Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Caroline - 15 augusti 2012 13:57

Idag är en bra dag igen. Dom sov lite oroligt inatt oxå men inte alls sim föregående natt så jag va ändå pigg morse. Det bästa med att Mattias börjat jobba igen är ju att man går å lägger sej i tid!

På förmiddan for vi till bollsta å hälsa på syster å Enya. Hade inte varit dit på flera månader då hon oftast kommer hit. Å nu va första gången med barnen som jag parkerade på riktiga parkeringen och gick med barnen ner till henne. När dom va mindre körde ja alltid ändå fram å riskerade P böter för å slippa bära ungarna så långt men nu traskar dom ju själva! :) sen att det tog typ 10 min innan vi kom fram och det ska plockas sten å tittas på allt är ju sånt man får ha tålamodet till. :)

Efter att barna lekt lite, bråkat om vem som ska klättra i Enyas gå-stol och ätit lunch for vi hemmåt igen för lite lunch vila. Dom somna ju solklart i bilen innan vi lämnat bollsta men som alltid har de ju aldrig eller sällan varit nå problem att bära in dom sovandes och lägga ner dom i sina sängar klä av och byta blöjja om de behövs och så bara sover dom vidare. Super.

När dom vaknat ska dom få lite mellis och sen går vi nog ut å gungar de är ju så skönt väder. Kanske blir en cyckel tur oxå om jag känner mej riktigt hurtig. :)

Kan verkligen rekomendera en sån där cyckel vagn som jag tror jag visat bild på i ett tidigare inlägg. Fast har man bara ett barn kanske man hellre köper en stol till paket hållaren men den är bra ändå för man får plats med mycket i den om man kanske ska på långtur å vill ha picnik väska med eller kanske hunden vill följa. ;) fast jag vet inte om det är tillåtet men.

Men de jag försöker komma fram till är att den är väldigt följsam och inte alls tung att ha efter cyckel! Sen kan man koppla lös den väldigt lätt och dra den som en vanlig vagn. Minus dock att man inte kan fälla ner ryggen om barnen blir trött. Men å andra sidan kan man väl då ha vagnen i ett lutande läge. Om man tex är nån stans en längre stund. På nån kvällsunderhållning dit man cyklat. Ja ni fattar.. *svammel*!

Ovido - Quiz & Flashcards