Alla inlägg under februari 2012

Av Caroline - 3 februari 2012 11:50

Å härliga fredag! Förutom dom 25 minusgraderna som termometern visar då men solen lyser iaf men tänker dock inte gå ut och så får väl njuta av den från insidan av dessa väggar då.

Tjejerna ligger och sover lunch och jag borde egentligen hoppa in i duschen men de va så skönt å sätta sej ner och såklart låg datorn nära till hands så då bara måste man ju..?!


Igår kväll hände något magiskt! Lovis va trött sen ett tag tillbaka men ändå kom jag på iden att jag skulle fylla upp lite vatten i badkaret och bada med tjejerna. Mattias åkte på hockeyträning så jag va själv och tänkte att ja.. det finns ju risk för lite kaos men jag kör! Har heller aldrig badat tillsammans med flickorna då jag annars badar dom ibaljan å jag är ju så där.. när jag väl kommit på att jag vill göra nåt då ska det ske nu.

Tänkte att det får gå som det går å jag lär väl mej nåt av det.


Vi har ju en sån där badstol eller va det kallas som man sätter ner i karet och så kan barna sitta själv i den, har fått den av Sandra och Micke efter deras Stella och Wiggo men inte använt den tidigare då det självklart krävs att dom är stadiga i ryggen så det blev premiär för den!

 

Så jag stoppade ner bella först i vattnet så hon fick hinna reflektera över att nu hamnar jag ner i blötan å sen satt jag henne i stolen och så tog jag Lovis och vi hoppade i. Eftersom hon va tröttast tänkte jag att då passar det nog bättre att hon sitter mellan mina ben och får stö sej mot mej. I början såg dom lite fundersamma ut men efter en stund vart dom som tokiga och började plaska å sparka i vattnet, det skvätte å hade sej å dom tyckte det va så roligt att få leka å va i vattnet på ett annat sätt än då man håller i dom som man gör när dom ligger i baljan. Det va verkligen populärt med ett kvällsbad i karet med morsan! *Lättad!*


Efter 10-15 minuter tyckte jag att det började kännas lite hurvigt så då klev jag å Lovis upp, torkade henne lite snabbt och satte ner hon i gåstolen som jag tagit in på toan. Tog upp Bella och torkade henne och ner i andra gårtolen medans jag gjorde mat. När dom sen åt va ögonen på halvflagg och dom va så trötta så. Smorde in dom lite snabbt i olja sen för ett extra lager då dom är lite torra och borsta gaddar och bäddade ner dom. Ren chansning bara då kvällsnattningen brukar vara att vi får somna ner dom i famnen, speciellt Lovis som har varit lite besvärlig som jag skrev i ett tidigare inlägg då hon gråter och kastar tutten och känns stresad på nåt vis. Vred igång speldosan och bytte glödlampa i nattlampan då den dött. När jag va klar så hade båda somnat!!


Det är inte sant tänkte jag! 20:45 va klockan då. Hallelulja moment!

Var det kvällsbadet som gjorde det eller vad hände?

Jag badar dom ju alltid dagtid annars då dom är som nöjdast och piggast för att göra det enkelt för mej själv och dom.

Men det där gick ju som smort och jag tänker absolut göra om det!

4 kvällar i rad nu har vi fått båda i säng göre kl 21 vilket är supernajs då vi vuxna får nån timme att koppla av tillsammans innan vi själva måste i säng.

Och ändå sover dom till 8-9 på morron och det är ju inte fy skam! =)


Kan säga att i onsdags då jag klev upp strax efter kl 06 och väckte tjejerna kl 07 för att vara med på mötet på mitt jobb, det va andra bullar. Vid lunch tid började mina ögonlock att hänga och vid 5-6 på eftermiddan kändes det som att klockan va närmare midnatt! Så dom där 2-3 timmarna extra jag får sova är verkligen vad jag behöver!


Snar kommer syster på besök. Och nu har Bella vaknat och jag har inte duschat! Så kan det bli ibland..

Får sätta hon i gåstolen och ta en snabbis medans hon kan roa sej själv lite. Jag skulle aldrig klara mej utan gåstolarna känns det som nu när man börjat använda dom. Men jag läste att dom påstår att dom kan hämma krypningen och ist börja gå de första dom gör och missa krypningen eller försena och den är ju jätteviktig för utvecklingen så då vart jag lite rädd! Men man får ju använda sitt sunda förnuft och jag ser ju att dom håller på med kryp inlärningen så jag behöver nog inte va orolig. En liten stund några gånger om dagen är nog okej! Huvudsakligen är dom ju på golvet eller i min famn.


Nu kallar barnen! =)

Ovido - Quiz & Flashcards