Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Onsdag.

Av Caroline - 22 februari 2012 11:43

Hann inte uppdatera om bvc besöket igår då jag va trött å seg när vi kom hem kl 15 och både jag å barna va hungriga å sen när Mattias kom hem från jobbet fick jag ta mej en skön halvtimmes powernap innan han skulle ner på hallen innan hocheymatch.  

Sen hade jag det ja gjorde när inte barnen ville sova en stund fast dom va så trött så ögonen va röda. Dom bara gnällde och ingenting va roligt längre än 5 minuter. Så jag gjorde allt för att dom skulle va någorlunda nöjd fram till klockan 19 då både jag och dom va övertrötta och kasta in handuken. jag hade ju tänkt att dom skulle sova där mellan halv 5-6 och sen skulle vi gå ner på matchen kl 19 och dom skulle då kunna vara vaken men eftersom dom gjorde allt för å inte somna skulle dom ha slocknat i vagnen och sovit hela matchen och då hade nog inte läggdags varit så lockande för dom när vi kom hem så det sket sej. Ibland går det inte så bra som man tänkt sej helt enkelt.


Iaf så hade jäntorna gått upp bra i vikt, precis som jag misstänkte..!

Lovis väger 8910, nästan 9 pannor! Och Bella väger 8595. Båda är 70,5 cm lång. Hela 6 cm längre än sist! jag vart lite paff för det lät så himla mycket, inga små tjejer längre.

Hon tittade även på deras ögon för å se att allt va som det ska och det var det. Skönt!

Pratade lite om deras hörsel, om dom verkar höra bra och reagerar på plötsliga  ljud och sånt. Allt va bra.


Och nu går dom över till den vanliga tillväxt kurvan, hittils har hon fört 2 kurvor på dom eftersom dom är född 5 veckor för tidigt, alltså en som om dom bara va 7 månader och en 8 månader tex, och när dom 2 kurvorna möts tror jag de va eller att skillnaderna mellan dom inte är stor då slutar man med det och går efter deras ålder som dom är nu.


Vi surra lite om mat oxå å nu ska tjejerna börja få smaska på majskorn och ärtor själva. Och vitt bröd delat i små bitar med smör eller mjukost på. Jag trodde inte det var dags för sånt ännu, tyckte det kändes tidigt men tydligen inte. Så det ska bli roligt! Hon sa att man ska inte stirra sej blind på allt som står om mat idag för det är så mycket "man ska inte göra si och så" Men hur gjorde dom förr lixom? Det är nu man ska passa på att låta dom smaka medans dom är intresserad för annars kan det sluta med att dom inte vill ha nåt, om man har otur.


Bara att man får pröva sej fram å va uppmärksam, det som går bra det går bra och ser man nån allergisk reaktion tex då slutar man! Lax och ägg ska dom oxå få börja smaka. =)


Idag vaknade Bella kl 4 imorse/natt och bara grinde å gnydde, i sömnen först som det verkar och när hon vaknar till fortsätter det, höll på till kvart i 5 då även Lovis vaknade av Bellas gråt så då gav jag upp så mattias skulle få lite mera sömn innan det va dags för han å kliva upp så jag tog upp barnen och gjorde mat till dom, sen lekte dom till halv 7 då Lovis somnade i hoppgungan och Bella gnuggade ögonen, så då la jag ner dom i sängarna och dom sov 2 timmar till, tack gode gud! För självklart kastade även jag mej i säng och va inte sen med att somna..


Nu sover barnen lunch sen ca 1 timme tillbaka och jag gör inte många knop då huvet känns lite som bomull.

Dagarna är räknade för Mattes hockey och på söndan spelar dom sista matchen för denna säsong och gud som jag längtar!! Ska bli otroligt skönt att ha han hemma på kvällarna... i ungefär 2 veckor då han börjar klättra på väggarna av rastlös het och jag kommer vilja slå en stekpanna i huvet på karln för att jag blir den han tar ut sin rastlöshet på!      


Och med det avslutar jag detta långa inlägg!

 
 
Birgitta

Birgitta

22 februari 2012 14:16

Fina jäntor ni har..=) Kan inte fatta att dom blivit så stora.. bara nå månader till så blir dom ju 1 år!!=) Och lill Wilmer är redan 5 veckor på Fredag... iaf så vägde han 4970 pannor och är hela 53,5 lång nu..:=)

http://www.gittzki.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards