Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Caroline - 15 mars 2012 11:00

Jag glömmer helt bort bloggen just nu.

Vi är i full färd med att fixa i nya lägenheten som vi fått nyckeln till! Helt underbart att få tillgång till den så tidigt då vi inte har mycket tid till övers att hålla på i den, så då kan man göra lite i taget när man har tid. Mattias jobbar i husum så han är inte hemma förrns halv 6 på kvällen oftast å eftersom barnen går å lägger sej vid 8 så vill han ju mysa med dom innan och på dagarna vill jag inte att barnen ska vara i lägenheten medans det är slipdamm där och man målar. Men i tisdags och igår fick jag barnvakt några timmar så då hann jag med att maskera och måla både köket och vardagsrummet! Dock måste vardagsrummet målas om då gamla tapeten lyser igenom lite.


Men vilken skillnad det vart, ett helt nytt rum! Och stort som tusan är vardagsrummet, så underbart med all yta vi kommer få!

I köket är det oxå ganska stort, hemskt mycket skåp å så. Men det är ju bra. Men dom är i mörkbrunt trä typ. Jag tycker dock det är lite charmigt men mattias har svårt att smälta dom. Jag målade väggarna med ny fräsch vit färg, lite halvblank färg så det ska va lätt att torka av om det blir smuts. Vart genast bättre än den gamla vita som var skitigare än skitigast och äcklig. Skåpen får vara som dom är då det annars är ett sånt jäkla jobb å måla om dom! Jag tror att det blir bra med ljusa gardiner och så ska vi måla om vårat köksbord å stolar till vitt. Just nu är det sånt där furubord så det passar inte riktigt till dom mörka skåpen.

Det bästa med allt är att vi har en stor frys och en stor kyl och... diskmaskin!! =D


Jag funderar på om jag ska ta med barnen och åka dit ner efter lunch för att torka ur alla skåp så man kan börja ställa in lite å få lite tomma kartonger som står där. Måste såklart dammsuga upp slipdammet det första jag gör om jag ska ta med barna dit. Skura golven va det första jag gjorde när jag va där första gången. Snuskigt va de där!

Dom som bodde där innan har i princip bara dragit så jag har städat lite grovt efter deras smuts och så..

Kan säga jag höll på kräkas när jag sköt in diskmaskin och en seg kola liknande centimeter tjock massa kom fram under maskin.. luktade inte godis kan jag tala om!


Jaja, tråkigt men det blir bra när det är klart!

Barnens farmor ska ta ongarna från fredag till lördag kväll så då hinner vi oxå göra ett ryck när mattias är hemma.

Guld värt att man får hjälp med barnen så slipper dom va mitt uppi flytten! <3


Ja annars är det full fart på barnen, dom har återhämtat sej från en veckas förkylning. Lovis vart ju såklart oxå sjuk, 39 graders feber nästan. Så det va en tung vecka å jag hade skallebank 6 dagar i rad efter då nätterna va så orolig. Men nu sover dom bra igen och på dagarna är det full fart, dom kryper kors å tvärs å rycker i gardinerna och petar på allt! Kivas lite med varann, tar saker från varann och det blir grin å i nästa stund sitter dom å bara tokskrattar åt varandra! Haha dom är ju för underbar!


Nu väntar ja bara på att dom ska börja dra sej upp. Dom försöker redan ställa sej upp med rumpan upp i luften och ena armen men då tippar dom oftast omkull. Jag blir alldeles svettig och tycker det går liiite för fort nu!

Idag har jag sänkt spjälsängarna. Sagt länge att vi ska göra det men inte blivit av. Men så igårmorse vaknade jag av att Lovis stog på knä och höll i kanten och surrade. Jag fick en chock och studsa ur sängen!


Man tror att det är länge kvar eller att man kommer se när det börjar bli dags.. men det är ju så, plötsligt händer det bara, som över en natt lixom! Så tycker jag det är med allt.. ena kvällen kan dom INTE sitta. Nästa morron KAN dom. Ena kvällen kan dom INTE krypa, nästa morron KAN dom. Läskigt! =)


Ja det var väl allt för nu. Får se när jag behagar uppdatera igen.


En sak är iaf säkert: Jag älskar mina barn sjuuuuuuukt mycket! Även Mattias får vara med på ett hörn ;)

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards