katt ja träffat å man blir ju snabbt fäst! Hon åker ända från Hudiksvall så känns lite grann som att han med säkerhet kommer lämna oss idag, man åker nog inte sån lång bit bara för att titta?

Uscha uscha ja kommer garanterat gråta en skvätt, eller en flod!

Men förhoppningsvis hamnar han hos nån som har mer tid å tålamod för han, för det är verkligen en sällskapskatt som ska va med vart man än går. Man får ju inte ens gå in på toan själv! Och hon hade ju redan en innekatt så han får ju dessutom en kompis, som förhoppningsvis accepterar våran dövis. Dom känner ju sånt där. Men det gick ju jätte bra med våran andra katt efter ett tag. Först var han väldigt skeptisk till döven men nu är dom som ler å långhalm. Bööööl böööööl!!!


Åh! sappade precis på tv kanalerna å upptäcker till min stoooora glädje att det är Ariel- den lilla sjöjungfrun på tv!

Jag kommer aldrig växa ifrån dessa barndomsfilmer!


Hörs.

Av Caroline - 12 februari 2011 00:07

Ikväll har Mattias å jag börjat skriva lite smått i boken " Mitt första år å första 9 månaderna" som ja fick av Mattias i julas. Man skulle börja med att skriva Till vår....... bebis  från................ och så datumet. Å vi skrev Till vår efterlängtade bebis från mamma och pappa. Och plötsligt slog det oss att vi är blivande mamma och pappa! Annars har man lixom "bara" tänkt typ: vi ska bli föräldrar, va ska ha barn å så. Men aldrig sagt Mamma och pappa. Å vi kommer ha ett litet barn som när det lärt sej prata kommer kalla oss för just mamma å pappa. Det är helt sjukt!!! Men vi gillart!!! =)


Annars håller ja mest bara på att bli sjuk, fick halsont idag vid lunch tiden å nu på kvällen har de övergått till den där taggtrådskänslan. Då man bara sitter å sväljer å sväljer i hopp om att man ska kunna svälja bort känslan men de gör bara ont. Å lite nästäppa å allmänt små seg. Vill inte! Men de är mycket man inte vill. Men är nog trött å seg som det utan förkylning.

Å en annan sak är att ja börjat blöda näsblod jätte lätt. kan knappt köra upp ett finger utan att de börjar forsa. För peta näsan gör jag, de måste man, å ja vet att ni gör det å hur läskigt de än är. Men det har nog hänt nåt med slemhinnorna pga graviditeten å jag är känsligare. Jag har ju nyst som aldrig förr dom här  grav.veckorna oxå utan å förstå varför. Nyser flera gånger om dan ibland.


Idag har ja inte bölat nåt iaf eller fått något vredes utbrott. Lovely.

Träffade mormor och morfar på konsum å hon brast ut i ett sånt där lite chockartad å-shit- skratt när hon såg vilken kula ja fått för å bara vara i vecka 16. (15+4). Å frågade ganska snabbt om Mattias har tvillingar i släkten....

Undra va hon mena..??? Jag fick iaf ett svettskov..


Nä nu ska jag joina Matte i sängen, hoppas på en bra natt!

sov gott.

Av Caroline - 10 februari 2011 16:42

Snart har den här arbets veckan susat förbi å medans men tänkt att tiden går i slowmotion. Men så jäkla slowmotion kan de ju inte va då ändå när ja ändå tycker att de va måndag nyss! Kanske mest är min hjärna som går i slowmotion just nu, mer än vanligt. Det är ju inte omöjligt.


Jobbade natten som var så när ja kom hem imorse åt ja en brak macka som hette duga å sen slockna ja i soffan å vakna av att telen ringde efter 12 nån gång. En stund senare fick ja ett sug som heter duga efter äggmacka å masade mej upp för att börja plocka fram, å till min stora förskräckelse märker ja att Mattias tagit med sej kaviartuben, det allra heligaste just den stunden, till sitt jobb! Och jag står där med trynet i kylskåpet å retar upp mej så de ryker ur öronen, stegar in till tvrummet, hugger telefonen och är på väg att ringa matte för å ge han en rejäl muntlig omgång och visa hur många svärord ja kan, när ja plötsligt kommer på mej själv.. hallå, de är en sketen kaviartub bara å jag kommer nog överleva! Men gudarna ska veta att ja ville skrika: hUR KUNDE DU?? GE FAN I MIN KAVIAR!!


Deär läskigt, som att man blir besatt nästan, å när ilskan har lagt sej är det nåstan så man vill börja gråta för att han kunde va så oförstående å inte fattade att ja nog kanske eventuellt skulle bli sugen på kaviar. HALLÅ??!!

Tur att ja han tygla mej. För stackars mattias för att han inte är nån tankeläsare..haha.


Galen gravid kvinna.


Tänkte väl börja visa världen min blekfisa pruttkudde till bäbismage efter lite förfrågningar men har inte riktig vant mej vid tanken att alla ska få se de allra heligaste. Men dom som inte vill se behöver ju inte titta å det är ju fantastiskt roligt att glo på andras gravid magar så är det ju bara! =)

På facebooken måste fundera ett tag till men här på bloggen känns inte lika farlig av nån anledning. Jag måste bara hitta den där kabeln till kameran först å de kan ju dröjja!


hare!

Av Caroline - 7 februari 2011 15:23

Ja idag är de måndag igen, veckorna bara susar förbi på nåt vis fast de ibland känns som tiden står stilla.

Helgen har varit ganska lugn å mysig. I lördags va de hockey match för grabbarna å tyvär vart de förlust. Men på tisdag är de dags igen å då tar vi igen alla förlorade poäng! Sen på kvällskvisten åt vi gomat hos svärfar å Maria. Surra lite å hade trevligt. Sen vid halv 10 begav vi oss hem å hade lite soffmys.

På söndag vakna vi upp till strålande sol å bara några fjuttiga minusgrader så vi åt lite frulle, matte tog en sväng med dammsugarn, sen klädde vi på oss för en härlig prommis! Gick ner till Vaggan med familj å drack lite kaffe å där vart vi kvar hela eftermiddan å kvällen. Åt underbar middag, korv, strips å massa räksallad. Jag såg ut som ja skulle spricka när somhelst! Å senare vart de en film. Klockan vart väl närmare 23 på kvällen då vi promenerade hem igen. Riktigt skönt var det, å välbehövligt. Perfekta söndan. Enda saken ja så väldans mycket önskade att ja hade va en skoter. Å va ja vill ut å åka skoter nån dag!


Idag har ja ledigdag och sov alldeles för länge, ungefär som vanligt när ja är ledig. Men skönt ändå. Jag har ändå fått lite saker gjorda här hemma, diskat undan å gjort rent å fint i köket. Stoppat in alla filtar vi har i soffan i tvättmaskin, vet inte riktigt varför men plötsligt stog ja inte ut med lukten av dom!! Annars brukar ja alltid tycka dom luktar gott. Men de va nog ändå dags att tvätta dom.

Ska ta en snabbis med dammsugarn idag igen för katten har rivit ner en blomkruka och klättrat i en annan så massa löv och jord ligger fint här på golvet.


Annars händer det inte så jätte mycket, jag kräks mest på kvällarna nu, på morron och dagarna mår ja oftast bra. Börjat känna av lite av en eventuell halsbränna oxå men de är bara ibland. Nätterna är som vanligt,, mycket drömmar och där emellan upp å kissa 1-2 gånger varje natt. Så sömnen är inte alltid den bästa men ja har oftast inga problem att somna om så de få ja va glad för de kommer säkert en tid sen när ja kommer ha svårt att somna.


Nu kom Matte hem å de är snart middags dags!


Ovido - Quiz & Flashcards