Direktlänk till inlägg 14 september 2011

gjort det igen!

Av Caroline - 14 september 2011 20:44

Vimsiga Jag. Eller nåt sånt. Va på bvc idag som planerat. Vi kom tillomed i tid! Vi har alltid, varenda gång varit 10 minuter sen. Hon säger att hon förstår att de kan va lite sisådär å planera med 2 små.. Å att när det är bara hon vi ska träffa så gör det inget men när det är doktor som ska titta på barnen är det lite mer tidspress. Å de är ju skönt att hon har lite förståelse men man skäms ju lika mycket varje gång! :-P så idag kändes de riktigt skönt när klockan slog halv samma sekund jag kom in stånkandes å flämtande med en unge i bilstol på vardera arm! ;-) mattias va å parkera bilen medans.


Men någon vaccination va de inte dags för som jag fått för mej, bara vanlig vägning och mätning. Men tur de iaf, jag va ju ändå på rätt plats vid rätt tid. Ha kunna varit fel dag oxå.. :-) dom hade hullat på sej fint iaf, växer så de knakar å allt ser bra ut! Mycket skönt. Så snart väger bruttorna 5 pannor var. Börjar bli tungt för lilla mej så jag måste nog börja med lite armhävningar nu!


Annars, ikväll fick jag va själv med båda tjejerna. De va bara 1 timme men det föll sej precis över mat dags så jag fick fullt upp! Men löste det bra kände jag. Har gjort det själv några gånger nu och övning ger verkligen färdighet. Jag lägger dom i varsina baby sitter, sätter mej i soffan och så har jag dom på varsin sida om mej med ansiktet mot mej och bakdelen, på sittern på rumsbordet och så en flaska i varje hand samtidigt. Sen får ja avbryta för rapning då en åt gången men den som får ligga kvar å vänta får tutten under tiden så då håller hon sej nöjd medans. Det blir ju lite gråt å skrik så klart innan man kommit på plats å gjort båda torr om rumpan innan å så men det är en vanesak att inte bli stressad av det å känna sej otillräcklig. Första gången var när mattias va på hockeyträningen å då kändes det som att mattias va borta i en evighet kan jag säga...! :-P men nu går de bra å jag har lärt mej att hålla huvudet kallt så att säga. ;-) jag ska komma ihåg å fota lite nästa gång så ska ni få se hur vi tjejer klarar oss utan pappa. :-) nu ska jag äta lite ben å jerry glass. because im worth it. ;-)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards