Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Caroline - 24 februari 2012 22:05

Lugnet och tystnaden som blir när man fått barnen i säng efter en lång dag är ibland ganska underbart.!


Det va inte det lättaste att få dom å somna ikväll och jag tror vi höll på över 1 timme. Min rygg är nu trött och slut. Så var även barnen, dom var nog lite för övertrötta!

Tur att Jossan var här och hjälpte mej när Matte är å spelar match i husum om jag minns rätt.


Dagen har spenderats som dådan att vid lunch efter flickorna tupplur och matning klädde vi på oss och begav oss till Sollefteå till Jossan. Där bjöd hon på lunch och när den landat for vi ner på stan. Jag handlade lite kläder till barnen på Kappahl och Lindex, sen fika vi på cafet, barnen mumsa köttfärsås o spagetti medans jag tog en välbehövlig kaffe och sötsak. Sen handlade jag 2 tröjjor till mej själv som jag tyckte jag gjort men förtjänt av.


Sen begav vi oss hemåt igen till Nyland, i mörkret och en hemsk tjock dimma!!

Jag brukar inte vara rädd när jag kör bil men med en sån dyrbar last och en sikt på typ 5 meter framför bilen tyckte jag det va riktigt otäckt! Usch.


Jossan följde oxå med i sin bil, och har sen hållit oss sällskap tills hon for för ett tag sen.


Vi har haft en härlig men lång dag känns det som. Så nu är jag ganska trött i mössan och längtar efter sängen. (Men ändå sitter jag här?)


I morrn ska jag hoppa in å jobba på jobbet 9-16. Ska bli roligt! Hoppas på en bra natt bara..

Så imorrn byter Mattias och jag plats.. =)


Nä nu ska jag borsta gaddar och krama kudden!


 

Fika på stan är roligt!

Av Caroline - 24 februari 2012 09:41

Efter 2 halvdåliga nätter fick vi äntligen en bra natt igen. Klockan va 05 första gången ja behövde stoppa in nån tutte tro jag å Jag behövde inte kliva upp kl 3-4 för att trösta Bella. Men kvart över 6 vaknade hon och ville inte somna om, tog över hon till min säng och myste tills Lovis vakna halv 7 och vi klev upp.

Jag får nog inse att tiden med sovmornarna till 9 tiden som jag tidigare skrytit om är officiellt förbi! Nu är det halv 7-7 som gäller oftast.

Den här morsan tycker att så små barn borde inte få bestämma sånt men tydligen..! =)


Igår gjorde jag å ungarna premiär turen med ny infrskaffade Babytravel sulky vagnen när vi åkte till kvantum och handlade. Och guuud vilken lättnad! Så mycket lättare att åka å handla själv med 2 ungar när man har en smidig vagn som är lätt att fälla upp/ihop och som jag orkar lyfta tillbaka in i bilen igen!

Det jobbigaste var nog allt folk som nästan lite tvunget måste fråga ut mej om tvillingarna och beskåda deras likhet och till och med fråga om dom kan få en av dom.. eftersom jag har 2!

Gör folk så? Särskilt pensionärer, att dom går fram så till alla med små barn eller är det särskilt intressant med tvillingar?

Min tid med nöjda barn är ofta begränsad och gärna gör man ju det man ska göra medans dom sitter snällt å väntar på att nåt nytt ska ske.. Nu är dom ju "peppar peppar" alltid nöjd i vagnen när man är nån stans så där men det vet ju inte folket..

Men en vettig dam mötte vi i kassa kön, hon stog framför oss, vände sej om och kastade ett öga på mej och tvillingarna och sa:" gå före du, jag har så mycket varor, jag är pensionär och vi har all tid i världen."

Så sant som det är sagt!


Idag ska vi göra en tur upp till Sollefteå och hälsa på faster Jossan. Ev gå på stan å ta en fika.

Barnen ligger och sover nu och jag borde hoppa in i duschen!


och det ska jag göra nu.

Ovido - Quiz & Flashcards