Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Fredag, im in love!!

Av Caroline - 10 februari 2012 10:10

Klockan 07.00 vaknade mina små brudar imorse. Jag hörde dom långt borta, hur Bella låg å jollra åt sin kudde som hon höll i händerna och Lovis som låg på tvären och sparkade på plastgrejjen som fäster pingumobilen i sängkanten. En jäkla smäll kan hon få till när hon sparkar på den och det låter som att både plastgrejjen och hennes fossingar ska spricka men det verkar inte bekomma henne. Jag trodde jag drömde först när jag titta på klockan men icke!

Undrar om mina sovmornar är över nu? Men dom lägger sej ju iof å sover mycket tidigare nu på kvällen så jag kan väl inte förvänta mej att dom ska sova lika långt fram på förmiddan som tidigare heller.


Och ganska skönt ändå, jag föredrar nog dom här tiderna bättre, läggning kl 20 och så får man lite kväll för sej själv. Det gäller ju bara att man kommer i säng någorlunda bra tid själv så får man ju ändå sova dom timmar man behöver fast man kliver upp 7 ist för halv 9.

Och det lyckades vi med igårkväll. 22.30 låg vi vuxna i sängen och det va riktigt bra! Så bara jag hade klivit upp imorse och gnuggat ögonen lite så va jag ganska pigg!


Nu ligger tjejerna och sover fm så jag sitter i soffan och har tagit mej en snus och en kopp kaffe. Det bästa.

Mattias har konstaterat att jag snusar på tok för mycket. mer än han. 2 dosor General räcker knappt 2-3 dagar ibland. Men jag är ju en riktig in och ut läggare. På kvällen är jag så illamående ibland så jag tänker att jag ska sluta snusa men nästa dag är ja påt igen. Usch! Men jag ska försöka dra ner lite iaf. Det är varken nyttigt eller snyggt att snusa så varför gör man det?? Men pilla in än prilla är som balsam för själen ibland!


Ja nu ska jag lägga omkull mej här i soffan en 30 minuter sen fräscha till mej lite. 12.30 ska jag vara på besiktningen så vid 12 kommer väl svärfar och tar hand om barnen medans.


Ha en trevlig helg hörrni!

 
 
Birgitta

Birgitta

10 februari 2012 15:57

ja..här dröjer det väl ett tag till innan man får rejäla sovmornar.. men skulle inte vilja byta ut det mot nånting i världen.:=) Får passa på att ta igen sig då Wilmer oxå gör det.:=)

http://www.gittzki.blogg.se

Caroline

11 februari 2012 13:40

ja så gör jag fortfarande fast att dom sover relativt bra på nättren, men huvet behöver vila extra ibland så när flickorna sover under dan lägger jag mej oxå å vilar eller sover! =) man kan aldrig få för mycket av den varan. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards