Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Äntligen.

Av Caroline - 26 februari 2012 10:07

Den dagen jag väntat på en tid är äntligen här!

IFK Nylands sista match dag för denna säsong. No more hockey kvällar med Mattias borta på några månader!

Skönt? JAAAA.

Han har precis åkt ner på hallen för att hoppa in i matchbussen och åka iväg. Så han blir borta hela dagen fram till 21-22 ikväll kanske.

Flickorna ligger och sover nu. Dom vaknade 07 imorse fast att dom inte kom i säng förrän halv 12 igår kväll. Morgon pigga tjejer nu för tin! Men dom har sovit väldigt bra så vi va ganska pigga ändå. 


Måste ju tala om att i fredags så satt sej Bella upp själv för första gången! =)

Jag såg att hon försökte och var på god väg 2 dagar innan, men att hon kom inte längre än att hon satt på ena skinkan med armarna på ena sidan/lutandes mot golvet. Hon visste inte riktigt hur hon skulle göra föra att komma upprätt. Så jag tänkte att ja om 1-2 veckor har hon väl klurat ut det å kan sätta sej själv.


Men vips så sitter hon plötsligt när jag kommer in i tv rummet från köket och jag blir så stolt!

Lovis har börjat försöka lite smått oxå så om några dagar kanske hon oxå kan.

Bella är helt klart före på det mesta gällande hur man kan använda kroppen. Hon va först med att vilja stå på benen, hoppa som en galning, komma upp i krypställning med det klassiska "juckandet" och nu att sätta sej själv. Lovis har varit lite före med jollret och pratandet ist.Men hack i häl med det motoriska.


Våra stoora tjejer!   

Snart är dom uppe å springer och jag blir svettig bara jag tänker på det! =)


När barnen vaknat och fått mat beger vi oss nog ner till Mästargatan och familjen Valjemot.

Solen skiner och jag önskar så att jag hade en spark och sån där sparklåda som barn kan sitta i. Men det finns väl knappast nån sån för tvillingar så jag skulle kunna åka med dom själv?


Jag kanske får snickra ihop en egen. Spika ihop 2 lådor och bredda sitsen på sparken bara så är de klart! =)


Ha en skön söndag alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards