Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Torsdag

Av Caroline - 22 september 2011 12:44

Natten gick bra. Vi kom inte i säng riktigt som planerat då Bella va ganska gnällig och ovanligt bökig att mata. Vet inte riktigt varför hon blir så, och jag undrar om hon vet det själv. Men efter att hon ätit en stund blir hon plötsligt arg/ledsen och börjar skruva på sej som om hon inte vill ha mer men tar man bort flaskan blir hon ännu mer arg/ledsen och söker efter den typ. Då brukar det funka med att stoppa in tutten bara så blir hon lugn och snuttar på den ett tag tills hon vill äta mer. Ungefär som dom annars gör när dom ligger vid bröstet. Men nu vägrade hon tutten å inget va riktigt bra. Trots att hon rapat ordentligt. Men så fort mattias la ner hon på soffan kom värsta flinet å hon börja "snacka" å gurgla som aldrig förr! Vi vart verkligen överraskade. Men sen började hon om igen. Tillslut åt hon upp men ville ändå inte komma till ro. Men tillslut somnade hon i min famn och halv 2 la jag ner henne. Men sen sov dom nästan hela natten förutom då Lovis vakna och då väckte Bella Med allt flaxande. Och ett stort leende på läpparna hade hon. :-) men så fort jag tog upp lovis somnade Bella om, bytte till torr blöjja och la henne breve mej i våran säng. Efter lite flaxande så somnade även hon om. Behövde alltså inte gå upp å mata! Underbart. Så fick vi sova lite till innan väckarn ringde. Fick tillomed väcka tjejerna sen. Dom höll sej alltså då i ca 8 timmar. Mycket skönt. Sen bar de iväg till föräldragruppsträffen. Sen barnmorskan för mej. Mattias va tvungen å lämna oss där emellan då han skulle åka å ta emot en soffa leverans åt sin syster. Men vi tjejer klara oss ju själva. Dom somna inne hos BM så dom va så snäll så. Det värsta är när lilla jag ska kånka på 2 bilbarnstolar, skötväska och min egen väska. Jag är ju inte nå vidare stark å stor.. ;-) men lär ju bli! Haha. Ser nog lite roligt ut. Hemma nu och la mej på soffan å där trivs jag himla bra. Skulle kunna ta en tupplur men tjejerna börjar knorra lite smått å vaknar nog snart å vill äta. :-) hejja hejja!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards