Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Nu är vi här!!

Av Caroline - 26 mars 2012 10:14

Ja så har flytten skett, vi har redan sovit här 4 nätter och jag kände mej som hemma redan efter första natten! Helt underbart. Det brukar ju kunna ta ett tag innan man lixom boat in sej och det känns som hemma efter att man flyttat men inte denna gång, trivs så bra här redan och jag älskar all yta och alla förvarings skåp, som vi hade en väldans brist på i förra lägenheten så här med facit i hand. Nu har vi fortarande skåp i köket som vi inte har nåt i och en hel garderob står tom!! Men jag skulle tro det fylls på eftersom.. ;)


Jag har oxå märkt att jag sover bättre i denna lägenhet. Huvet känns inte tungt när jag vaknar och jag känner mej piggare. Kan det ha varit sämre luft cirkulation i gamla kanske? Speciellt i sovrummet som var mycket mindre.

Ja det är stor skillnad iad, nu har vi hela 110 kvadrat att röra oss på, bra mycket bättre än 78!

OCH.. jag får inte glömma den härliga inglasade stora balkongen vi har med sol ända fram till eftermiddagen. Där ute kommer många frukostar att intas under våren och sommaren. Och när solen försvinner där hittar jag den åter igen på våran andra, lite mindre balkong utanför sovrummet! =))


Och barnen kan sedan leka på innergården på gräsmattan och morsan kan sitta i solen och hålla ett öga på dom! ;)

Ja.. det här va det bästa hittils i år. Verkligen va vi behövde!

Diskmaskin för den som inte orkar diska (jag) och torktummlare för stora ting som sängkläder och handdukar så man kan få plats med mer tvätt på klädhängaren utan att behöva ha 4-5 tvättställnigar som står överallt om man vill få undan massa tvätt.

Trevliga, icke maniska rökare-grannar, - en dam uppe på vinden ovanför oss, och en "tant" (tror jag, har bara sett henne kika ut genom fönstret en snabbis) nere i ena halvan av huset och i andra nedre halvan flyttar snart Mange Heino in i! =)

Vi har alltså hela mellan våningen för oss själva, förutom ett rum på hörnet som dom "tagit bort" och gjort ett sovrum av till "tanten" på nedervåningen.


Finbesök fick vi igår av söta Nomi, My och Andreas som kom med en fin blomma och gick lite husesyn, drack kaffe och surra! Mycket uppskattat och trevligt! <3


Nu återstår "bara" städningen av gamla lägenheten. Men vi har hela den här veckan kvar på oss innan vi ska va ute där. Men M ska ta över den efter oss å han står nog å trampar och vill in så fort som möjligt skulle ja tro så jag ska försöka få det gjort så fort som möjligt tänkte jag. =)


Får se om jag orkar lägga ut nå kort på nya placet, om inte får ni väl komma hit och se hur vi har det! =)

 
 
Birgitta

Birgitta

26 mars 2012 12:47

Vad härligt det låter som att ni fått det!!:=) låter lite som hus känsla.. vart i Nyland är det? och när kan jag o Wilmer komma o surra.:=)?

http://www.gittzki.blogg.se

Caroline

26 mars 2012 15:27

Vi kan säga nästa vecka, då vi säkerligen hunnit städa ur andra lägenheten och jag inte har nåt på agendan. Då är ni varmt välkommna! =)
Va en sväng å skulle städa ur med barnen idag och de gick så där.. haha så känns som det är nåt jag kommer få göra pö om pö.! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards