Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Caroline - 28 augusti 2012 13:43

Här är stövlarna som Mattias köpte. Tretorn röda.. som ni ser. Fina va :)
Men nu måste jag nog köpa röda mössor oxå.. ;)

Av Caroline - 28 augusti 2012 13:37

Det spelar ingen roll hur trött barnen är.. går man ut så blir dom super pigg å de är full fart. Verkligen kanon då det är en stor hjälp om barnen blir "hemskt" gnälliga men man gärna vill hålla på rutinerna och inte he dom i säng för tidigt. Dom sover ju bara 1 gång om dagen nu mellan kvart i 1 och 3 ca så
För att inte eftermiddag kväll ska bli så hemskt lång för dom är det ju bäst om dom inte går å sover före halv 1. Så länge man underhåller dom funkar det super och oftast sover dom ju till nästan 8 på morron men morse vakna dom ju lite tidigare som sagt.

Ute va det ju riktigt varmt å skönt å jag hade dragit på barna både överdrags byxor, jacka å mössa. Det blir lite som ett gryte här utanför då solen skiner. Men de va väl tur jag hade klätt dom för efter 45 min ca hitta dom en stor vattenpöl..!

Men på fötterna hade dom endast Foppa tofflor..! Nu undrar ni såklart hur jag tänkte..
Av nån anledning har vi inte köpt nå stövlar än. Har lixom inte behövts å har då inte tänkt på det. Och snart är det ju vinter så då behövs ju ett par varmare.

Skickade en bild till Mattias på barnen då dom plaska å skrev att om han hade tid kunde han få springa in i nån affär i Sollefteå å köpa 2 par stövlar.
Dröjde bara en stund så ringde han å ville att jag skulle mäta en fot på dom!

Så nu har han handlat stövlar till kinden. Men vi tog fodrade så kan dom ha dom när de blir kallt. Får väl se till å inte ha så tjocka strumpor dom dagar de är lite varmare. Kändes lite onödigt å köpa 4 par annars..

Jättefina var dom iaf. Han kan min man! :)

Av Caroline - 28 augusti 2012 10:03

Brudarna vaknade strax efter 7 idag. Inatt har dom sovit riktigt gott men denna mamma är alltid lika morgon trött. :)
Men det går till sej ganska fort då barna gör 0-100 på 3 sek.. ;)

Nu återstår bara mitt morgon kaffe 2-3 koppar sen ska vi klä på oss å gå ut.
Jag gillar att det börjar kännas som höst. Det bästa är att det är helt okej att ha mössa
Då när man har en dålig hårdag!

Ovido - Quiz & Flashcards