Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Alla sätt är bra utom dom dåliga.

Av Caroline - 15 februari 2012 10:48

Nu sover tjejerna lunch och det gick super att lägga dom!

Först la vi oss alla 3 i våran stor säng och dom fick tutten och så myste vi lite och dom pyssla på med snutten. jag spelade musik, vi brukar lyssna på Whitney Houstons gamla dängor och dom verkar gilla det! Efter ett tag la jag ner dom i sina sängar och efter att dom fått vänt och vridit på sej som dom själva vill så somna dom efter en liten stund. Utan ett ljud! Jag vart lite paff att det gick så bra med Lovis.


 Undra om det är för att jag "lurar" dom?

Genom att jag spelar lite musik och inte stänger sovrums dörrn, jag gör lixom ingen "grejj" utav det. Bara lägger ner dom med tutten som dom redan sugit på ett tag och snutten och jag lägger heller inte på täcket. Dom får böka som dom vill och inte riktigt fattar att jag tänkt att dom ska sova kanske? ja vet inte men de funka iaf!


Sen att dom somnar på tvären och med fötterna på huvudkudden är ju en annan sak. Men det spelar väl ingen roll, dom somnar väl som dom tycker är skönast. Sen drar jag bara på täcket när dom somnat. Eller en filt på Lovis då hon somnade PÅ sitt täcke.


Jag fick höra i helgen att en anledning till varför dom gärna sover på tvären, så att huvet lixom ligger mot spjälskyddet, eller som lovis som brukar trycka upp sej mot spjälorna vid kudden, kan va att dom legat så i magen, att det varit så trångt så något i magen pressats mot huvet. Och det skulle ju kunna stämma?

När jag tänker efter så har dom ju alltid sovit bäst när dom varit ombonad, i början när dom va nyfödd brukade mattias lägga en kudde eller filt runt om då sängen va så stor å dom så små. Då sov dom bäst. Och Lovis låg ju alltid, från den dagen hon kom ut från magen tills hon va 3 månader kanske, som en bakåtvänd ostkrok med huvet riktigt bakåtvinklat så hjässan nästan skulle ta i rumpan såg det ut som. Det såg riktigt oskönt ut men hon sov alltid så, och förmodligen hade hon väl legat så i magen.


Så här somnade dom nu iaf.

   

Bella som alltid ligger på tvären. Och Lovis denna gång med fötterna på kudden och gärna på mage.



Nedan är en bild från BB, för å visa hur Lovis sov som. Det är då hon till vänster som ni förstår.

Som en bakåt böjd ostkrok! Men sen när vi kom hem och dom sov i spjälsängen som är mycket störra låg hon ännu mera bakåtböjd, det kunde se sjukt oskönt ut!

Fatta att dom varit så små?? Å nu är dom så stora!

 

 
 
Birgitta

Birgitta

15 februari 2012 13:43

Att dom varit så små.. går inte att begripa.. tiden går så förbaskat fort.. har jag själv märkt av nu.. hinner knappt vakna innan det är kväll igen! och Wilmer är redan 1 månad på fredag!! Tyckte nyss han kikade ut.. men samtidigt är det liite skönt att just dessa 3 första månaderna går förbi.. för just denna spädbarnstid är ju lite små jobbig emellanåt..=)MYCKET amning!!:=)

http://www.gittzki.blogg.se

Caroline

15 februari 2012 16:39

Ja jag minns hur vi satt här hemma i soffan på nätterna när man va sådär vansinnigt trött ibland så man ville grina för minsta lilla och så sa vi till varann att bara dom första 3 månaderna har gått så blir det lite lättare.. å man vänta å vänta å vips! Nu är dom snart 8 månader!! =) Då vill man nästan backa tillbaka lite.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards