Direktlänk till inlägg 28 september 2011

sprutor!

Av Caroline - 28 september 2011 20:21

Idag lämnade jag barnen och Mattias för en halvsnabb visit till birsta med syster. Hon skulle köpa lite till renoveringen av huset och en spishäll på Ikea så dom kan kocka lite krubb i de nya fina köket. För varje vitvara man köpte fick man 500 kr att handla vad man ville för så självklart begav vi oss till barnavdelningen å tänkte shoppa loss! Men det stog helt stilla, kunde inte hitta nånting. Typiskt. Men pengarna finns ju kvar till en annan gång. :-) jag har nog inte sagt att jag ska bli moster va? Den 22a december är det beräknat att bäbis ska anlända. Vilken julklapp va! :-) iaf, det enda jag fick med mej från ikea va ännumer kräkhanddukar, eftersom dom vi har ständigt hamnar i tvättkorgen.. :-P och så självklart dom där doftljusen. Sen hade jag tänkt springa in på HM å köpa sånna där lurviga mysiga overaller med öron på till barna men vart tight med tiden så det får bli en annan dag. Skulle va i kramfors på BVC kl 15 för idag var de då dags för dom där vaccinations sprutorna på barnen. Våra oskyldiga små söta flickor som inte har en aning om vad som hände bara att där satt dom i mammas och pappas knä nöjda å myste å plötsligt gör de så ont så tårarna kommer och dom tittar på oss med sina ledsna ögon och ens föräldrahjärta gör så ont! Hugaliga. :-( men det var fort gjort och dom somna så fort dom kom i bil stolarna. Dom har varit lite småkinkig nu på kvällen men inget "allvarligt" så om det beror på sprutorna eller ej är svårt att säga. Dom verkar sova gott nu iaf så får vi väl se hur det är sen. Har iaf avvaktat med att ge alvedon då dom inte har feber än sålänge och om dom har ont i benen vet jag ju inte men då skulle dom kanske inte sova så gott som dom gör nu. Men kvällen är inte slut än å natten har inte ens börjat. Mätning å vägning vart det ju oxå å nu ligger tjejerna ovanför 5 kilos strecket och är 58 lång. Stora tjejer! Kan nästan inte förstå hur små dom varit. Man glömmer fort! :-) nä de va väl allt för idag. Får se vad morgondagen har att ge. Och återigen mobilbloggar jag därav den oavbrytliga jobbiga texten. Hej!

 
 
Ingen bild

Mari o Wiggo

29 september 2011 17:31

Va roligt att du ska bli moster :) o ha barn i samma ålder..
Precis som för mig o brorsan dom fick en pojk nu i september.. så då fick wiggo en jämnårig kusin :)

 
Ingen bild

Linda

29 september 2011 20:03

Hejsan! Det är inte roligt att ta sprutor men man gör det ju för en bra sak :) Har försäkringskassan kommit igång ;)??? Bara så du vet så blir inte någon konstig text när du skriver från mobilen :) Det ser sååå bra ut! Ha det bra så, kanske vi kan ses någon dag??? Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards